Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cadeaucheques van mijn werkgever gekregen. Tof, maar de winkels zijn relatief beperkt en de online webshops vind ik wat vreemd. Ik kan daar echter ook andere cheques mee kopen (becharge, neosurf), maar dat is toch ook maar onnozel.
Ik had zo'n Ticket Compliments, heb daar (met korting) via Ekivita een bol.com bon mee gekocht en dan via de BG link boeken mee gekocht :unsure:.

Veel makelaars zijn imo echt wel een ras apart.
Ik heb in mijn leven al veel woonplaatsen gezocht, zowel voor te huren als kopen. En er zijn absoluut goede, maar ze zijn zwaar in de minderheid.
De ergste gevallen:
  1. Degene die niet kon antwoorden of de verwarming op gas-olie-elektriciteit werkte.
  2. Degene die bleef volhouden dat het afwasmachine (dat in de achterkeuken stond) een wasmachine was.
  3. Degene die het woord "thermostaat" (not joking) niet kende, en bijgevolg mij niet kon zeggen waar hij hing.
  4. Degene die een brakke schuifdeur wou open doen als een normale deur en ze eruit trok, en dan maar zei "ja dat is een speciale deur, die gaat altijd zo open".
  5. (toen er bezichtingen waren in het appartement waar ik nog woonde) Degene die, toen iedereen weg was, de sleutel van zowel mijn appartement als de algemene inkomhal op het slot liet zitten ... aan de buitenkant.
  6. Degene die niet wist dat er BTW bijkwam bij een nieuwbouw, en bij hoog en laag bleef beweren dat "alles hierin zit, hier komt gene cent bij mijnheer".
En dan met hopen degenen die gewoon staalhard liegen over zaken die ge belachelijk makkelijk kunt weerleggen (ander EPC score geven dan letterlijk op het verslag staat, volhouden dat iets niet in overstromingsgebied ligt terwijl het verslag anders zegt, conforme elektriciteit terwijl het verslag anders zegt, duidelijk vochtschade ontkennen, ...).

Maar 1 blaas vergeet ik echt nooit meer. Dat was zo het meest cliché "gladde verkoperstype". Op een bepaald moment begon hij te klagen over hoe duur de elektriciteit wel niet was geworden, en of ze wel beseffen hoe duur dat is om zijn auto (Porsche Taycan) EN buiten + binnen zwembad EN hottub EN sauna te voorzien van stroom.
De normale mens kan dat niet meer dragen eh mijnheer :wtf:. (ik gok tot dat een BGer was)
Zo'n mensen melden bij het BIV aub. Geven inderdaad heel de sector een slechte naam.

Ik dacht dat ik van die vreemde schrijfwijzes zoals spaties voor uw leestekens enz. enkel op het forum of op Facebook of dergelijke zou tegenkomen. Vandaag een mail voor het werk met een hele hoop zinnen zonder een punt achter. Andere zinnen met een vraagteken op het einde zit er een spatie tussen. Woorden tussen haakjes staan er ook een spatie tussen het woord en de haakjes ( zo dus ). Komma's kent men ook niet.

Ik dacht dat ik van die vreemde schrijfwijzes zoals spaties voor uw leestekens enz. enkel op het forum of op Facebook of dergelijke zou tegenkomen. Vandaag een mail voor het werk met een hele hoop zinnen zonder een punt achter. Andere zinnen met een vraagteken op het einde zit er een spatie tussen. Woorden tussen haakjes staan er ook een spatie tussen het woord en de haakjes ( zo dus ). Komma's kent men ook niet.
Spaties voor een leesteken is dacht ik de gewoonte in het Frans, zie je vaak bij mensen die hun autocorrect op Frans hebben staan (en simpele zielen).

Ze blijven hier de grasstroken voor ons huis maar stuk rijden. :angry:

Toen we hier kwamen wonen heb ik die grasstroken helemaal gefreesd, geëgaliseerd en terug ingezaaid met gras, aangezien er veel kuilen, kale plekken en onkruid in stond. Telkens vind ik weer diepe bandensporen in de grasstroken terug. Over ons wordt er stevig verbouwd en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Vandaag weer grasloze bandensporen mogen ontdekken. Die bouwvakkers lijken het leuk te vinden om tijdens het keren over het gras te rijden in plaats van op het asfalt te blijven. De baan is nochtans breed genoeg (einde van doodlopende straat, dus is zeer breed --> er passen 4 auto's naast elkaar), maar die bouwvakkers zijn dikwijls met 3 camionetten en parkeren zich dubbel waardoor er nog maar weinig manoeuvreerruimte overblijft natuurlijk...

De app van de nationale loterij, er stond al maanden dat het ww beleid ging veranderen, ik was die melding beu, ik verander het uiteindelijk naar iets makkelijks om te onthouden, krijg nu de e-mail dat dit beleid van toepassing is, en ze houden dus geen rekening met een ww dat al voldoet aan de eisen, minimum 12 karakters, speciaal karakter, etc.

Moest ik dan een nieuw ww kiezen ffs, moraal van het verhaal, niks veranderen tenzij gevraagd... Dus als ge een ww hebt dat al veilig genoeg is moet ge volgens hun toch een nieuw kiezen, what the fuck, verandering om niets is dat...

Tenzij ze kennis hebben van gehackte accounts is dit toch totaal overbodig?

Ze blijven hier de grasstroken voor ons huis maar stuk rijden. :angry:

Toen we hier kwamen wonen heb ik die grasstroken helemaal gefreesd, geëgaliseerd en terug ingezaaid met gras, aangezien er veel kuilen, kale plekken en onkruid in stond. Telkens vind ik weer diepe bandensporen in de grasstroken terug. Over ons wordt er stevig verbouwd en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Vandaag weer grasloze bandensporen mogen ontdekken. Die bouwvakkers lijken het leuk te vinden om tijdens het keren over het gras te rijden in plaats van op het asfalt te blijven. De baan is nochtans breed genoeg (einde van doodlopende straat, dus is zeer breed --> er passen 4 auto's naast elkaar), maar die bouwvakkers zijn dikwijls met 3 camionetten en parkeren zich dubbel waardoor er nog maar weinig manoeuvreerruimte overblijft natuurlijk...
Dat is idd hatelijk
Heb zelfs planten waar bpost over rijdt

Ik moet er die verdorie altijd manueel uit wissen wanneer ik voor het werk Outlook gebruik.
Hatelijk!

Dat is idd hatelijk
Heb zelfs planten waar bpost over rijdt
Dat is idd nog erger dan mijn ergernis van hierboven (de grasstroken waar ik het over heb zijn van de gemeente, maar het is natuurlijk geen zicht als voor je huis een grasstrook vol bandensporen ligt). Hier deden de busjes van DPD, PostNL, ... dat ook. Heb nu dus gewoon onze oprit afgesloten met kasseien totdat we eventueel een poort voorzien binnenkort. Was het beu dat ze over onze siergrassen of gazon reden.

Ha ja dat type heb ik ook eens gehad, dan sta je daar in een kleine living maar kan je dat eenvoudig oplossen door gewoon een muur uit te breken. En elke niet-geïsoleerde zolder vol asbest kan uiteraard makkelijk een man-cave worden.

Nu goed, zo'n straffe stoten als @Lint heb ik wel nooit meegemaakt. Vooral jonge, onervaren mensen die niet verder dan hun mapje met info kwamen. Ergste was die uit mijn post, maar die gaat voor ons een grond verkopen dus veel kan ze daar niet verkeerd zeggen.

Kom er nochtans veel van die slag tegen... Alle problemen minimaliseren en zonder enige kennis terzake allerlei "mogelijkheden" suggereren zonder te weten of die haalbaar zijn.

Dit weekend nog een app bezocht. Badkamer rook zeer muft. Er was een gat voor de ventilatie, maar niks aangesloten. Duidelijk ergens een vochtprobleem.

Ik: ruikt hier nogal muf..
Beroepsbedrieger: ach de eigenaar heeft zich pas nog gedoucht

Die eigenaar waren we 20min eerder per toeval tegen gekomen toen we de buurt verkenden, hij was we hond aan het uitlaten.

Liegen ze niet, dan pushen ze enorm hard om maar een bod te krijgen. Of beide. Degoutant volk... Mochten ze aansprakelijk zijn voor hun leugens en verborgen gebreken, 90% doet onmiddellijk de boeken toe.

Ik wens die Hollanders met hun kutnummer "Noodgeval" een jaar lang de meest vurige diarree die je je maar kan voorstellen. Wat een absoluut schijtlied.

Nog mensen die ineens last hebben van bpost spam mails? Krijg nu om het uur een mail met "We hebben geprobeerd u te bereiken". Afzender blokkeren en melden als spam lijkt niet te werken.

Ik wens die Hollanders met hun kutnummer "Noodgeval" een jaar lang de meest vurige diarree die je je maar kan voorstellen. Wat een absoluut schijtlied.
Zo herkenbaar. Ik heb dat nummer nog nooit gehoord. Enkel nagezongen door debielen.

En elke keer ik het woord "noodgeval", of zelfs "nood" of "geval" hoor zit da refrein in mijn hoofd.

Zo herkenbaar. Ik heb dat nummer nog nooit gehoord. Enkel nagezongen door debielen.

En elke keer ik het woord "noodgeval", of zelfs "nood" of "geval" hoor zit da refrein in mijn hoofd.
Klinkt goed, iemand die bij de spoorwegen bij een noodgeval zich wat zit te ergeren aan hollanders.

Al heel de dag geen internet. Modem nummer 2 gaan omruilen in de telenet-winkel voor modem nummer 3 op 2 jaar tijd. Het internet werkt miraculeus terug, want ik heb veel vrienden die momenteel met dezelfde problemen kampen hier in de buurt. Dat kan toch niet dat al die modems het tegelijk begeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan