Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
No offence maar er zijn er veel die hun status bewust niet aanpassen als ze wèl beschikbaar zijn ook, dus ik snap dat ze er weinig waarde aan hechten ook...
No offence maar de status In a Call gaat automatisch en kan je niet zelf aan of afzetten, dus dan ben je wel degelijk In a Call

Ik mag het hopen. Of ik zou me ook aan jou moeten ergeren en dat wil ik niet.
Zou ik ook niet willen. Kan enkel maar uit eigen ervaring spreken, bvb dat ik weet dat Coolguy zeker en vast online is (hij zat met zijn werklaptop in dezelfde kamer) en bij mij op afwezig stond, en van de week stond ik in zijn teams als afwezig weergegeven terwijl het bolleke bij mij toch wel groen gekleurd stond.

Heb al gemerkt dat Teams niet altijd de juiste status weergeeft. Niet dat ik uw collega wil verdedigen.
Ja hier op het werk is dat ook zo. Dan begin je iets te typen om iets te vragen en staat die status groen. En plots zie je dan de helft van de statussen van uw contacten veranderen. En afhankelijk van de lengte van uw tekst is de vraag dan al verzonden of niet...

Klopt, als je een tijdje niet actief bent in Teams (als het op de achtergrond openstaat) dan update die niet meer "live", maar pas wanneer je Teams weer actief opent.
Heb ik soms ook, staat op mijn tweede scherm open en ik ben ondertussen aan het youtuben werken op het andere scherm en het is alsof ik een uur lang geen enkel bericht krijg, en dan klik ik op Teams om het venster weer actief te maken en plots 5 berichten binnen van een half uur geleden.

Zo'n dingen zijn toch echt de slechte kant van de digitalisering., dat zou imo niet mogen. Stel je hebt op zondag een hele familiedag gepland kan je toch onmogelijk iets dat zaterdagavond binnenkomt klaar hebben tegen maandag? Leerkrachten die zoiets doorgeven moeten toch ook eens twee keer nadenken?
Bij ons valt dat voorlopig nog goed mee precies, we krijgen meestal tijdig dat soort zaken doorgegeven door de juf/school. Maar mocht er op zaterdagavond een bericht binnenkomen, ik zou het gewoon uit principe weigeren te lezen tot maandag, laat staan er iets voor te doen. Omgekeerd ga ik ook nooit een leerkracht 's avonds of in het weekend lastig vallen, tenzij in uiterste nood.

Collega's die u op Teams aanspreken en vragen of ge NU tijd hebt om hun met iets te helpen.

Mijn status is "In a Call", WAT DENKT GE?

En als ge daar dan ironisch op reageert, zijt gij den arrogante of de slechtgezinde.
Mensen zijn zo egocentrisch en lui dat het zelfs teveel moeite is om de status na te kijken en gewoon een meeting in de kalender in te plannen wanneer we beiden vrij zijn.
Awel ge hebt toch 2 oren, kunde geen 1 persoon aan elke oor zetten mss??! /s

Vriend van m'n vriendin verongelukt. Kende em zelf niet super goed maar de laatste maanden toch al paar keer mee geamuseerd.
Straks bijeenkomst met de vrienden. 29 jaar, damn.

Geen idee of dit hier thuishoort nav de ernst. Laten we zeggen dat een contactpersoon van een klant op 35> is gestorven door alcoholmisbruik.

Op den duur denkt ge na wel eens na over de eindigheid des levens...

Ergernis van intussen 2 weken:

Nieuwe Telenet klant, moden activeert niet, geen internet.
Telenet stuurt je na 1 week?! Om een nieuwe modem, natuurlijk hetzelfde probleem want het is uw nieuw IT systeem dat niet werkt...

Natuurlijk nu terug achteraan aansluiten want het ticketje was gesloten.

niemand KAN/WIL helpen en intussen kan ik amper iets van werk gedaan krijgen (thuiswerker) maar daar hebben ze allemaal geen boodschap aan want degene die aan de telefoon zit kan er niets aandoen.

Is dit niet absurd voor "het strafste netwerk"? Volgens mij zit daar weinig bekwaam volk.

Maar hey, de maandag gaat het opgelost zijn. En als het niet was moest ik nog maar eens bellen. Het zou nogmaar de 12de keer zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan