Veel makelaars zijn imo echt wel een ras apart.
Ik heb in mijn leven al veel woonplaatsen gezocht, zowel voor te huren als kopen. En er zijn absoluut goede, maar ze zijn zwaar in de minderheid.
De ergste gevallen:
- Degene die niet kon antwoorden of de verwarming op gas-olie-elektriciteit werkte.
- Degene die bleef volhouden dat het afwasmachine (dat in de achterkeuken stond) een wasmachine was.
- Degene die het woord "thermostaat" (not joking) niet kende, en bijgevolg mij niet kon zeggen waar hij hing.
- Degene die een brakke schuifdeur wou open doen als een normale deur en ze eruit trok, en dan maar zei "ja dat is een speciale deur, die gaat altijd zo open".
- (toen er bezichtingen waren in het appartement waar ik nog woonde) Degene die, toen iedereen weg was, de sleutel van zowel mijn appartement als de algemene inkomhal op het slot liet zitten ... aan de buitenkant.
- Degene die niet wist dat er BTW bijkwam bij een nieuwbouw, en bij hoog en laag bleef beweren dat "alles hierin zit, hier komt gene cent bij mijnheer".
En dan met hopen degenen die gewoon staalhard liegen over zaken die ge belachelijk makkelijk kunt weerleggen (ander EPC score geven dan letterlijk op het verslag staat, volhouden dat iets niet in overstromingsgebied ligt terwijl het verslag anders zegt, conforme elektriciteit terwijl het verslag anders zegt, duidelijk vochtschade ontkennen, ...).
Maar 1 blaas vergeet ik echt nooit meer. Dat was zo het meest cliché "gladde verkoperstype". Op een bepaald moment begon hij te klagen over hoe duur de elektriciteit wel niet was geworden, en of ze wel beseffen hoe duur dat is om zijn auto (Porsche Taycan) EN buiten + binnen zwembad EN hottub EN sauna te voorzien van stroom.
De normale mens kan dat niet meer dragen eh mijnheer

. (ik gok tot dat een BGer was)