Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt ook:
"10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is."

Of 28 rijden waar max 50 toegelaten is, op die plaats, op dat moment, abnormaal traag rijden is, zal je aan een politierechter moeten vragen. Het is deze die finaal zal beslissen.
28 rijden waar je max. 50 mag, zal zo goed als nooit beschouwd worden als abnormaal traag rijden, denk ik. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het zéér ergerlijk kan zijn. :unsure:

DPD die vandaag komt leveren en ik op geen enkele manier kan aanpassen om morgen te leveren.
Al een account aangemaakt en al, via de app, via webbrowser, onmogelijk met de informatie die ik heb een aanpassing te doen
Vandaag niemand thuis uiteraard. :angry:
En het is nu niet echt iets dat ik wil dat ze voor het rapen leggen.

GSM van 800 euro die gisteren om 17:00 geleverd zou zijn, maar natuurlijk is die niet geleverd.
Al de rest komt aan, maar als ik es iets duurder bestel is het altijd iets...

In een fiets straat lekker stapvoets rijden . Fucking fietsers precies ambtenaren / medewerkers van een beschutte werkplaats .
Ik zat deze ochtend ook achter een klein ventje op z'n fiets. Reed traag maar deed heel hard z'n best om vooruit te gaan.

Het is verwarrend. Ik haat mensen met een speed pedelec, behalve als die voor mij vlammen in een fietsstraat, 't gaat dan vooruit.
Maar als het een klein ventje op zijn fiets is blijf ik er 5 meter achter en jaag ik mij totaal niet op.

Door de stadskern rijden is een emotionele rollercoaster geworden.

het feit dat ge in 2023 nog altijd niet gewoon online een verzekering kunt afsluiten. Nog geen helft van de verzekeringsmaatschappijen heeft een online (werkende) simulator en enkel AXA gaf me de optie om direct in te tekenen (maar ik vermoed dat ge dan nog sowieso via een makelaar gestuurd wordt).

Ik kon mijn brandverzekering bij ING gewoon online in een kwartier fixen.

Dat ligt dan aan u en nie aan de fietsstraat. Ik ben fan alleszins
Het onnozelste is als een fietser ostentatief aan de kant van de weg gaat fietsen waardoor er meer dan voldoende en veilige ruimte is om als auto in te halen, en dat is volgens mij ook hun bedoeling, maar het mag dus niet. Dus ik blijf er dan ook achter gelijk een stalker die traag blijft volgen.

GSM van 800 euro die gisteren om 17:00 geleverd zou zijn, maar natuurlijk is die niet geleverd.
Al de rest komt aan, maar als ik es iets duurder bestel is het altijd iets...
vroeger als je niet thuis was kwamen ze dag erna terug langs nu leggen ze het gewoon voor de deur of aan de brievenbus.

Pakjes bedrijven nemen liever het risico dan kosten te maken en terug te komen

vroeger als je niet thuis was kwamen ze dag erna terug langs nu leggen ze het gewoon voor de deur of aan de brievenbus.

Pakjes bedrijven nemen liever het risico dan kosten te maken en terug te komen
Handig toch? Je hebt niets in ontvangst genomen dus ook niets ontvangen. In werkelijkheid is het gewoon pakjesedag het ganse jaar door.

Zeker van dat je geen plaat gemist hebt ?

Kan mij ook al wel eens voorvallen dat ik een plaat gemist heb...
Nee, niks gemist of over gekeken. Er zaten zeker vijftien auto’s achter en het was een gewone tweevak met solide verkeer aan de andere kant - aan 50/u - dus als iemand had een poging gedaan voorbij te steken was het levensgevaarlijk. Uiteindelijk aan een knooppunt de chauffeur kunnen zien, een pet die een tweetal centimeter boven het stuur uitkwam, meneertje van dik in de tachtig moet het geweest zijn. Was ook nog zo een nummerplaat van nog vóór de 3 letters/3cijfers van veertig jaar terug.

Bpost... ik verwachte twee pakketjes en ik ben natuurlijk net niet thuis wanneer ze komen.. bij terugkomst kijk ik op de status: "afgeleverd in brievenbus". Geen van beide passen in brievenbus en ook geen papiertje te vinden. Dan naar het lokale postpunt, daar komt die niet meer langs na de ochtend.. dan uiteindelijk bij mijn buren aangebeld,, hebben ze het daar dus achtergelaten :sop:

Ze weten daar dus echt wel dat een 'maand' als redelijk wordt beschouwd.

Ze hebben dus net op tijd, de taxen berekend op het pakje en een foto genomen. 0€ kosten! Hoera!
(Dat is al een succes, 95 keer op 100 merken ze niet op dat er 'geschenk' op een pakje staat)

Hebben ze nu het pakje vrijgegeven? Ah neen, dat moet nog gebeuren, dat is blijkbaar de volgende stap, maar doordat ze nu een actie hebben uitgevoerd is de redelijkheidstermijn dus NIET overschreden. :sop:

Update ?? Slow slower slowest.
Ik had eerder al een klacht naar Bpost gestuurd omdat het pakje eeuwig bij de douane blijft liggen

Hieronder de reactie die ik verkregen heb, op maandag

Bpost: Geachte heer,
Er waren extra controles nodig op je pakje dat verstuurd werd van buiten de EU. Dit gebeurt meestal binnen 7 dagen, maar kan uitzonderlijk langer duren. De wet zegt dat er geen tijdsperiode is om een pakket vrij te geven zolang deze termijn redelijk is. Deze periode wordt meestal bepaald op 30 dagen. Ik zie dat het pakje werd aangeboden aan de douane op 8-12. Op 5-01 zijn de extra controles beëindigd. De douane heeft hiermee voldaan aan de wetgeving.

Terug een mailtje naar Bpost want het pakje ligt nog steeds bij de douane (ik moest niets betalen), vandaag een nieuwe reactie daarop

Dat klopt. Zodra de extra controles zijn voltooid, duurt het gemiddeld 1-2 dagen voordat de douane het pakket ook effectief vrijgeeft. Dat is dan de volgende stap. Maar bij uitzondering kan dit weer een langere tijd in beslag nemen. In het ergste geval opnieuw 30 dagen.
Het enige wat je kunt doen is wachten tem 05-02. Als je pakket dan nog niet is vrijgegeven, bel of mail ons dan nog een keer. :wallbash:

Ik had eerder al een klacht naar Bpost gestuurd omdat het pakje eeuwig bij de douane blijft liggen

Hieronder de reactie die ik verkregen heb, op maandag

Er waren extra controles nodig op je pakje dat verstuurd werd van buiten de EU. Dit gebeurt meestal binnen 7 dagen, maar kan uitzonderlijk langer duren. De wet zegt dat er geen tijdsperiode is om een pakket vrij te geven zolang deze termijn redelijk is. Deze periode wordt meestal bepaald op 30 dagen. Ik zie dat het pakje werd aangeboden aan de douane op 8-12. Op 5-01 zijn de extra controles beëindigd. De douane heeft hiermee voldaan aan de wetgeving.

Terug een mailtje naar Bpost want het pakje ligt nog steeds bij de douane (ik moest niets betalen), vandaag een nieuwe reactie daarop

Dat klopt. Zodra de extra controles zijn voltooid, duurt het gemiddeld 1-2 dagen voordat de douane het pakket ook effectief vrijgeeft. Dat is dan de volgende stap. Maar bij uitzondering kan dit weer een langere tijd in beslag nemen. In het ergste geval opnieuw 30 dagen.
Het enige wat je kunt doen is wachten tem 05-02. Als je pakket dan nog niet is vrijgegeven, bel of mail ons dan nog een keer. :wallbash:
Lol dat lijkt toch een compleet foute interpretatie van de redelijkheidstermijn? Anders kan de douane elke 29 dagen een pakketje eens in de handen pakken en terugleggen tot in het oneindige der tijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan