Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor ook van die verhalen waar er soms op zaterdagavond een huistaak wordt gepost die tegen maandag moet klaar zijn. En inderdaad dat is dan zowel communicatie via een schriftje, Facebook pagina, e-mail, Whatsapp groep, ... Alsof mensen tegenwoordig nog niet genoeg overspoeld worden met informatie.
Zo'n dingen zijn toch echt de slechte kant van de digitalisering., dat zou imo niet mogen. Stel je hebt op zondag een hele familiedag gepland kan je toch onmogelijk iets dat zaterdagavond binnenkomt klaar hebben tegen maandag? Leerkrachten die zoiets doorgeven moeten toch ook eens twee keer nadenken?

Ik hoor ook van die verhalen waar er soms op zaterdagavond een huistaak wordt gepost die tegen maandag moet klaar zijn. En inderdaad dat is dan zowel communicatie via een schriftje, Facebook pagina, e-mail, Whatsapp groep, ... Alsof mensen tegenwoordig nog niet genoeg overspoeld worden met informatie.
En dan is er nog de whatsapp groep van de KSA en Chiro. Dat dient als communicatieplatform tussen ouders en leiding. Gelieve aanwezigheid voor het kamp te bevestigen via onderstaande link. Komende zaterdag gaan we op stap, laarzen voorzien. Al zo'n zaken.

Maar dat wordt gebruikt voor:
'Zaterdag kan Sofietje niet komen, ze is ziek :( :( :('
'Bertje zal er ook niet zijn, we moeten naar een verjaardag'
'Valerietje kan ook niet, wij moeten gaan nieuwjaren'
'Wij zijn op weekend *insert photo*, het zal voor volgende week zijn'
'Polleke komt wel, hij ziet het zitten hoor! *insert photo met KSA trui aan*'

Jezus, nobody cares.

Niemand ziet uiteindelijk de effectieve communicatie van de leiding, want je moet meters omhoog scrollen om die te vinden. Die groep heb ik op mute gezet.

Test-Aankoop die altijd hoog van de toren blaast dat ze je bijstaan bij klachten. Ze hebben een heel systeem om klachten in te dienen tegen bedrijven en halen in elke mail van die klacht aan dat hun advocaten je kunnen verder helpen. Maar als het puntje bij paaltje komt, blijkt dat je gewoon een abonnement moet nemen om verder geholpen te kunnen worden door die juridische dienst :unsure:
Ze zouden beter hun eigen reclamepraktijken eens onder de loep nemen :crazy:

En nu we toch bezig zijn:
Op facebook zit ik in een BBQ groep. Vooral om leuke recepten/ideeën op te doen. Bijna 38k leden.

Hoeveel er daar een filmpje opzetten dat begint met het traag filmen van hun huis, dan hun tuin om dan te eindigen met hun BBQ die 3 seconden in beeld komt. "Lekker weertje, BBQ aan".

Waarom iemand de noodzaak heeft om zijn huis en tuin te showen aan een bende wildvreemden op Facebook is mij echt een raadsel.

Nobody fucking cares.

En dan is er nog de whatsapp groep van de KSA en Chiro. Dat dient als communicatieplatform tussen ouders en leiding. Gelieve aanwezigheid voor het kamp te bevestigen via onderstaande link. Komende zaterdag gaan we op stap, laarzen voorzien. Al zo'n zaken.

Jezus, nobody cares.

Niemand ziet uiteindelijk de effectieve communicatie van de leiding, want je moet meters omhoog scrollen om die te vinden. Die groep heb ik op mute gezet.

Toen ik bij de jeugdbeweging zat kregen wij tweemaandelijks een boekje met alle activiteiten, zoiets was onveranderlijk en je kon daar steeds op terugvallen. Als je de communicatie moet zien te zoeken in een Whatsapp waar je tussen de bomen het bos niet meer ziet zou ik toch ook zo een boekje verkiezen.

Is die overcommunicatie niet soms een beetje Belgisch ook? Ik weet niet hoe dat in de buurlanden zit, maar onze dochter gaat nog niet naar school of heeft geen hobbies dus daar hebben we al geen info over. Maar toch, als ik gewoon eens de brievenbus in het oog hou:

- Een periodieke krant van Intradura over de afvalophaling maar ook allerhande zaken die volgens mij maar weinig mensen lezen.
- De randkrant.
- Twee streekkrantjes.
- Infoblad gemeente.
- Sinds kort gezinsbond.
- Mijn vrouw had beginnende zwangerschapsdiabetes: dus ook een krantje voor diabeteslijders.

En ik vergeet ongetwijfeld nog vanalles. De bakken reclame of het verkiezingsdrukwerk telt hier dan nog niet eens in mee, ik kijk al uit naar de superinteressante inzichten over de internationale politiek die een lokale mandataris, die ook een groentenwinkel heeft, gaat laten optekenen.

Anderzijds is het dan IMO vaak niet zo eenvoudig om op een random tijdstip relevante informatie te vinden, want de website van de gemeente of een school, die onderhouden blijkt niet eenvoudig.

En nu we toch bezig zijn:
Op facebook zit ik in een BBQ groep. Vooral om leuke recepten/ideeën op te doen. Bijna 38k leden.

Hoeveel er daar een filmpje opzetten dat begint met het traag filmen van hun huis, dan hun tuin om dan te eindigen met hun BBQ die 3 seconden in beeld komt. "Lekker weertje, BBQ aan".

Waarom iemand de noodzaak heeft om zijn huis en tuin te showen aan een bende wildvreemden op Facebook is mij echt een raadsel.

Nobody fucking cares.

Om dezelfde reden dat het brutoloon topic hier bestaat? :biglaugh:

Is die overcommunicatie niet soms een beetje Belgisch ook? Ik weet niet hoe dat in de buurlanden zit, maar onze dochter gaat nog niet naar school of heeft geen hobbies dus daar hebben we al geen info over. Maar toch, als ik gewoon eens de brievenbus in het oog hou:

- Een periodieke krant van Intradura over de afvalophaling maar ook allerhande zaken die volgens mij maar weinig mensen lezen.
- De randkrant.
- Twee streekkrantjes.
- Infoblad gemeente.
- Sinds kort gezinsbond.
- Mijn vrouw had beginnende zwangerschapsdiabetes: dus ook een krantje voor diabeteslijders.

En ik vergeet ongetwijfeld nog vanalles. De bakken reclame of het verkiezingsdrukwerk telt hier dan nog niet eens in mee, ik kijk al uit naar de superinteressante inzichten over de internationale politiek die een lokale mandataris, die ook een groentenwinkel heeft, gaat laten optekenen.

Anderzijds is het dan IMO vaak niet zo eenvoudig om op een random tijdstip relevante informatie te vinden, want de website van de gemeente of een school, die onderhouden blijkt niet eenvoudig.
Je kan een stickertje kleven tegen gratis pers en/of reclamedrukwerk.

Ik krijg van de gemeente ook een boekje met alle activiteiten van de maand, en dan vinden ze het nodig om via mail ook nog eens alles door te sturen. Zo een boekje leg je ergens in de keuken of de living en daar blader je eens in als je tijd hebt, maar zo een mail lees ik ofwel direct ofwel verwijder ik die.

Nood aan een eigen verbras topic , oeps is al “” wa heb je vandaag gekocht “” :headshake:

Om dezelfde reden dat het brutoloon topic hier bestaat? :biglaugh:
Van velen is het ongetwijfeld wel om eens uit te pakken tegen Jan, Pier en Pol op een anoniem forum. Geen idee waarom.

Anderzijds is het de uitgelezen plek om het taboe rond loon te doorbreken (wegens anoniem) en eens te kunnen vergelijken met een gelijkaardig profiel om te weten of je goed zit of niet. En dat kan ik alleen maar toejuichen.

Slapen, ogen opendoen, opstaan, naar de badkamer stommelen … om prompt weer je ogen open te doen en te realiseren dat je gewoon nog in bed ligt. Dat is zo een vicieuze cirkel en na tien, vijftien keer overvalt je die paniek van ‘ik wordt niet écht wakker, ik geraak hier niet uit’. Plus ik ‘werd wakker’ in ons huis hier maar klopte aan de badkamer van mijn ouderlijk huis, waar mijn (echt wel dode) moeder kennelijk zat. Ik heb nog duizend keer liever een erge nachtmerrie dan dit.

Jezus, nobody cares.

Wat ook hatelijk is in die groepen: er is iemand jarig en dan iedereen die individueel die persoon proficiat gaat wensen.

FUCK OFF.

Stuur die persoon godverdomme zelf een bericht.

Het is gewoon ook soms de neerbuigende toon waarop er gecommuniceerd wordt. Je krijgt dan de schoolrekening aan via email en nog geen 5 minuten later al een Smartschool notificatie zo van "Zeg @Cattadelic we hebben de schoolrekening verstuurd, vergeet niet te betalen hè!!"

Ik zal ook eens beginnen om elke morgen een bericht te sturen naar de leerkracht dat ze niet mogen vergeten om naar school te gaan om les te geven aan mij zoon :unsure:

Toch een wereldvreemd volkske dat daar werkt zenne

Paar dagen geleden een video-edit als meme op TikTok geplaatst die (al zeg ik het zelf) best wel origineel en grappig was en daardoor ook redelijk viraal was begonnen gaan met de nodige views, likes en shares.

Kom ik daarnet dezelfde edit tegen via een andere pagina. Identiek idee, alleen tekst ietswat anders maar voor de rest gewoon idee volledig gekopieerd van mij. Plaats ik daar een vriendelijke reactie op dat het natuurlijk altijd toffer is als er bij een gekopieerd idee even de nodige credits vermeld worden, maar ben ik paar minuten later door die pagina al geblokkeerd en reactie natuurlijk verwijderd.

Het is natuurlijk maar TikTok dus het is niet dat ik er wakker van lig, ik heb niets te winnen of verliezen bij zo'n filmpje. Maar best wel flauw aangezien het gepost was door een productiehuis met volgens hun website toch de nodige referenties in de nationale media.

Als een 16-jarige dat zou doen dan zou ik het vooral als compliment en vorm van appreciatie beschouwd hebben, maar als dat gebeurt door een professioneel videohuis dan wordt het toch eerder een irritatie, zeker als ze zo flauw zijn om me na die opmerking meteen te blokkeren.

Maar soit, zoals ik zei is het "maar" TikTok dus behalve het even uiten van m'n irritatie, is er natuurlijk geen reden om er drama van te maken.

Laatst bewerkt:
Slapen, ogen opendoen, opstaan, naar de badkamer stommelen … om prompt weer je ogen open te doen en te realiseren dat je gewoon nog in bed ligt. Dat is zo een vicieuze cirkel en na tien, vijftien keer overvalt je die paniek van ‘ik wordt niet écht wakker, ik geraak hier niet uit’. Plus ik ‘werd wakker’ in ons huis hier maar klopte aan de badkamer van mijn ouderlijk huis, waar mijn (echt wel dode) moeder kennelijk zat. Ik heb nog duizend keer liever een erge nachtmerrie dan dit.
Tot je de vader van één van uw beste vrienden tegenkomt die zegt dat je gerust in die oranje container achter de hoek mag plassen.
Daar sta je dan, midden in een veld met uwe flieter over de rand van één of andere oranje container, te plassen met het zonnetje in uw snoetje.

Zo'n droom brengt je naar het punt waarbij je zowel letterlijk als figuurlijk nattigheid begint te voelen.

Trein die wegens werken onverwacht een andere, tragere route moet nemen. Om dan halverwege te zeggen dat ze niet tot de luchthaven rijden.

Ik zal aan mijn chef ook zeggen dat ik niet te laat ben, maar dat mijn oorspronkelijke aankomst gewoon is afgeschaft.

Collega's die u op Teams aanspreken en vragen of ge NU tijd hebt om hun met iets te helpen.

Mijn status is "In a Call", WAT DENKT GE?

En als ge daar dan ironisch op reageert, zijt gij den arrogante of de slechtgezinde.
Mensen zijn zo egocentrisch en lui dat het zelfs teveel moeite is om de status na te kijken en gewoon een meeting in de kalender in te plannen wanneer we beiden vrij zijn.

No offence maar er zijn er veel die hun status bewust niet aanpassen als ze wèl beschikbaar zijn ook, dus ik snap dat ze er weinig waarde aan hechten ook...

Collega's die u op Teams aanspreken en vragen of ge NU tijd hebt om hun met iets te helpen.

Mijn status is "In a Call", WAT DENKT GE?

En als ge daar dan ironisch op reageert, zijt gij den arrogante of de slechtgezinde.
Mensen zijn zo egocentrisch en lui dat het zelfs teveel moeite is om de status na te kijken en gewoon een meeting in de kalender in te plannen wanneer we beiden vrij zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan