Ik had eerder al een klacht naar Bpost gestuurd omdat het pakje eeuwig bij de douane blijft liggen
Hieronder de reactie die ik verkregen heb, op maandag
Bpost: Geachte heer,
Er waren extra controles nodig op je pakje dat verstuurd werd van buiten de EU. Dit gebeurt meestal binnen 7 dagen, maar kan uitzonderlijk langer duren. De wet zegt dat er geen tijdsperiode is om een pakket vrij te geven zolang deze termijn redelijk is. Deze periode wordt meestal bepaald op 30 dagen. Ik zie dat het pakje werd aangeboden aan de douane op 8-12. Op 5-01 zijn de extra controles beëindigd. De douane heeft hiermee voldaan aan de wetgeving.
Terug een mailtje naar Bpost want het pakje ligt nog steeds bij de douane (ik moest niets betalen), vandaag een nieuwe reactie daarop
Bpost: Geachte heer,
Dat klopt. Zodra de extra controles zijn voltooid, duurt het gemiddeld 1-2 dagen voordat de douane het pakket ook effectief vrijgeeft. Dat is dan de volgende stap. Maar bij uitzondering kan dit weer een langere tijd in beslag nemen. In het ergste geval opnieuw 30 dagen.
Het enige wat je kunt doen is wachten tem 05-02. Als je pakket dan nog niet is vrijgegeven, bel of mail ons dan nog een keer.