Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eens die merken dat je de taal ook maar een beetje machtig bent, gaan die idd direct all-out. Terwijl een Vlaming dan weer tegen een anderstalige met een notie van het nederlands gaat praten alsof ze hardhorig en achterlijk zijn.Is dat niet gewoon iets typisch voor Franstaligen? Op mijn vorige jobs begonnen die ook altijd te ratelen in het Frans, zonder eens te vragen of ik wel de taal sprak. Zowel in Kortrijk, Brussel, Gent, Antwerpen, Sint Truiden als Leuven.
Ja zeg, voor een keer dat we ons kunnen laten gelden.Eens die merken dat je de taal ook maar een beetje machtig bent, gaan die idd direct all-out. Terwijl een Vlaming dan weer tegen een anderstalige met een notie van het nederlands gaat praten alsof ze hardhorig en achterlijk zijn.
Tbh zelfs dat nietEens die merken dat je de taal ook maar een beetje machtig bent, gaan die idd direct all-out. Terwijl een Vlaming dan weer tegen een anderstalige met een notie van het nederlands gaat praten alsof ze hardhorig en achterlijk zijn.
Die steken gewoon van wel en die stoppen niet.Er popt elke keer 1 ticketje op voor het Elton John concert op zaterdag in het sportpaleis, maar ik heb er 2 nodig.
Je zou dus kunnen zeggen dat het bij de nmbs… vierkant loopt.Zelfde trein als gisteren, weer geannuleerd. Ik krijg er geen punthoofd van, ik krijg er een vierkante kop van.

Je zou dus kunnen zeggen dat het bij de nmbs… vierkant loopt.![]()
Ze zijn wel consequent.Zelfde trein als gisteren, weer geannuleerd. Ik krijg er geen punthoofd van, ik krijg er een vierkante kop van.
Dat is nochtans niet mijn ervaring. Het hangt meer af van hoe kundig ze zelf zijn in het Nederlands. Veel Franstalige collega's praten consequent Nederlands met mij of doen dat in eerste instantie. Ze appreciëren het ook altijd heel erg als ik spontaan overschakel naar Frans.Eens die merken dat je de taal ook maar een beetje machtig bent, gaan die idd direct all-out.
Bij deze mijn ergernis.. Franstaligen die amper Nederlands kunnen maar toch halsstarrig Nederlands proberen te praten.Dat is nochtans niet mijn ervaring. Het hangt meer af van hoe kundig ze zelf zijn in het Nederlands. Veel Franstalige collega's praten consequent Nederlands met mij of doen dat in eerste instantie. Ze appreciëren het ook altijd heel erg als ik spontaan overschakel naar Frans.
De collega's die starten in het Frans tegen mij zijn diegene die quasi geen kennis hebben van het Nederlands. Ge zou kunnen stellen dat dat een probleem is maar bij de meeste mensen waar ik zo in aanraking mee kom is het niet van niet willen maar echt van (nog) niet kunnen.
Nu goed, we behelpen ons allemaal met veel haar en Google Translate en betrekkelijk weinig Engels.
Er is wel de neiging om sneller in het Frans te vergaderen als een minderheid Franstalig is maar ik heb de indruk dat het enorm afhangt van wie de vergadering voorzit en dat er ook al makkelijker geswitched wordt tussen talen dan vroeger.
Als ze niet oefenen gaan ze niet verbeterenBij deze mijn ergernis.. Franstaligen die amper Nederlands kunnen maar toch halsstarrig Nederlands proberen te praten.
nie oefen met ik, krijg zenuwen ik van.Als ze niet oefenen gaan ze niet verbeteren
Bij deze mijn ergernis.. Franstaligen die amper Nederlands kunnen maar toch halsstarrig Nederlands proberen te praten.
Aandacht aandacht, de trein richting x is afgeschaft wegens een technisch defectZelfde trein als gisteren, weer geannuleerd.
Mijn collega pikt je opAandacht aandacht, de trein richting x is afgeschaft wegens een technisch defect
Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen
Aandacht aandacht, de trein zal terug rijden vanaf 2024
Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen, u kan ondertussen de bus nemen
De leraar Frans (30 jaar geleden)Bij deze mijn ergernis.. Franstaligen die amper Nederlands kunnen maar toch halsstarrig Nederlands proberen te praten.
Je bedoelt het goed, maar er zijn mensen die echt slecht zijn in het leren van talen. Mijn Frans is gewoon slecht.Hoe hard ze hun best doen tis best wel vermoeiend om het Nederlands proberen te ontcijferen.