Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maaar da's toch mega vroeg allez? Wij eten soms maar om 21h of 21h30. We zelfs nooit voor 19h.
das toch ook weer een ander uiterste :p

wij leven uiteraard op het ritme van de kinderen. De jongste gaat al slapen om 19u15 dus eten om 19u of 18u30 is toch al laat; Als ge ze dan nog eens in bad moet steken of huiswerk maken (en ze willen dan ook wel wat tv zien...). Dus wij eten meestal rond 17u30. Ik vermoed dat dat wel zal evolueren naar 18u-18u30 als ze groter zijn maar later moet toch ook niet voor mij

Maaar da's toch mega vroeg allez? Wij eten soms maar om 21h of 21h30. We zelfs nooit voor 19h.
Hier is het wanneer ik in Brussel werk eerder 19u-20u, maar bij thuiswerk is dat ook vaak 17-18u hoor. Zeker nu met de kleine gaan we vroeger slapen en staan we vroeger op. Zo heel laat eten vlak voor je in bed kruipt is ook niet ideaal vind ik, ook niet zo gezond.

Het feedbacktopic in Pol & Actua. Waar gaat dat eigenlijk nog over? :unsure:
Awel, het is niet eerlijk dat mensen een stempel opgeplakt krijgen en dat is de schuld van de duidelijk linkse mods die rechtse mensen wegjagen en linkse mensen hun zin laten doen.

Of niet hé, het kan ook enkel perceptie zijn.

Maar doe er wat aan!!

Meer dan dit (en de 30 posts gisteren en 20 morgen) zeg ik er niet over want ik wil geen sancties krijgen.
:unsure:

Ze hebben dat nu als spuiten (ik denk insuline) maar daar is dan weer gezaag door mensen met diabetes.
Dat is geen insuline. Dat is semaglutide. Verlaagt de bloedsuiker en de eetlust waardoor het helpt bij regulatie type 2 diabeten. Maar doordat het eetlust remt en zorgt voor een vollere maaggevoel helpt het dus ook om te vermageren.

Degoutant? Waarom? 't Zijn caloriebommen, ja, maar ook dat kan verantwoord geconsumeerd worden toch?

Als we alles moeten gaan verbieden omdat obese mensen eten bestellen of een alcoholieker drank koopt zijn we ver van huis.
Het gaat er mij om dat het systeem de drempel ontzettend laag maakt. Maaltijden leveren mag gerust blijven, want het kan heel handig zijn en natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je bestelt. Toegeven aan een drang gebeurt volgens mij echter veel gemakkelijker wanneer je binnen de minuut iets besteld hebt dat dan 10 minuten later geleverd wordt dan wanneer je effectief naar buiten moet om het te kopen. En zodra je eenmaal het gemak ervan ontdekt hebt, is het al helemaal lastig om de rem er terug op te krijgen.

Ik heb zelf ook een tijdje regelmatig eten besteld. Da's echt een sneeuwbal. Ik bestelde eens een keer iets, een maand later nog eens omdat het goed uitkwam, en uiteindelijk liet ik gemakkelijk 2 keer per week vetzakkerij tot aan de deur komen. 😅

Da's voor mij ook de reden om zoiets niet te kopen. Ik heb nog nooit een cream filled donut gegeten omdat ik mezelf ken en weet dat ik er dan meer en meer ga willen en er eigenlijk toch niet van kan genieten omdat ik daarna enkel aan de kcal denk die ik net heb binnengespeeld.

Ik vind DD enorm overrated. Niks gaat boven de luxegoederen van de warme bakker

Vel in m’n handpalmen dat niet snel geneest.

Ik ben het beu om met windels rond te lopen maar anders blijft het verband niet op z’n plaats en loop ik risico op infecties.

Ik haat f’ing kiezels.
Hopelijk snel aan de beterhand.

Het gaat er mij om dat het systeem de drempel ontzettend laag maakt. Maaltijden leveren mag gerust blijven, want het kan heel handig zijn en natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je bestelt. Toegeven aan een drang gebeurt volgens mij echter veel gemakkelijker wanneer je binnen de minuut iets besteld hebt dat dan 10 minuten later geleverd wordt dan wanneer je effectief naar buiten moet om het te kopen. En zodra je eenmaal het gemak ervan ontdekt hebt, is het al helemaal lastig om de rem er terug op te krijgen.

Ik heb zelf ook een tijdje regelmatig eten besteld. Da's echt een sneeuwbal. Ik bestelde eens een keer iets, een maand later nog eens omdat het goed uitkwam, en uiteindelijk liet ik gemakkelijk 2 keer per week vetzakkerij tot aan de deur komen. 😅
Jij ziet het als het systeem dat de drempel laag maakt om aan fastfood te geraken. Voor de keren dat ik iets bestel en laat leveren vind ik het dan weer plezant dat zoiets heel gemakkelijk en vlot verloopt.

Je kan dat ook zeggen over bijvoorbeeld games hé. Vroeger kopen in de winkel, nu kan je alles vanuit je luie zetel downloaden. Het systeem maakt de drempel laag om mensen aan een gameverslaving te helpen.

De schuld ligt niet bij het systeem, maar bij de mensen zelf. We kunnen toch moeilijk de weg naar fastfood complexer maken omdat er volwassenen zijn die daar niet verstandig mee kunnen omgaan?

Maar als ik dan eens commentaren op een HLN artikel of gewoon op Facebook begin te lezen, snap ik uw punt wel hoor. De meesten moeten we behandelen als kinderen en beschermen tegen zichzelf.

Jij ziet het als het systeem dat de drempel laag maakt om aan fastfood te geraken. Voor de keren dat ik iets bestel en laat leveren vind ik het dan weer plezant dat zoiets heel gemakkelijk en vlot verloopt.

Je kan dat ook zeggen over bijvoorbeeld games hé. Vroeger kopen in de winkel, nu kan je alles vanuit je luie zetel downloaden. Het systeem maakt de drempel laag om mensen aan een gameverslaving te helpen.

De schuld ligt niet bij het systeem, maar bij de mensen zelf. We kunnen toch moeilijk de weg naar fastfood complexer maken omdat er volwassenen zijn die daar niet verstandig mee kunnen omgaan?

Maar als ik dan eens commentaren op een HLN artikel of gewoon op Facebook begin te lezen, snap ik uw punt wel hoor. De meesten moeten we behandelen als kinderen en beschermen tegen zichzelf.
Dat zeg ik ook hoor. :p

Dat deed niets af van het wrange gevoel dat ik kreeg van om 12 uur 's middags 2 flessen wijn te leveren aan iemand die naar drank stonk of om een massa vettig eten af te zetten bij iemand die extreem dik was en met piepende ademhaling (niet in sportkledij) de voordeur open deed.

Ik ben ook wat bang dat die absurde cultuur van de VS naar hier komt, waar veel mensen nooit koken en elke dag iets bestellen. Maar DD is, buiten inderdaad wat overroepen (een goede boterkoek van de bakker is awesome), maar een van de velen. Laatst ontdekt dat een "pizzeria" uit de buurt ook een kapsalon aanbiedt. Op vlak van calorieën is dat ook een bom, die voor geen geld aan huis kan geleverd worden.

Gelukkig zijn het nu andere tijden en laat het uit dat ik nog midden in de nacht aan een Game Mania ga aanschuiven voor de release van een spel. Nu voor Wrath of the Lich King in 2008 was dat nog wel fijn. Alles heeft z'n charme, maar ik omarm ook de nieuwe methoden. De camera's van menig smartphone in 2008 waren ook nog niet wat het nu is.

12112008056-Enhanced-Color-Restored.jpg

Ze hebben dat nu als spuiten (ik denk insuline) maar daar is dan weer gezaag door mensen met diabetes.
Idd, ik - mens met diabetes - klaag daar over! Ik kom niet in aanmerking voor Ozempic, ook al zou ik er enorm baat bij hebben. Kim Kardashian wel.

Ergernis: ik had netjes drie opeenvolgende afspraken bij de oogarts in AZ Groeninge. Want: Squid, Kid A, Kid B. Specifiek in december contact opgenomen, gevraagd of dat kon. Dat was geen probleem, als dat februari mocht zijn? Past prima.
Nu bij het buitengaan krijg ik van die doktermadam ‘ja, maar volgende keer niet allemaal samen, dat is voor mij echt niet praktisch’
TF? Ik had *drie* afspraken, ik ben niet gewoon binnengekomen met de kinderen onder mijne frak, de tijd had dus moeten gereserveerd zijn.

Er hadden 3 jonge gasten zich op klapstoeltjes op een helling naast een fietspad geplaatst met een luidspreker om dingen op af te spelen als iemand langsfietste. Het is best wel een steile helling waar ik tegenop zie om bergop te fietsen.

Bij de wielrenner voor mij speelden ze "lekker kontjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh" met zo'n vreselijke kermisstem af. Dan passeerde ik even later aan een slakkengang "Nog een winnaar!!!!!!"

Ik vind het ergens wel guitig dat 3 gasten na de schooluren zo hun vrije avond vullen. :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan