Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt wel frustrerend hoor. Het pakje is nu dus al onderweg sinds 29 november en dat ligt dat nu gewoon te rotten bij de douane sinds 8 december. (Ik heb mijn adres wel even verwijderd)

Bpost.jpg
Ik heb het wat realistischer gemaakt voor je:

Bpost.jpg

Toch raar hoe dat bij sommigen elke keer voorvalt he? Al mijn pakketten uit UK komen probleemloos door met Bpost (waar het ligt te rotten trouwens en niet bij de douane).

Is dit weer een niet-commercieel pakket?

Merci. Ik heb mijn post dan verwijderd (overkill)

Ik vind het gewoon frustrerend dat Bpost steeds zegt: Het is onze schuld niet. Wij kunnen daar niets aan doen en neen wij kunnen de douane hierop niet aanspreken.

Ooit zelf zo eens de douane gecontacteerd en die vonden mij een zagevent en ik kreeg na een heftige discussie plots een boze reactie: Meneer als het u niet aanstaat, dan krijg je uw pakket nooit. Dan boycotten wij u en dumpen we het gewoon in de afvalcontainer.
(De exacte bewoording weet ik niet meer, maar daar kwam het op neer, zo'n reacties vergeet je nooit of te nimmer)

Van die reactie was ik toen was geschrokken, maar ik was toen nog een mietje, want als ze anno 2023 met zo'n reactie afkomen, dan stuur ik die mail door met klacht naar de ombudsdienst.

Toch raar hoe dat bij sommigen elke keer voorvalt he? Al mijn pakketten uit UK komen probleemloos door met Bpost (waar het ligt te rotten trouwens en niet bij de douane).

Is dit weer een niet-commercieel pakket?
Ja dit is een 'geschenk'. Als er kosten te betalen zijn of het is een commercieel pakket dan duurt dit nooit zo lang. Of wat dacht je ;)

Waarom moet mijn pakje Pokemon kaarten uit Nederland door de douane gecheckt worden? Ging normaal gisteren aankomen en nu staat er ‘controle door douane’.

Zou toch snel zijn, vrijdag gekocht? Nu ja, kan idd maar de winkel zelf zit gewoon in Almere.
Dat is wel snel dan, vreemd.

Heb het ook wel al eens voorgehad voor een pakket vanuit Duitsland dat in status 'invoerprocedure' stond maar uiteindelijk gewoon zonder meer werd geleverd. Waarschijnlijk foutje op die statuspagina bij Bpost dan.

Waarom moet mijn pakje Pokemon kaarten uit Nederland door de douane gecheckt worden? Ging normaal gisteren aankomen en nu staat er ‘controle door douane’.
Ik denk denk dat er ergens wat misloopt in hun systeem, ik had vorige week ongeveer hetzelfde voor met briefpost vanuit nederland.
Mijn status stond op controle door douane... volgende dag zat het gewoon in de brievenbus , terwijl mijn trace nog altijd op die melding van de douane stond.

In de avond na levering kwam er dan toch een afmelding, en daar stond in: "Uw pakje heeft de geadresseerde bereikt"... euhhhh ik ben ontvanger maar soit.

Je hebt ook:
"10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is."

Of 28 rijden waar max 50 toegelaten is, op die plaats, op dat moment, abnormaal traag rijden is, zal je aan een politierechter moeten vragen. Het is deze die finaal zal beslissen.
Je zal nu niet aan de kant worden gezet met de vraag "awel waarom rijd meneer 30 ipv 50?"

Maar op uw rijexamen is het toch gebuisd als ge het vaak genoeg doet zodat het geen voorbehoud is op uw resultaat.

Daar krijg je ook dezelfde uitleg voor het examen " de snelheid rijden die je mag rijden zodat je vlot met het verkeer mee kan, dus 50 waar je 50 mag en 70 waar je 70 mag"

Ik deed op 1 moment 50 waar het al terug 70 was en had een voorbehoud wegens snelheid.

Bpost verhaal #3659820.
Ik bestel iets voor mijn Vader, dit wordt geleverd door Bpost.
Venster was vandaag tussen 8u18 en 13u18.
Ik rij rond 13u04 de wijk in waar mijn Vader woont, en kom een grote bestelwagen tegen van Bpost.
De chauffeur was duidelijk geagiteerd, waarom weet ik niet.
Ik kom binnen bij mijn Vader en welgeteld 5min later een bericht op mijn Bpost app.
"13u06: Levering niet gelukt vanwege sluitingsdag."
Dus die kerel die ik tegenkwam heeft naar mijn gevoel, ofwel niet goed aangebeld of niet aangebeld, ofwel los voor bij het huis van mijn Vader gereden. Misschien daarom dat hij zat te vloeken.

Pakket dat ik verstuurd heb als kerstcadeau naar de familie zit in hetzelfde sukkelstraatje.

Vorige donderdag melding van geen extra kosten maar nog steeds noppes.

Is een A4 evelop.

Het is nu ook niet dat mensen massaal dingen uit Noorwegen importeren voor de goeikoop hé.

Prutsers zonder gelijken zijn het.

Kans is groot dat we nog tot maart zonder verwarming en warm water zitten. Er is een beetje backlog bij het verwerken van aanvragen tot aansluiting op de gas en dan is het nog wachten op de vakman om het te doen. Geeft natuurlijk wat tijd om een goede offerte te vinden, maar is nu al sinds midden december en het steekt toch wel tegen.

Je zal nu niet aan de kant worden gezet met de vraag "awel waarom rijd meneer 30 ipv 50?"

Maar op uw rijexamen is het toch gebuisd als ge het vaak genoeg doet zodat het geen voorbehoud is op uw resultaat.

Daar krijg je ook dezelfde uitleg voor het examen " de snelheid rijden die je mag rijden zodat je vlot met het verkeer mee kan, dus 50 waar je 50 mag en 70 waar je 70 mag"

Ik deed op 1 moment 50 waar het al terug 70 was en had een voorbehoud wegens snelheid.
Das omdat ze op uw examen moeten weten of ge de borden wel herkent en weet of ge binnen of buiten bebouwde kom zijt. Wettelijk doe je niks mis met 50 te rijden waar je 70 mag.

ik heb vandaag kerstkaartje ontvangen uit Bergen verstuurd op 19 december :)
Fuck BPOST, echt.
Van de 80 kaartjes dat we verstuurd hebben weet ik dat 5 mensen al zeker niets gekregen hebben.

Ja dit is een 'geschenk'. Als er kosten te betalen zijn of het is een commercieel pakket dan duurt dit nooit zo lang. Of wat dacht je ;)
ze zullen je 'geschenk' dan ook 'versturen'.

Mochten minder mensen 'foefelen' zou douane mss niet zoveel 'werk' hebben en zou het 'vlugger' gaan.

en dan de bedrijven maar klagen dat er aan refund fraude wordt gedaan... Als ik een mail krijg met bevestiging dat mijn pakje geleverd is en ik zie niets als ik thuis kom ... Dan is het ofwel mijn geld terug ofwel opnieuw versturen, niet mijn fout. Maar ik begrijp ook wel dat dit wel een boomende ondergrondse markt is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan