Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ouders van de kinderen naast ons op Aalst Carnaval...

Ze komen 2u te laat en vrezen dat ze het meeste gemist hebben, vragen aan ons waar ze juist staan op het parcours, waarop wij ze geruststellen dat ze achteraan staan en er nog niet 1/4e gepasseerd is. Een piekfijn uitgedost, wat ouder koppel met 2 kinderen van 7 en 8.

Ons gastjes komen goed overeen met hun gastjes en de onze vragen of ze mee van hun snoepjes willen eten.
Kinderen kijken vragend en beteuterd naar hun ouders: 'NEEN'. Tja, strenge opvoeding of suikerziekte, who knows...
Half uur erna worden er lekstokken gegooid, elk kind heeft er ongeveer 3 en er worden er ook van de grond geraapt. Kinderen mogen dan ineens wél snoep à volonté. :thinking:

We staan voor een woning en van de eigenaars mochten onze kindjes op de vensterbank zitten. Meneer van het koppel naast ons krijgt een biertje van een carnavalswagen. Bekertje leeg? -> op de arduinen vensterbank waarna iedereen het als pmd-stort begon te gebruiken. Wtf... :unsure:

Hun kinderen hadden alletwee een XXL-zak confetti mee van thuis. Hebben 5tal keer van dichtbij en recht in onze kinderen hun gezicht gegooid. Ik zou daar als ouder iets op zeggen, maar soit... Die van ons half jaloers en raapten ook wat van de grond om hetzelfde terug te doen: ouders deinzen 4 meter achteruit. Tegen die van ons gezegd dat ze dit niet meer mochten en deden ze dan ook niet meer. Uiteindelijk is van hun kinderen de zak op, ze smeten het telkens recht in de gezichten van de voorbij stappende carnavalisten, beginnen ze alles terug van de grond te rapen zodat hun zak terug vol is. Daarmee gooien ze naar de mensen aan weerskanten van ons en opnieuw naar de carnavalisten. Ouders zien dit en laten begaan terwijl ze eerst zelf (terecht) metersver achteruit gaan voor confetti die door de onze gegooid werd nadat die van de grond geraapt was... :sop:

Vooraleer marginaal, marginaler, marginAalst gezegd wordt: het waren er geen van Aalst. :tongue:

(Verder leuke dag gehad hoor, eigen kinderen flink en we hebben ons goed geamuseerd. Maar dat is offtopic hier. :biglaugh:)

Godverdomme ranzig volk op de trein.

Zit er hier ene, om de 10seconden zijn neus zo ver optrekken dat ge de slijmen tot achter zijn oren hoort trekken
En uiteraard ook hijgen gelijk een vermoeide hond omdat ze enkel door hun mond kunnen ademen.
Blijf dan gvd thuis hè

Muziek luid genoeg dat iedereen mag meegenieten en hij zelf niet hoort hoe degoutant dat klinkt

Godverdomme ranzig volk op de trein.

Zit er hier ene, om de 10seconden zijn neus zo ver optrekken dat ge de slijmen tot achter zijn oren hoort trekken
En uiteraard ook hijgen gelijk een vermoeide hond omdat ze enkel door hun mond kunnen ademen.
Blijf dan gvd thuis hè

Muziek luid genoeg dat iedereen mag meegenieten en hij zelf niet hoort hoe degoutant dat klinkt
Ik prijs me elke dag gelukkig dat ik nooit het openbaar vervoer moet nemen :bow:

Al mijn plannen in het weekend kunnen afzeggen omdat we allebei ziek waren.
Dikke merci aan de collega's die de afgelopen weken al snotterend/hoestend/... zijn komen werken.
Echt man, ben er echt fucking lastig van. Die van mij steekt nog altijd ziek in bed.

Gisteren nen brunch gehad. Half 10 was het volk er. Mijn schoonouders zijn het pas afgebold om 16h. Da's veel later dan ik verwacht had maar bon, viel nog mee. Ik zou nog iets hebben aan mijn late namiddag.
Nee hoor, de rest is het pas afgebold om HALF 8. 't Is dat het familie was of ik had ze al uren daarvoor buiten gestampt. Heel mijn zondag naar de kloten en ik doodop 's avonds van heel de dag sociaal te moeten zijn. Ik ben zelfs efkes in de zetel in slaap gevallen als ze er nog waren.

Gisteren nen brunch gehad. Half 10 was het volk er. Mijn schoonouders zijn het pas afgebold om 16h. Da's veel later dan ik verwacht had maar bon, viel nog mee. Ik zou nog iets hebben aan mijn late namiddag.
Nee hoor, de rest is het pas afgebold om HALF 8. 't Is dat het familie was of ik had ze al uren daarvoor buiten gestampt. Heel mijn zondag naar de kloten en ik doodop 's avonds van heel de dag sociaal te moeten zijn. Ik ben zelfs efkes in de zetel in slaap gevallen als ze er nog waren.
Misschien het concept brunch nog eens uitleggen?

Daarnet was ik mijn loopje aan het doen. Een stuk daarvan gaat over zo'n eenbaansweg waar veel sluipverkeer doorkomt, en daar ben ik weer twee keer bijna overhoop gereden. Ik loop altijd voldoende zichtbaar (fluo kledij, lichten wanneer noodzakelijk) netjes aan de juiste kant en die baan is eigenlijk kaarsrecht, dus 'ik had hem niet gezien' is ook niet van tel, en toch slagen er elke week wel eikels in om centimeters langs mij heen te zoemen zonder zelfs maar een beetje te vertragen, ook al is er geen andere auto in de buurt en is die baan breed genoeg voor twee middelgrote auto's. Als ik toevallig strompel en 30 centimeter naar rechts uitwijk dan hebben ze mij mee. Soms loop ik zelfs al in de goot omdat ik zulke lullen al van ver zie aankomen en dan nog zijn ze dicht genoeg om het parfum van de zak achter het stuur te ruiken in het voorbijvlammen.

Er wordt vaak gezeikt op wielertoeristen en onnozele gekken op fietsen, en hoewel ik er niet aan twijfel dat er daar tussen zitten is het toch gewoon zo dat je overal eikels kan vinden hoor. Die rotzakken met hun 'koning auto is alles, en fuck die losers met hun fietsen en hun wandelschoenen' attitude zijn minstens even irritant en zeker even gevaarlijk.

Hier was dat ook met mijn schoonfamilie dit weekend. Verjaardag van mijn vrouw dus zaterdag een stukje taart in de namiddag. 's avonds een kaas/vleesschotel voorzien. Ge moet al verschillende uren van aanvang doorgeven want mijn schoonouders zijn er altijd al bijna uur voor aanvang dus daar schuiven we het standaard al een half uur naar achter, mijn schoonbroer als je Chance hebt maar een uur later dus daar zetten we het automatisch al een uur vroeger dan het uur dat we willen starten.
Paar weken geleden toen we de opvang van de kinderen bespraken met mijn schoonouders was het dan nog van: breng ze de zondagmiddag, we gaan dan naar carnaval en 's avonds brengt schoonbroer de zijne ook en dan eten we nog iets samen. Dan was het ook snel: nee dat doen we niet. Vrijdagavond al bezig met voorbereidingen van dat feestje, wat taarten gebakken enz. En zondag dan nog eens een hele dag gaan samenzitten met het volk (het is dan ook dat mijn schoonbroer en zijn gezin een heel "plezante" mens is) dat je de dag ervoor nog maar gezien hebt. En geen mogelijkheid tot excuus kinderen moeten in hun bed dus dat avondeten zou al snel na 21u zijn dat we thuis zouden zijn. Nee dank je als ik maandag weer moet gaan werken heb ik dan helemaal niets gehad van mijn weekend.

Uiteindelijk werd het wel een glimlach want ze zijn de kinderen voor de middag nog komen halen om mee naar carnaval te gaan. Ik en mijn vrouw hebben een rustige namiddag gehad en een mooie wandeling kunnen maken.

Vandaag online een afspraak gemaakt voor een reispas bij stadhuis van Kortrijk.
Het is dus niet mogelijk om daar op een zaterdag te raken tot 18 maart.

Elke dag van 9u tot 12u30 enkel op afspraak. Woensdag tot 16u en enkel maandag een blok 16u tot 19u.
Prachtige uren voor een openbare dienst. Ik zal wel een dag verlof nemen

Met zo'n uren moet dat toch fameus opt gemakje zijn aan die loketten.

Al mijn plannen in het weekend kunnen afzeggen omdat we allebei ziek waren.
Dikke merci aan de collega's die de afgelopen weken al snotterend/hoestend/... zijn komen werken.
Echt man, ben er echt fucking lastig van. Die van mij steekt nog altijd ziek in bed.
Had je zelf in een ander huis geslapen, was ocharme dat meisje nu niet ziek.

Daarnet was ik mijn loopje aan het doen. Een stuk daarvan gaat over zo'n eenbaansweg waar veel sluipverkeer doorkomt, en daar ben ik weer twee keer bijna overhoop gereden. Ik loop altijd voldoende zichtbaar (fluo kledij, lichten wanneer noodzakelijk) netjes aan de juiste kant en die baan is eigenlijk kaarsrecht, dus 'ik had hem niet gezien' is ook niet van tel, en toch slagen er elke week wel eikels in om centimeters langs mij heen te zoemen zonder zelfs maar een beetje te vertragen, ook al is er geen andere auto in de buurt en is die baan breed genoeg voor twee middelgrote auto's. Als ik toevallig strompel en 30 centimeter naar rechts uitwijk dan hebben ze mij mee. Soms loop ik zelfs al in de goot omdat ik zulke lullen al van ver zie aankomen en dan nog zijn ze dicht genoeg om het parfum van de zak achter het stuur te ruiken in het voorbijvlammen.
Ook een terugkerende ergernis hier. Woon op de buiten en hiet zijn hier vooral van die baantjes waar auto's elkaar nét kunnen kruisen (in de praktijk moeten beide eigenlijk lichtjes de berm oprijden om dit comfortabel te kunnen doen).

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen weten dat men 1.5m afstand moet houden wanneer men een voetganger passeert. In de praktijk trekt 95% zich van die regel niets aan.

Mannekes wat verwachten sommige hier? Dat iedereen met een snotneus zich 2 weken hermetisch gaat afsluiten? En kom aub weer niet af met die dooddoener van “hebben we nu niets van corona geleerd”. Het is winter, het is een valling. Je zal het wel overleven, uiteindelijk ga je het in de winter wel ergens opscharen hoor.

Mannekes wat verwachten sommige hier? Dat iedereen met een snotneus zich 2 weken hermetisch gaat afsluiten? En kom aub weer niet af met die dooddoener van “hebben we nu niets van corona geleerd”. Het is winter, het is een valling. Je zal het wel overleven, uiteindelijk ga je het in de winter wel ergens opscharen hoor.
Met een snotneus niet nee, maar iemand die de longen uit zijn/haar lijft zit te hoesten en om de drie seconden moet snuiten en daar dan nog eens een temperatuursverhoging bij heeft (dit als voorbeeld genomen omdat ik het heel vaak zie) kan wel beter thuis blijven tot het ergste gepasseerd is. Met een verkoudheidje hebben denk ik niet veel mensen een probleem, maar er zijn er nog altijd veel te veel die gaan werken wanneer ze echt ziek zijn. Da's gewoon onnozel.

Heel de crèche van mijn dochter is aan het hoesten, het is die tijd van het jaar zeggen ze, en ze doen voort (want anders kunnen ze denk ik nooit open doen).
Met een snotneus niet nee, maar iemand die de longen uit zijn/haar lijft zit te hoesten en om de drie seconden moet snuiten en daar dan nog eens een temperatuursverhoging bij heeft (dit als voorbeeld genomen omdat ik het heel vaak zie) kan wel beter thuis blijven tot het ergste gepasseerd is. Met een verkoudheidje hebben denk ik niet veel mensen een probleem, maar er zijn er nog altijd veel te veel die gaan werken wanneer ze echt ziek zijn. Da's gewoon onnozel.
Is wat jij zegt nu niet typisch gewoon een (wat zwaardere) verkoudheid? Geen echte koorts, loopneus, hoesten? Het kan ook milde COVID zijn, maar algemeen denk ik dat mensen nogal snel zaken als "griep" bestempelen, terwijl je van griep echt wel 1 of 2 weken om zeep bent.

Ik lees nergens dat het maar een valling is, hoor... En ziek komen werken als je anders kunt, was voor corona al op z'n zachtst gezegd niet slim.

Is wat jij zegt nu niet typisch gewoon een (wat zwaardere) verkoudheid? Geen echte koorts, loopneus, hoesten? Het kan ook milde COVID zijn, maar algemeen denk ik dat mensen nogal snel zaken als "griep" bestempelen, terwijl je van griep echt wel 1 of 2 weken om zeep bent.
Ik zeg niet dat dat griep is, maar iemand die al verhoging heeft en echt constant moet hoesten, proesten, en snuiten, die zou ik toch al bestempelen als 'ziek'. Licht ziek, maar toch. Ook van een zware verkoudheid kan je ziek zijn en kan je beter een dagje of twee uitzieken of, indien mogelijk, van thuis werken. Je bent dan sowieso minder waard als mens, je gaat waarschijnlijk sneller herstellen en je verlaagt de kans op overdracht. Win-win, toch?

Een simpele verkoudheid zie ik toch eerder als af en toe eens een kuchje en wat sniffelen.

Dat gezegd zijnde: ik heb het nu niet over kindertuinen of het openbaar vervoer, en ook niet over beroepen waar het eigenlijk moeilijk anders kan. Kinderen zijn vrijwel permanent verkouden of ziek en zieke mensen die geen auto hebben moeten zich ook kunnen verplaatsen (van op kot naar huis, van huis naar de dokter/apotheker/winkel/...). Ik heb het puur over dat typisch Vlaamse gedoen waarbij je iemand die zichtbaar compleet om zeep is naar het werk ziet komen terwijl je goed genoeg weet dat 95% van de huisdokters die mens een dag of twee zouden thuis schrijven, of zouden aanraden om (indien het kan) thuis te werken.

Ik zeg niet dat dat griep is, maar iemand die al verhoging heeft en echt constant moet hoesten, proesten, en snuiten, die zou ik toch al bestempelen als 'ziek'. Licht ziek, maar toch. Ook van een zware verkoudheid kan je ziek zijn en kan je beter een dagje of twee uitzieken. Je bent dan sowieso minder waard als mens, je gaat waarschijnlijk sneller herstellen en je verlaagt de kans op overdracht. Win-win, toch?

Een simpele verkoudheid zie ik toch eerder als af en toe eens een kuchje en wat sniffelen.

Dat gezegd zijnde: ik heb het nu niet over kindertuinen of het openbaar vervoer. Kinderen zijn vrijwel permanent verkouden of ziek en zieke mensen die geen auto hebben moeten zich ook kunnen verplaatsen (van op kot naar huis, van huis naar de dokter/apotheker/winkel/...). Ik heb het puur over dat typisch Vlaamse gedoen waarbij je iemand die zichtbaar compleet om zeep is naar het werk ziet komen terwijl je goed genoeg weet dat 95% van de huisdokters die mens een dag of twee zouden thuis schrijven, of zouden aanraden om (indien het kan) thuis te werken.
Ik bedoel gewoon dat het redelijk moeilijk is om daar een lijn in te trekken, omdat wat voor de ene "een valling" is, bij iemand anders zwaarder kan binnenkomen. Het principiële is om bij alles thuis te blijven, maar dat is gewoon niet realistisch.

het lukt mij gewoon niet om ziek te worden in de wintermaanden,
dat is een oprechte ergernis als letterlijk ieder lid van mijn team minstens een week uit is geweest door ziekte in Februari alleen al,
januari en december waren ook al hopeloos qua team aanwezigheid. veel last valt dan op mijn schouders.
ik kan volgens mij de zetels likken op OV en nog gezonder zijn dan de gemiddelde collega.

edit: en vanaf lente, zomer en herfst bloeddoorlopen ogen en snotneus vanwege allerlei allergieen

Ik bedoel gewoon dat het redelijk moeilijk is om daar een lijn in te trekken, omdat wat voor de ene "een valling" is, bij iemand anders zwaarder kan binnenkomen. Het principiële is om bij alles thuis te blijven, maar dat is gewoon niet realistisch.
Akkoord, maar je merkt toch (en zeker bij de oudere generaties) een soort koppigheid op dat vlak die er maar moeilijk uit gaat, waarbij ze dan willen bewijzen dat ze 'niet klein te krijgen zijn' of weet ik veel, zonder daarbij noodzakelijk te denken aan de mensen rondom hen. En opnieuw: als het echt niet anders gaat, dan is het zo, maar er zijn er toch echt wel een hoop die bijvoorbeeld volledig onder de Dafalgan gaan werken omdat hun koorts anders boven de 38.5 zit omdat 'ze het wel aankunnen', en daar denk ik echt gewoon het mijne van. Ik vind dat niks om fier op te zijn of om mee te pochen.

Verhalen genoeg in mijn omgeving van leidinggevenden die werknemers naar huis moesten sturen omdat het er gewoon los over ging, of van mensen die zich tijdens een consultatie amper kunnen recht houden, maar toch niet moeten weten van een ziektebriefje.

Da's dan nog een ander voorbeeld dan in de post waar je eerst op reageerde, maar ik blijf er ook wel bij dat je met een zware verkoudheid (verhoging, diep hoesten, constant snuiten, ...) ook best thuis blijft, of toch zo veel mogelijk het contact vermijdt (of een mondmasker draagt) als je niet anders kan dan gaan werken. Het is misschien een onpopulaire mening die ook wat is gestuurd door mijn eigen leefwereld, maar dan is dat maar zo.

Akkoord, maar je merkt toch (en zeker bij de oudere generaties) een soort koppigheid op dat vlak die er maar moeilijk uit gaat, waarbij ze dan willen bewijzen dat ze 'niet klein te krijgen zijn' of weet ik veel, zonder daarbij noodzakelijk te denken aan de mensen rondom hen. En opnieuw: als het echt niet anders gaat, dan is het zo, maar er zijn er toch echt wel een hoop die bijvoorbeeld volledig onder de Dafalgan gaan werken omdat hun koorts anders boven de 38.5 zit omdat 'ze het wel aankunnen', en daar denk ik echt gewoon het mijne van. Ik vind dat niks om fier op te zijn of om mee te pochen.

Da's dan nog een ander voorbeeld dan in de post waar je eerst op reageerde, maar ik blijf er ook wel bij dat je met een zware verkoudheid (verhoging, diep hoesten, constant snuiten, ...) ook best thuis blijft, of toch zo veel mogelijk het contact vermijdt (of een mondmasker draagt) als je niet anders kan dan gaan werken. Het is misschien een onpopulaire mening die ook wat is gestuurd door mijn eigen leefwereld, maar dan is dat maar zo.
Neen, die mentaliteit van "en op al die jaren nog geen ziekteverlof gepakt hé", vind ik ook wel iets redelijk schadelijk. En ook wel een beetje klassiek Vlaams misschien, algemeen lijken veel mensen hier wel trots op zaken niet te gebruiken waar ze recht op hebben, al dan niet in combinatie met anderen scheef te bekijken wanneer die dat wel doen.

Maar ja, het is een beetje een moeilijke balans ook. Misschien zit een collega daar wat te snuffen, met een lichte verkoudheid, en ben jij de week erop zwaar verkouden. Je kan nooit meer dan vermoeden dat je het van die collega hebt, terwijl die ook maar gewoon zich in staat voelde om te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan