Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
tijd hebben om te gamen, en niet weten wat ik wil spelen...
gisteravond Anno 1800 gespeeld waar ik ooit gestrand ben op 83% van het verhaal, maar das nu zo'n kluwen van eilanden en trade deals dat ik de bomen door het bos niet meer zie en geen goesting meer heb om het ontwarren.

en nu weet ik gewoon niet wat spelen, heb nog zoveel backlog van games in zoveel genres en toch geen idee waar ik zin in heb.

Skip de campaign anders en ga gewoon Continuous Game. Kan je zelf bepalen hoe gemakkelijk dit kan worden: met/zonder AI, met/zonder Pirates, de moeilijkheidsgraad van de eilanden, etc. En als je mods gebruikt, kan dit je speelervaring nog aandikken. Zelf zit ik al aan 5.5k+ uren gespeeld en rond de 100 actieve mods. En de campaign heb ik nog steeds niet uitgespeeld, zandbakje is veel leuker dan campaign imo.

ik denk dat ik nog nooit een sandbox game gedaan heb in zo'n game, uitgezonderd voor het weer oppikken van de gameplay als ik het een lange tijd niet heb gespeeld. Heb bijna alle anno's uitgespeeld, maar telkens enkel de campagnes (same voor Tropico 3 - 5). Eenmaal ik die uitgespeeld heb, stop ik ermee. Ik heb het verhaal/missies nodig om verder te spelen. Eenmaal dat er geen echt doel van buitenaf is, lukt het me helemaal niet meer om geïnteresseerd te zijn, hoe goed de game ook in elkaar mag zitten.
Same voor meeste games trouwens, eenmaal ik het verhaal heb uitgespeeld heb ik nog 0 motivatie om verder naar collectables of zo te zoeken.

Beste zou zijn dat ik het verhaal gewoon terug van 0 begin, maar pfff, not today :)

tijd hebben om te gamen, en niet weten wat ik wil spelen...
gisteravond Anno 1800 gespeeld waar ik ooit gestrand ben op 83% van het verhaal, maar das nu zo'n kluwen van eilanden en trade deals dat ik de bomen door het bos niet meer zie en geen goesting meer heb om het ontwarren.

en nu weet ik gewoon niet wat spelen, heb nog zoveel backlog van games in zoveel genres en toch geen idee waar ik zin in heb.
dit:

ik denk dat ik nog nooit een sandbox game gedaan heb in zo'n game, uitgezonderd voor het weer oppikken van de gameplay als ik het een lange tijd niet heb gespeeld. Heb bijna alle anno's uitgespeeld, maar telkens enkel de campagnes (same voor Tropico 3 - 5). Eenmaal ik die uitgespeeld heb, stop ik ermee. Ik heb het verhaal/missies nodig om verder te spelen. Eenmaal dat er geen echt doel van buitenaf is, lukt het me helemaal niet meer om geïnteresseerd te zijn, hoe goed de game ook in elkaar mag zitten.
Same voor meeste games trouwens, eenmaal ik het verhaal heb uitgespeeld heb ik nog 0 motivatie om verder naar collectables of zo te zoeken.

Beste zou zijn dat ik het verhaal gewoon terug van 0 begin, maar pfff, not today :)

Zonde! De kern van alle Anno games is juist die zandbak. De campaign is niet meer dan een tutorial om het spel te leren. Enige Anno die dit anders aanpakte was 2205, en was ook de reden waarom dit de minst favoriete Anno game is.

Zelf stel ik als doel in: bou main island volledig vol, maar zorg voor voldoende afwisseling (niet gewoon alle gebouwen naast elkaar in een grid) en wat beauty building (= vol gebruik van cosmetic voorwerpen zoals bomen, fonteinen, etc.).

Een beet van een cobra slang helpt ook tegen tandpijn
Opletten hé met die cobras of het is Mr. Nofingers

Ik erger me soms aan de loldoenerij hier op zwaarwichtige onderwerpen en ergernissen, maar 1 oplossing: zelf meedoen!

Laatst bewerkt:
Je staat aan de kassa met een doos van 14.99 en ze rekenen je 17.99. Je geeft aan dat het bedrag niet klopt, je moet naar een andere kassa omdat men daar geen cash kan teruggeven. Je krijgt uiteindelijk... 2 euro terug... nogmaals aangeven dat dit niet juist is en dan krijg je nog een euro extra terug. Basiswiskunde blijft lastig voor sommigen :rofl:

Ergernis, internet problemen bij telenet of bij me. Upload(Tx) die soms gewoon compleet wegvalt of ipv 20Mb 1-3 Mb is :S (m'n ethernet kabels zijn het al niet). Kan storm schade buiten zijn. De kabel komt via lichtpaal en overhangende kabel binnen, of modem probleem of iets op het telenet netwerk hier, overbelasting (regio Gavere ... )
Nu nog de helpdesk bellen heeft geen zin of het zal een wreed ijverige mens moeten zijn aan de lijn. En er iets met de modem zou te zien zijn en remote kan gedaan worden. Maar ik gok, probs met transmit - upload natuurlijk of regionaal hun netwerk. Bij slecht kabel contact buiten etc moet er toch een technieker komen zien. Goeie verdomde timing, wordt niet echt online gamen vanavond tenzij het betert na werken ofzo, want geen zin in vloeken zoals gisteren avond. En es weg gaan met hyperacusis, vergeet het maar. Surfen is gelukkig nog zeer doenbaar want download heeft er geen last van, of minder.

Laatst bewerkt:
Vuurwerk ja ... wat heb je er aan... ik ben zo een mens die dat niet snapt
Paar minuutjes xxx euro verspillen en alle dieren en honden de schrik van hun leven bezorgen

Denk er net zo over…iedereen klagen dat ze bijna niet toekomen op eind van de maand en nu van ze effe voor een boel geld de lucht in schieten …snap het het is plezant als je dat doet maar voor dat geld ga ik liever naar de hoe…en . ;)

Mijn grote ergernis van de week: dat het sociaal niet aanvaard is om gewoon eens iemand uit te schijten voor debiel/ gatachterlijk of weet ik veel wat. Echt, het hoort misschien niet maar toch zou het moeten mogen.

Je staat aan de kassa met een doos van 14.99 en ze rekenen je 17.99. Je geeft aan dat het bedrag niet klopt, je moet naar een andere kassa omdat men daar geen cash kan teruggeven. Je krijgt uiteindelijk... 2 euro terug... nogmaals aangeven dat dit niet juist is en dan krijg je nog een euro extra terug. Basiswiskunde blijft lastig voor sommigen :rofl:
Gisteren in een cafe 22 euro betaald voor een rekening van 12 euro. Die heeft haar rekenmachine erbij moeten halen...

Ergernis, internet problemen bij telenet of bij me. Upload(Tx) die soms gewoon compleet wegvalt of ipv 20Mb 1-3 Mb is :S (m'n ethernet kabels zijn het al niet). Kan storm schade buiten zijn. De kabel komt via lichtpaal en overhangende kabel binnen, of modem probleem of iets op het telenet netwerk hier, overbelasting (regio Gavere ... )
Nu nog de helpdesk bellen heeft geen zin of het zal een wreed ijverige mens moeten zijn aan de lijn. En er iets met de modem zou te zien zijn en remote kan gedaan worden. Maar ik gok, probs met transmit - upload natuurlijk of regionaal hun netwerk. Bij slecht kabel contact buiten etc moet er toch een technieker komen zien. Goeie verdomde timing, wordt niet echt online gamen vanavond tenzij het betert na werken ofzo, want geen zin in vloeken zoals gisteren avond. En es weg gaan met hyperacusis, vergeet het maar. Surfen is gelukkig nog zeer doenbaar want download heeft er geen last van, of minder.
Als ex technieker die het netwerk van Telenet beheerde:
Me de huidige wind, en het feit da ge zegt dat de kabel tussen de electriciteit palen hangt, is de kans zeer groot op kabelbreuk ergens.

Bij kabelbreuk heb je sneller issues met je upstream dan je downstream

Vuurwerk ja ... wat heb je er aan... ik ben zo een mens die dat niet snapt
Paar minuutjes xxx euro verspillen en alle dieren en honden de schrik van hun leven bezorgen
Alle is al fout, bij ons thuis alles opgeteld tientallen dieren gehad, een enkeling had het er niet mee (paarden zijn door de band genomen wel gevoeliger heb ik de indruk voor dergelijke knallen, een schaap, geit, koe die kijkt niet eens op) maar schrik van hun leven heb ik het nooit weten zijn.

Vorig jaar had onze hond bij mij thuis er ook niks last van en de andere die nieuw is sinds dit jaar verschoot deze ochtend ook niet van jagers (enfin stropers) die aan t knallen waren in de buurt dus dat zal ook wel meevallen.

Ik hoop op mooi, gecontroleerd vuurwerkplezier in de omgeving iig :love: . Geweldig mooi om naar te kijken.

Hier is 't al enkele dagen vollen bak vuurwerk.
't Is te zeggen , bommen ,want veel vliegt er toch niet omhoog.
Begin me er nu toch aan te ergeren. Zijn telkens groepjes jeugd die hier achter op 't plein hun ding komen doen.

Ik vond vuurwerk afschieten vroeger ook wel leuk maar dat was enkel den 31ste tss 23h45 en 00h30 of zo.
en dan enkel wat kleine pijltjes en vlinderkes.

Nu zijn ze toch serieus aan't overdrijven met dat zwaar spel.
Voor mijn part mogen er wel wat armen en/of handen sneuvelen.
Daar zijn we dan volgend jaar al van verlost.

Mijn grote ergernis van de week: dat het sociaal niet aanvaard is om gewoon eens iemand uit te schijten voor debiel/ gatachterlijk of weet ik veel wat. Echt, het hoort misschien niet maar toch zou het moeten mogen.
Zoiets is toch altijd win/win.
Je bent je ei kwijt en daarna kan je de persoon in kwestie gewoon negeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan