Van alle stomme clickbait rommel die er online te vinden is vind ik dees toch echt niet zo erg.
Het idee klinkt op het eerste zicht mss wat raar "Hallo, mijn oma is overleden ik zou graag een massage boeken." maar ik zie het potentieel nut er wel van in. Ten eerste, het is een persoon die veel ervaring heeft met dood en afscheid en rouwen, het lijkt niet zomaar een masseuse die de nieuwe hype heeft gevonden ofzo, maar iemand die echt wil helpen. Wij houden ook nog dikwijls zo vast aan hoe wij traditioneel rouwen (zoals het artikel zegt wandelen, babbelen met mensen, kaarse branden etc..) dat de meeste mensen er zelf niet maar zouden aan denken om een massage te nemen als een manier om het rouwen eventjes wat lichter te maken terwijl dat voor sommigen misschien echt een grote deugd kan zijn. Bijvoorbeeld voor mensen die alleen zijn, kan dat misschien een vorm van fysieke troost zijn omdat die niet direct iemand kunnen vastpakken. Zo'n heftige emoties kunnen echt een effect hebben op uw lichaam, net zoals stress uw maag helemaal kan overhoop halen kan rouwen u zeker ook fysiek op uw ongemak brengen. Dan is een deftige massage echt zo'n gek idee niet en zo'n artikel kan dan helpen om mensen die daar niet direct zouden aan denken ervan bewust te maken dat zo iets bestaat (en tergelijkertijd is het ook gewoon goeien clickbait natuurlijk).
En 't was niet voor eender welke ergernis he, 't staat er duidelijk bij he "Dat kan zijn door overlijden, maar ook door bijvoorbeeld een scheiding, ongewenst kinderloos blijven, een partner die lijdt aan dementie, enzovoort." Dat zijn allemaal serieuze emotioneel belastende situaties die vallen onder rouwen. Als ge dat gelijk stelt met Deliveroo of Bpost toestanden dan tjah... moeten wij vanavond eens goed babbelen
Een vriendin van mij heeft in haar leven al heel wat pijn en verlies meegemaakt, bij zichzelf en in haar dichte omgeving. Zij is begonnen met fotograferen bij
Boven De Wolken en is nu verder uitgebreid naar afscheidsfotografie. Lijkt op't eerste zicht ook zo iets maar mensen hebben daar oprecht veel aan en zijn haar super dankbaar. Zo'n jobs zijn ook niet voor iedereen want ge moet wel kunnen de mensen een beetje inschatten en omgaan met mensen die zowat de ergste periode van hun leven aan't beleven zijn, ik zou het alleszins niet kunnen dus ik vind het schoon dat mensen die dat wel kunnen dat dan ook doen.