Het stuk waar ze nu constant overrijden is idd van de gemeente, maar je wil een woonwijk, en zeker het stuk voor je huis, wel proper houden natuurlijk... Als er altijd bruine diepe bandensporen in het groene gras staan, doet dat afbreuk aan het straatbeeld en aan je huis imo.
Als ze dat openbreken, moeten ze dat van de gemeente ook terug herstellen in de staat waarin het zich bevond. Als dat niet het geval is, kan je dat aanklagen bij de gemeente en wordt dat alsnog hersteld. Zolang ze dat terug mooi egaliseren achteraf, zit ik er niets mee in om er wat graszaad over te gooien. Maar ik wil uiteraard niet iedere week met een riek en graszaad aan de slag om bandensporen weg te krijgen. Sowieso kan je dat in de winter nooit terug groen krijgen.
Vroeger reden mensen (om te keren in de straat of de postbusjes die een pakket bezorgen) ook gewoon op onze gazon en siergrassen in de voortuin toen ik nog geen kasseien voor de oprit had liggen, wat dus wel gewoon onze eigendom was. Van wie de eigendom is maakt voor mensen echt niet uit, binnen de lijntjes kleuren (of rijden) is gewoon zeer moeilijk voor bepaalde mensen lijkt het.
Heb jij dat gras dan zelf weggehaald en daar planten gezet? Of heeft de gemeente dat gedaan? Heb daar zelf ook al aan zitten denken en dat zou wel de oplossing zijn om ervoor te zorgen dat er geen mensen meer overrijden. Ik zag dat die stukken voor bepaalde huizen in onze wijk gewoon struiken zijn in plaats van gras en het lijkt mij niet dat de gemeente dit gedaan heeft, maar ben niet zeker.
Paaltjes met koord had ik er enkel gezet toen het net ingezaaid was en zelfs toen sloegen er mensen in om die paaltjes uit te rijden.

De postbode rijdt hier met de fiets gewoon over het voetpad gelukkig, maar hier is ook een reclamebezorger met de fiets die altijd over het gras moet rijden waardoor je ook daardoor altijd bandensporen in het gras hebt. Nu vind ik dat wel minder erg dan autobanden, maar toch: waarom? Er is een oprit voor iets... Ik begrijp dat een volgeladen fiets zwaar kan zijn, maar dat is nu eenmaal part of the job. Daarvoor moet je toch geen gras, waar sommige mensen veel tijd en moeite insteken om het proper te houden, gaan kapot rijden? En zeker bij de mensen waar je ziet dat ze er tijd en moeite insteken (de stukjes voor ons huis zijn de enigen waar amper tot geen onkruid staat en die altijd groen zien in de zomer, dus lijkt me redelijk duidelijk dat we daar veel tijd en moeite insteken).