Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat het echt onveilig is op sommige van onze wegen :frown:

De stroming is heftig en uw enige kans is niet in paniek geraken en u mee laten drijven en zolang mogelijk het hoofd boven water houden tot je in minder woelig vaarwater terechtkomt. Dat is natuurlijk op voorwaarde dat ze nog bij bewustzijn was. (wat vermoedelijk niet zo was)

Bovendien weet ik ook niet waar dit water naartoe gaat? Mits wat pech ergens op een locatie waar je sowieso het bijltje erbij neerlegt. En wat was de watertemperatuur? Onderkoeling is ook fataal.

Dus helaas ik vrees ervoor. Maar hoop doet leven?
Ja , op die jaagpaden langs de waterwegen met die fucking wielertoeristen .

Dat het echt onveilig is op sommige van onze wegen :frown:

De stroming is heftig en uw enige kans is niet in paniek geraken en u mee laten drijven en zolang mogelijk het hoofd boven water houden tot je in minder woelig vaarwater terechtkomt. Dat is natuurlijk op voorwaarde dat ze nog bij bewustzijn was. (wat vermoedelijk niet zo was)

Bovendien weet ik ook niet waar dit water naartoe gaat? Mits wat pech ergens op een locatie waar je sowieso het bijltje erbij neerlegt. En wat was de watertemperatuur? Onderkoeling is ook fataal.

Dus helaas ik vrees ervoor. Maar hoop doet leven?
Het kan niet anders dan dat het water momenteel ijskoud is. Ik zou niet te hard hopen, helaas.

dus gewoon zoals elke massage om u te ontspannen en even uw zorgen te vergeten.
WAAROM KRIJGT ZOIETS TOCH AANDACHT (jaja, clickbait en nu deel ik het hier nog eens ook
:eviltongue:
), moest het nu nog op HLN zijn, maar de VRT, maar jongens toch.
Enkele ideeen om toch in het nieuws te komen met uw zaak:

Koffiekoeken in de vorm van een gebroken hart, voor mensen die net iemand verloren zijn.
Ne McRouw waar de vlees/levenssappen nog uitdruipen, want hoe vettiger hoe prettiger qua comfortfood.
Een rouwfestival met enkel vrolijke muziek om je op te beuren.

Allez, dus gewoon dingen waar ge u al goed bij voelt, maar zeg dat het speciaal voor mensen die in de rouw zijn is, maar het mag ook omdat ge u gewoon niet goed voelt of een droevige gebeurtenis hebt meegemaakt, zoals uwe Deliveroo die niet langskomt of Bpost die uw kostbaar pakje gewoon over de haag in een regenplas heeft gesmeten.
Van alle stomme clickbait rommel die er online te vinden is vind ik dees toch echt niet zo erg.

Het idee klinkt op het eerste zicht mss wat raar "Hallo, mijn oma is overleden ik zou graag een massage boeken." maar ik zie het potentieel nut er wel van in. Ten eerste, het is een persoon die veel ervaring heeft met dood en afscheid en rouwen, het lijkt niet zomaar een masseuse die de nieuwe hype heeft gevonden ofzo, maar iemand die echt wil helpen. Wij houden ook nog dikwijls zo vast aan hoe wij traditioneel rouwen (zoals het artikel zegt wandelen, babbelen met mensen, kaarse branden etc..) dat de meeste mensen er zelf niet maar zouden aan denken om een massage te nemen als een manier om het rouwen eventjes wat lichter te maken terwijl dat voor sommigen misschien echt een grote deugd kan zijn. Bijvoorbeeld voor mensen die alleen zijn, kan dat misschien een vorm van fysieke troost zijn omdat die niet direct iemand kunnen vastpakken. Zo'n heftige emoties kunnen echt een effect hebben op uw lichaam, net zoals stress uw maag helemaal kan overhoop halen kan rouwen u zeker ook fysiek op uw ongemak brengen. Dan is een deftige massage echt zo'n gek idee niet en zo'n artikel kan dan helpen om mensen die daar niet direct zouden aan denken ervan bewust te maken dat zo iets bestaat (en tergelijkertijd is het ook gewoon goeien clickbait natuurlijk).

En 't was niet voor eender welke ergernis he, 't staat er duidelijk bij he "Dat kan zijn door overlijden, maar ook door bijvoorbeeld een scheiding, ongewenst kinderloos blijven, een partner die lijdt aan dementie, enzovoort." Dat zijn allemaal serieuze emotioneel belastende situaties die vallen onder rouwen. Als ge dat gelijk stelt met Deliveroo of Bpost toestanden dan tjah... moeten wij vanavond eens goed babbelen :p

Een vriendin van mij heeft in haar leven al heel wat pijn en verlies meegemaakt, bij zichzelf en in haar dichte omgeving. Zij is begonnen met fotograferen bij Boven De Wolken en is nu verder uitgebreid naar afscheidsfotografie. Lijkt op't eerste zicht ook zo iets maar mensen hebben daar oprecht veel aan en zijn haar super dankbaar. Zo'n jobs zijn ook niet voor iedereen want ge moet wel kunnen de mensen een beetje inschatten en omgaan met mensen die zowat de ergste periode van hun leven aan't beleven zijn. Ik zou het alleszins niet kunnen dus ik vind het schoon dat mensen die dat wel kunnen dat dan ook doen.

Laatst bewerkt:
Van alle stomme clickbait rommel die er online te vinden is vind ik dees toch echt niet zo erg.

Het idee klinkt op het eerste zicht mss wat raar "Hallo, mijn oma is overleden ik zou graag een massage boeken." maar ik zie het potentieel nut er wel van in. Ten eerste, het is een persoon die veel ervaring heeft met dood en afscheid en rouwen, het lijkt niet zomaar een masseuse die de nieuwe hype heeft gevonden ofzo, maar iemand die echt wil helpen. Wij houden ook nog dikwijls zo vast aan hoe wij traditioneel rouwen (zoals het artikel zegt wandelen, babbelen met mensen, kaarse branden etc..) dat de meeste mensen er zelf niet maar zouden aan denken om een massage te nemen als een manier om het rouwen eventjes wat lichter te maken terwijl dat voor sommigen misschien echt een grote deugd kan zijn. Bijvoorbeeld voor mensen die alleen zijn, kan dat misschien een vorm van fysieke troost zijn omdat die niet direct iemand kunnen vastpakken. Zo'n heftige emoties kunnen echt een effect hebben op uw lichaam, net zoals stress uw maag helemaal kan overhoop halen kan rouwen u zeker ook fysiek op uw ongemak brengen. Dan is een deftige massage echt zo'n gek idee niet en zo'n artikel kan dan helpen om mensen die daar niet direct zouden aan denken ervan bewust te maken dat zo iets bestaat (en tergelijkertijd is het ook gewoon goeien clickbait natuurlijk).

En 't was niet voor eender welke ergernis he, 't staat er duidelijk bij he "Dat kan zijn door overlijden, maar ook door bijvoorbeeld een scheiding, ongewenst kinderloos blijven, een partner die lijdt aan dementie, enzovoort." Dat zijn allemaal serieuze emotioneel belastende situaties die vallen onder rouwen. Als ge dat gelijk stelt met Deliveroo of Bpost toestanden dan tjah... moeten wij vanavond eens goed babbelen :p

Een vriendin van mij heeft in haar leven al heel wat pijn en verlies meegemaakt, bij zichzelf en in haar dichte omgeving. Zij is begonnen met fotograferen bij Boven De Wolken en is nu verder uitgebreid naar afscheidsfotografie. Lijkt op't eerste zicht ook zo iets maar mensen hebben daar oprecht veel aan en zijn haar super dankbaar. Zo'n jobs zijn ook niet voor iedereen want ge moet wel kunnen de mensen een beetje inschatten en omgaan met mensen die zowat de ergste periode van hun leven aan't beleven zijn, ik zou het alleszins niet kunnen dus ik vind het schoon dat mensen die dat wel kunnen dat dan ook doen.
Boven De Wolken is een heel mooi initiatief, maar het is helemaal niet zo evident om daar als fotograaf te staan. Ik zou daar met een mond vol tanden staan, want wat zég je tegen die mensen buiten de clichématige gemeenplaatsen? Afscheidsfotografie ... moet je daar dan een begrafenisfotograaf bij voorstellen die je boekt zoals je dat doet voor een trouw? Wellicht is dat niet op de begrafenis zelf, maar tijdens de laatste momenten van iemand die op palliatieve zorgen ligt? Ook héél integere fotografie, maar ik kan me toch niet inbeelden dat ik aan een fotograaf denk om de laatste momenten van mijn aardse bestaan vast te leggen. Wordt dat veel gevraagd?

Boven De Wolken is een heel mooi initiatief, maar het is helemaal niet zo evident om daar als fotograaf te staan. Ik zou daar met een mond vol tanden staan, want wat zég je tegen die mensen buiten de clichématige gemeenplaatsen? Afscheidsfotografie ... moet je daar dan een begrafenisfotograaf bij voorstellen die je boekt zoals je dat doet voor een trouw? Wellicht is dat niet op de begrafenis zelf, maar tijdens de laatste momenten van iemand die op palliatieve zorgen ligt? Ook héél integere fotografie, maar ik kan me toch niet inbeelden dat ik aan een fotograaf denk om de laatste momenten van mijn aardse bestaan vast te leggen. Wordt dat veel gevraagd?
Zéker niet evident, ik zou ook echt niet weten wat te zeggen hoe mij te gedragen, net daarom dat ik het zo sterk vind dat zij dat doet. Ze heeft eens enkele verhalen verteld, amai, die waren al hard om te horen laat staan dat je dat moet meemaken. Om dan steun te bieden aan mensen moet je tegelijk zo sterk maar ook zo empatisch zijn. Ik ben jammergenoeg veel te weinig van dat eerste.

Ik weet niet helemaal hoe het in z'n werk zit, maar ik denk zoiets ja, 'gewoon' boeken. Dat kan op alle momenten, palliatieve zorgen maar ook effectief op begrafenissen, herdenkingsfeesten, etc.. Ook hier zie ik het potentieel wel, begrafenissen kunnen echt mooie momenten geven waarbij iedereen die die persoon liefhad nog eens samen is, die persoon samen herdenkt, etc. Kan denk ik heel fijne herinneringen en dus ook beelden geven. Ook voor de mensen die dicht bij de overledene stonden en door hun emoties heen nog alles moeten regelen kan het fijn zijn om achteraf via de foto's wat meer stil te staan bij de dienst. Aangezien ze die dag zelf waarschijnlijk ook nog vanalles moeten regelen en de begrafenis misschien niet helemaal 'bewust' meemaken. Ik weet ook zelf niet of ik het zou willen maar ik ben blij dat de optie er is.

Veel gevraagd weet ik niet, maar wel meer en meer. Ik zie op instagram ook dingen passeren over rouwbeurzen . Sommige mensen zullen dat wel geldklopperij enzo vinden maar ik ben zelf iemand die het énorm moeilijk heeft met dood en vooral afscheid dus ik appreciëer het wel dat er mensen en diensten zijn die het zo aangenaam mogelijk willen maken of u willen helpen in het verwerken van alles.

Zo'n heftige emoties kunnen echt een effect hebben op uw lichaam, net zoals stress uw maag helemaal kan overhoop halen kan rouwen u zeker ook fysiek op uw ongemak brengen. Dan is een deftige massage echt zo'n gek idee niet en zo'n artikel kan dan helpen om mensen die daar niet direct zouden aan denken ervan bewust te maken dat zo iets bestaat (en tergelijkertijd is het ook gewoon goeien clickbait natuurlijk).
Klopt volledig. Mijn vriendin doet ook zo een soort massages (al adverteert ze het wat anders) en heeft bv ook een klant waarvan de partner terminaal ziek is en veel zorg nodig heeft. Die massages doen aan die persoon in elk geval veel deugd.

dat een massage nuttig kan zijn, ontken ik dan ook niet. Wel dat ze het presenteren als iets speciaals. Dan kan je ook rouwvoedsel, rouwjacussi (of hoe schrijf je dat), rouwsauna, rouwmarathon, rouwsexuelehandeling, etc. gaan aanbieden en ermee in de krant komen, want dat zijn allemaal zaken die u kunnen troosten op moeilijke momenten. Dat een massage rust kan geven is stating the obvious, want dat valt sowieso onder wellness

dat een massage nuttig kan zijn, ontken ik dan ook niet. Wel dat ze het presenteren als iets speciaals. Dan kan je ook rouwvoedsel, rouwjacussi (of hoe schrijf je dat), rouwsauna, rouwmarathon, rouwsexuelehandeling, etc. gaan aanbieden en ermee in de krant komen, want dat zijn allemaal zaken die u kunnen troosten op moeilijke momenten. Dat een massage rust kan geven is stating the obvious, want dat valt sowieso onder wellness
Ze moeten de gazetten ergens mee vullen hé. Een rouwmassage is perfect te plaatsen binnen het trouwproces en hier is geen sprake van een commerciële uitbuiting of zwaar ontactvol gedrag naar rouwende mensen toe. Als we nu elke dag rouw-ditte en rouw-datte te lezen krijgen gaat het er inderdaad wel over, maar dat is niet het geval.

Jacuzzi. Een rouwjacuzzi ... toch niet met diejen dode daarbij?

Maar 't kan toch dat dat iets speciaals is? Een sportmassage is ook iets helemaal anders dan gewoon een ontspanningsmassage of een massage bij revalidatie of weetikveel. Ik ben ook geen expert maar 'k kan mij inbeelden dat het erbij een rouwmassage nog iets anders aan toe gaat dan 'normaal', met iets meer aandacht voor het rouwproces bijvoorbeeld dat bij een gewone massage helemaal geen element is. Ge doet hier alsof dat madamke gewoon 'rouw' voor haar massage heeft gezet en zo in de krant wilde komen.

Maar 't kan toch dat dat iets speciaals is? Een sportmassage is ook iets helemaal anders dan gewoon een ontspanningsmassage of een massage bij revalidatie of weetikveel. Ik ben ook geen expert maar 'k kan mij inbeelden dat het erbij een rouwmassage nog iets anders aan toe gaat dan 'normaal', met iets meer aandacht voor het rouwproces bijvoorbeeld dat bij een gewone massage helemaal geen element is. Ge doet hier alsof dat madamke gewoon 'rouw' voor haar massage heeft gezet en zo in de krant wilde komen.
dat doe ik ook, want
Groepspraktijk De Puzzel, waar Barbara de rouwmassages zal geven, start in het voorjaar met groepen voor verschillende leeftijden en voor verschillende soorten verlies. Dat kan zijn door overlijden, maar ook door bijvoorbeeld een scheiding, ongewenst kinderloos blijven, een partner die lijdt aan dementie, enzovoort.
dus voor alles zowat waar je stress van ondervindt, aka wellness in het algemeen.

dat doe ik ook, want

dus voor alles zowat waar je stress van ondervindt
Nee, voor het zoeken voor een job ondervindt ge stress, om te weten of ge geslaagd zijn voor een examen hebt ge stress, als ge meedoet aan een wedstrijd heb je stress. Die voorbeelden die ze aanhalen zijn situaties waarbij een rouwprocess gemoeid is, da's iets helemaal anders en complexer dan enkel stress.
Dat het voor u niets is is duidelijk, maar om het in het belachelijke te trekken omdat het u niets zegt is ook niet nodig he.

Nee, voor het zoeken voor een job ondervindt ge stress, om te weten of ge geslaagd zijn voor een examen hebt ge stress, als ge meedoet aan een wedstrijd heb je stress. Die voorbeelden die ze aanhalen zijn situaties waarbij een rouwprocess gemoeid is, da's iets helemaal anders en complexer dan enkel stress.
Dat het voor u niets is is duidelijk, maar om het in het belachelijke te trekken omdat het u niets zegt is ook niet nodig he.
zo'n artikel is mijn ergernis (en dat mag u ergeren, het is een publiek forum) en ik zie niet in wat het verschil is met troost vinden in voedsel, sport, etc... zaken waarin men ook steun vindt tijdens een rouwperiode. Dus voor mij is dit stating the obvious en gewoon een dom artikel en dan voel ik me ook gepermiteerd om domme moppen te maken :)
en nu ga ik verder aan mijn passie werken, dank u.

Het zal ook te maken hebben met even ‘uit-zonen’ terwijl je daar ligt. Alle praktische zaken loslaten en even gewoon droevig kunnen zijn. Want veel mensen dragen de droefenis van de anderen ook mee. Als vrouw ben je dan bijv je man kwijt, maar de kinderen hun vader of de bomma haar zoon en dat neem je er bij, je eigen verdriet schuif je weg, ook omwille van wat je allemaal moet gaan regelen. Ik denk dat het mentaal een heel goed idee is.

@Strijkijzer Je hebt er toch wel vaak die zo iets sportiefs en/of uitzonderlijks gaan doen ‘in memoriam’.

Mijn ergernis is dat het mensen hun ergernis is als ge reageert op hun ergernis. 't Is hier een forum he mannekes, gaan roep uw ergernis tegen de bakstenen muur als ge gene repliek wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan