Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er hadden 3 jonge gasten zich op klapstoeltjes op een helling naast een fietspad geplaatst met een luidspreker om dingen op af te spelen als iemand langsfietste. Het is best wel een steile helling waar ik tegenop zie om bergop te fietsen.

Bij de wielrenner voor mij speelden ze "lekker kontjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh" met zo'n vreselijke kermisstem af. Dan passeerde ik even later aan een slakkengang "Nog een winnaar!!!!!!"

Ik vind het ergens wel guitig dat 3 gasten na de schooluren zo hun vrije avond vullen. :laugh:
Is dit niet eerder uw glimlach dan?

Recent een paar keer met de trein moeten reizen en het valt op hoe weinig controle er is.

Als er dan controle is, heeft zeker de helft dan geen ticket of een verkeerd abonnement ofzo. Die kunnen dan gewoon op dat moment een kaartje kopen en veel lijken hier dan ook nog eens moeilijk over te doen. Geen enkele keer een boete gezien voor het niet hebben van een ticket. Dus volgens mij gokken die gewoon elke dag van geen conducteur te zien en anders zijn er toch geen gevolgen...

Recent een paar keer met de trein moeten reizen en het valt op hoe weinig controle er is.

Als er dan controle is, heeft zeker de helft dan geen ticket of een verkeerd abonnement ofzo. Die kunnen dan gewoon op dat moment een kaartje kopen en veel lijken hier dan ook nog eens moeilijk over te doen. Geen enkele keer een boete gezien voor het niet hebben van een ticket. Dus volgens mij gokken die gewoon elke dag van geen conducteur te zien en anders zijn er toch geen gevolgen...
Er wordt normaalgezien automatisch een toeslag bijgeteld als je een ticket op de trein koopt.

Ik pak praktisch zelden de trein, maar de laatste paar keren heb ik toch telkens controle gehad. Misschien afhankelijk van welke verbinding of zo?

Het huidige personeelstekort heeft als gevolg dat er minder personeel kan ingezet worden.
Waar we vroeger vaak met twee of meer waren op lange samenstellingen is het nu vaak alleen.
En probeer maar eens elke reiziger gezien te hebben als je alleen bent met 10 dubbeldek rijtuigen. 🤷
Dat gezegd zijnde zijn er natuurlijk ook altijd begeleiders die iets minder actief zijn in het controleren van de vervoersbewijzen.

Het huidige personeelstekort heeft als gevolg dat er minder personeel kan ingezet worden.
Waar we vroeger vaak met twee of meer waren op lange samenstellingen is het nu vaak alleen.
En probeer maar eens elke reiziger gezien te hebben als je alleen bent met 10 dubbeldek rijtuigen. 🤷
Dat gezegd zijnde zijn er natuurlijk ook altijd begeleiders die iets minder actief zijn in het controleren van de vervoersbewijzen.
Het is tien of meer jaar terug dat ik een trein vanbinnen gezien heb, maar zelfs al was ik áltijd in orde, het koud zweet brak mij uit als die conducteur langskwam. ‘Wat als het ticket fout is?’ ‘Zit ik op de juiste trein??’ ‘Wat als ik mijn ticket niet kan vindennnnn????’ ‘Wat als ik tien kilo coke en drie illegalen in mijn boekentas heb en het vergeten ben?????’

Het is tien of meer jaar terug dat ik een trein vanbinnen gezien heb, maar zelfs al was ik áltijd in orde, het koud zweet brak mij uit als die conducteur langskwam. ‘Wat als het ticket fout is?’ ‘Zit ik op de juiste trein??’ ‘Wat als ik mijn ticket niet kan vindennnnn????’ ‘Wat als ik tien kilo coke en drie illegalen in mijn boekentas heb en het vergeten ben?????’
Wat voor stuff rook jij? Daar wil ik ook wel wat van.

Vivium: die hun polis ziet er echt uit alsof dat het nog gewoon op een typemachine wordt gedaan. Iemand die weet of dit werkelijk zo is? En indien niet: welke strategie erachter zit om dat er zo te doen uitzien?

Er hadden 3 jonge gasten zich op klapstoeltjes op een helling naast een fietspad geplaatst met een luidspreker om dingen op af te spelen als iemand langsfietste. Het is best wel een steile helling waar ik tegenop zie om bergop te fietsen.

Bij de wielrenner voor mij speelden ze "lekker kontjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh" met zo'n vreselijke kermisstem af. Dan passeerde ik even later aan een slakkengang "Nog een winnaar!!!!!!"

Ik vind het ergens wel guitig dat 3 gasten na de schooluren zo hun vrije avond vullen. :lol:

Dat lijkt me eerder @Vrouwtje Theelepel te zijn.

Ik lig hier al dagen strijk mee. Context: Programma waarbij 10 komieken 6 uur lang samen in een kamer zitten zonder dat ze mogen lachen. Ze moeten dan acts opvoeren om de rest te doen lachen. Dat was tot aan dit filmpje nog niet echt gelukt. Jammer dat dit het enige echt grappige moment uit 6 afleveringen was.
Nu weet ik eindelijk van waar dat filmpje komt waarmee ik langs alle kanten gespamd wordt.

Om de 10 tiktoks, constant op m'n facebook, Instagram,...

Ik vind er dus niks grappig aan, integendeel. Terwijl ik een heel ruim, en ook soms kinderachtig gevoel voor humor heb.

Nu weet ik eindelijk van waar dat filmpje komt waarmee ik langs alle kanten gespamd wordt.

Om de 10 tiktoks, constant op m'n facebook, Instagram,...

Ik vind er dus niks grappig aan, integendeel. Terwijl ik een heel ruim, en ook soms kinderachtig gevoel voor humor heb.
Ik vond het eigenlijk ook niet grappig. Irritanter nog: ik zat gisterenavond heel de tijd met dat deuntje in mijn hoofd.

Sorry iedereen die het niet grappig vindt. Ik vind het gewoon zo absurd dat ik er strijk mee ga. Zeker in combinatie in het feit dat de anderen niet mogen lachen.

Sorry iedereen die het niet grappig vindt. Ik vind het gewoon zo absurd dat ik er strijk mee ga. Zeker in combinatie in het feit dat de anderen niet mogen lachen.
Niet iedereen heeft dezelfde smaak e...

Het feit dat ik dat liedje constant tegenkwam zonder enige duiding en met geen flauw idee over wat het ging (of wie die kerel zelfs is) heeft natuurlijk geen goed gedaan voor mij.

Ergernis van de dag (donderdag meegemaakt): de kafkaiaanse toestanden van het lokale bestuur hier.

Thomas zijn portefeuille wordt gestolen tijdens de laatste uren van zijn wintervakantie. Geluk bij een ongeluk heb ik twee portefeuilles, eentje van een groter formaat waarin het rijbewijs (nog steeds hetzelfde als toen ik 18 ben geworden) wordt bewaard maar tijdens de vakantie had ik voornamelijk een klein exemplaar (zo eentje waar net een bankkaart in past) op zak met daarin id-kaart en bankkaarten. Al bij al is er dus niet veel gestolen maar wel mijn rijbewijs (+ 100 euro en het ergste van allemaal: foto's van mijn dochter toen ze klein was). Omdat die diefstal zich voordeed net voordat ik de terugreis moest aanvangen kon ik ter plaatste geen klacht indienen zonder de bus naar huis te missen. Beslis dan maar om die klacht te gaan indienen als ik terug thuis ben. Kans dat er iets wordt teruggevonden is toch superklein.

Een dag later ben ik thuis en ga in de namiddag naar het plaatselijke politiekantoor om aangifte te doen van die diefstal. Krijg daar aan de intercom te horen dat ik naar het stadhuis moet gaan voor een nieuw rijbewijs. Ik naar het stadhuis waar men mij vertelt dat ik aangifte moet doen bij de politie omdat het over diefstal gaat. Bon, ik zoek het even op en zowel op de site Vlaanderen.be als politie.be staat wel degelijk dat je bij diefstal van je rijbewijs of id aangifte moet gaan doen bij de politie. Dus terug naar het commissariaat waar ik via de intercom terug te horen krijg dat ik naar het stadhuis moet. Als ik vervolgens verwijs naar de info op de site van de politie is de repliek: 'bon, kom dan maar naar binnen'.

Aan het onthaal zit iemand in het uniform van een beveiligingsfirma (dus geen agent) die me meldt dat er enkel op afspraak aangifte kan worden gedaan. Eerste moment waarop dat zou kunnen bleek dan 5 dagen later te zijn. Ik vroeg of dat altijd het geval is, ook als pakweg mijn fiets of auto zou zijn gestolen ipv portefeuille. "Ah ja meneer, dat is zo tegenwoordig maar je kan ook online een afspraak maken". Conclusie: een dief krijgt dus de tijd tot er een afspraak kan worden gepland met de politie om de buit te verduisteren.

Geeft die dame aan het onthaal nog mee dat ik momenteel niet met de auto mag rijden omdat ik niet over een rijbewijs beschik. Ik nuanceer dat ik wel een geldig rijbewijs heb maar dat het document zelf niet in mijn bezit is. Verder blijkt het na aangifte bij de politie ook nog 's minimum vijf dagen te duren vooraleer je een nieuw rijbewijs hebt. Maar uiteraard moet je bij het stadhuis ook een afspraak maken. In totaal heb ik dus minstens 10 dagen waarop ik niet mag rijden. Ik zou ook meteen naar het stadhuis kunnen gaan en op erewoord verklaren ik dat mijn rijbewijs ben kwijtgespeeld. In dat geval reduceer ik de tijd dat ik niet kan rijden tot 5 dagen + de tijd die het duurt om een afspraak te kunnen fixen.

Conclusie: als slachtoffer van diefstal krijg je in dit land een rijverbod in de buurt van het minimum rijverbod dat een politierechter kan uitspreken. Enkel omwille van administratie.

In mijn naïeve veronderstelling dacht ik dat een kopie van het PV toch voldoende zou zijn om te mogen rijden terwijl je wacht op een duplicaat van je rijbewijs. Maar neen, dat zou te simpel zijn. Als ik er verder over nadenk is zo'n papieren (of de kaartvorm) rijbewijs toch ook compleet overbodig. Agenten zouden toch op basis van je ID-kaart moeten kunnen zien of je al dan niet mag rijden.

Stevig staaltje Kafka. ik maak er de ergernis van de week van.

Ben in elk geval niet van plan om niet te rijden. Ik weet dat ik daarmee en wet overtreed maar ik ben dat ding niet opzettelijk kwijtgespeeld en heb onmiddellijk actie ondernomen om een duplicaat te verkrijgen. Dat dit een tiental dagen duurt is niet mijn fout en de overheid kan toch niet verwachten dat je in zo'n geval je leven even op pauze zet. Wat als pakweg een taxichauffeur of ambulancier zijn rijbewijs wordt gestolen?

Laatst bewerkt:
Al heel de namiddag attitude van de twaalfjarige omdat ik het niet ok vond dat hij om middernacht nog zou beginnen met een M3gan watch party. Ik vond hem te jong en het uur te laat. Nu al heel de middag dat ik hem achter het behang zou plakken. Niet dat hij niet mag ontevreden of teleurgesteld zijn, maar met zijn problematiek kan hij erg onaangenaam zijn en dan zou je wel bleiten.

Vivium: die hun polis ziet er echt uit alsof dat het nog gewoon op een typemachine wordt gedaan. Iemand die weet of dit werkelijk zo is? En indien niet: welke strategie erachter zit om dat er zo te doen uitzien?
Could be worse, ik ben bij het doen van een technical due diligence op werk een offerte tegengekomen voor renovatiewerkzaamheden ter waarde van ongeveer 750.000€ getypt in Comic Sans MS in roze, blauw, groen & oranje, afgedrukt op een papier van een cursusblok (economisch geruit, 3 gaatjes)

... en dat bedrijf heeft die aanbesteding dan nog eens gekregen ook.

('t moet wel gezegd worden... hun renovatiewerk is wel om door een ringetje te halen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan