Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet iedereen heeft dezelfde smaak e...

Het feit dat ik dat liedje constant tegenkwam zonder enige duiding en met geen flauw idee over wat het ging (of wie die kerel zelfs is) heeft natuurlijk geen goed gedaan voor mij.

Humor is inderdaad iets zeer subjectiefs.
Zelf vond ik het, ondanks de irritatiefactor doordat het zo in uw hoofd blijft hangen, ook wel hilarisch juist omdat het zo absurd is.

Had er zelf afgelopen week ook een eigen "variatie" op gemaakt:

Slaat uiteraard ook gewoon nergens op en ik kan me voorstellen dat velen daar niks grappigs aan vinden, maar zelf houd ik wel van dat soort "humor" :lol:

Ik kende het programma waar dat uit ontstaan is (Last One Laughing) trouwens niet maar lijkt me op zich wel leuk concept, mag van mij ook wel een Vlaamse versie krijgen.

Humor is inderdaad iets zeer subjectiefs.
Zelf vond ik het, ondanks de irritatiefactor doordat het zo in uw hoofd blijft hangen, ook wel hilarisch juist omdat het zo absurd is.

Had er zelf afgelopen week ook een eigen "variatie" op gemaakt:

Slaat uiteraard ook gewoon nergens op en ik kan me voorstellen dat velen daar niks grappigs aan vinden, maar zelf houd ik wel van dat soort "humor" :laugh:

Ik kende het programma waar dat uit ontstaan is (Last One Laughing) trouwens niet maar lijkt me op zich wel leuk concept, mag van mij ook wel een Vlaamse versie krijgen.
Deuntje zit verdorie al de hele dag in mijn hoofd. :-(

Ergernis van de dag (donderdag meegemaakt): de kafkaiaanse toestanden van het lokale bestuur hier.

Thomas zijn portefeuille wordt gestolen tijdens de laatste uren van zijn wintervakantie. Geluk bij een ongeluk heb ik twee portefeuilles, eentje van een groter formaat waarin het rijbewijs (nog steeds hetzelfde als toen ik 18 ben geworden) wordt bewaard maar tijdens de vakantie had ik voornamelijk een klein exemplaar (zo eentje waar net een bankkaart in past) op zak met daarin id-kaart en bankkaarten. Al bij al is er dus niet veel gestolen maar wel mijn rijbewijs (+ 100 euro en het ergste van allemaal: foto's van mijn dochter toen ze klein was). Omdat die diefstal zich voordeed net voordat ik de terugreis moest aanvangen kon ik ter plaatste geen klacht indienen zonder de bus naar huis te missen. Beslis dan maar om die klacht te gaan indienen als ik terug thuis ben. Kans dat er iets wordt teruggevonden is toch superklein.

Een dag later ben ik thuis en ga in de namiddag naar het plaatselijke politiekantoor om aangifte te doen van die diefstal. Krijg daar aan de intercom te horen dat ik naar het stadhuis moet gaan voor een nieuw rijbewijs. Ik naar het stadhuis waar men mij vertelt dat ik aangifte moet doen bij de politie omdat het over diefstal gaat. Bon, ik zoek het even op en zowel op de site Vlaanderen.be als politie.be staat wel degelijk dat je bij diefstal van je rijbewijs of id aangifte moet gaan doen bij de politie. Dus terug naar het commissariaat waar ik via de intercom terug te horen krijg dat ik naar het stadhuis moet. Als ik vervolgens verwijs naar de info op de site van de politie is de repliek: 'bon, kom dan maar naar binnen'.

Aan het onthaal zit iemand in het uniform van een beveiligingsfirma (dus geen agent) die me meldt dat er enkel op afspraak aangifte kan worden gedaan. Eerste moment waarop dat zou kunnen bleek dan 5 dagen later te zijn. Ik vroeg of dat altijd het geval is, ook als pakweg mijn fiets of auto zou zijn gestolen ipv portefeuille. "Ah ja meneer, dat is zo tegenwoordig maar je kan ook online een afspraak maken". Conclusie: een dief krijgt dus de tijd tot er een afspraak kan worden gepland met de politie om de buit te verduisteren.
T'is een manier om de criminele cijfers in de stad te verminderen.
Als het administratief een zodanige rompslomp is dat de mensen het gewoon opgeven of er het nut niemeer van inzien, dan zijn er minder misdaden gepleegd.

Nu, als de stad hun werk wel goed doet, dan zal de rechter die efforts wel de kop indrukken, tenzij je een gewone burger bent die net geld genoeg heeft om boetes te betalen maar net geen geld genoeg heeft voor een goeie advocaat

Ergernis aan immoweb app. Heel vaak foto's door elkaar van hoe het nu is en hoe het zou kunnen zijn na renovatie. Mij ok om ook zo'n foto's te tonen, maar niet door elkaar als je door de foto's scrollt.
Dat ligt niet aan immoweb, maar aan de persoon of het immokantoor dat die online plaatst op Immoweb.

spotify connect doet vreemd, een playlist die duidelijk niet op shuffle staat schijnbaar toch shufflen.
en ook niet beginnen met de song die je selecteert , maar met die song die 12 plaatsen verder staat in die lijst.

's Avonds een serie zien en om de haverklap in slaap vallen en op den duur anderhalve aflevering ver zitten en niet goed weten wat er eigenlijk allemaal gebeurd is.

Eén van mijn katten zit vast in de tuin van de buren. Gelukkig is het zo'n typisch ommuurd rijhuistuintje, dus in principe kan hij niet verder weg. De buren zijn er niet/nog niet wakker en dat gemiauw is zo zielig. 😭

Om nog maar te zwijgen over de lintjes die ik er om de haverklap uittrek.
Ja het was bij het aantrekken inderdaad. Lintjes en de helft van de zak langs 1 kant had in mijn handen. Heb er nog een paar gaten bij gemaakt en daar met een ander plastiek lint de boel weer aan elkaar gebonden. Zal wel weer een rode sticker zijn maar dat ze die boel wat sterker maken.

Eén van mijn katten zit vast in de tuin van de buren. Gelukkig is het zo'n typisch ommuurd rijhuistuintje, dus in principe kan hij niet verder weg. De buren zijn er niet/nog niet wakker en dat gemiauw is zo zielig. 😭

Alsof er niks gebeurd is:

PqSXVuj.jpg

Voor de eerste keer sinds mijn kindertijd een keelonsteking met bijhorende verlies van stem. Toevallig zitten we met een baby van 5 maand die naar de crèche gaat...it has begun.

Volgens mij ben ik in 2023 al meer dagen ziek geweest dan dat ik gezond geweest. Ik hoop dat het snel voorbij is, want op deze manier mag het snel 2024 zijn zodat we nog eens kunnen proberen.

Omdat ik niet te veel afwezig wil zijn om het werk (nieuw sinds 01/01) zit ik mij maar elke dag vol te stoempen met pillen om het einde van de dag te halen. Weekends zijn slapen en rusten, tot grote ergernis van mijn wederhelft. Nee, dit mag snel stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan