Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkt dat het lief van mijn secret-santa persoon gisteren heeft besteld waar ik al anderhalve dag aan aan het werken was (we doen zelfgemaakte/2ehands kadootjes) 😔 'k Was zo enthousiast erover dat het zo'n goed kado ging zijn (en 'k had duidelijk gelijk ook) EN NU HEB IK NIETS EN VRIJDAG ZIJN WE WEG en kostbare tijd eraan verspild. Meh
Waarom kan je het jouwe niet geven?

Blijkt dat het lief van mijn secret-santa persoon gisteren heeft besteld waar ik al anderhalve dag aan aan het werken was (we doen zelfgemaakte/2ehands kadootjes) 😔 'k Was zo enthousiast erover dat het zo'n goed kado ging zijn (en 'k had duidelijk gelijk ook) EN NU HEB IK NIETS EN VRIJDAG ZIJN WE WEG en kostbare tijd eraan verspild. Meh
Zet er de productiedatum op (datum van gisteren) en alsnog afgeven!
Het is letterlijk hetzelfde en ze gaat maar 1 nodig hebben. Het zijne is gisteren besteld en ik ging het mijne vanavond finaal in elkaar steken maar heeft echt geen nut meer nu.
Wat werd het? Misschien kunnen wij er iets mee doen. 👀

Morgen naar de begrafenis van de mama van ons dochter haar beste vriendin.

Ze heeft borstkanker gehad en was daar van "genezen". Maar een tijdje geleden hervallen en we hoorden een goeie maand terug plots dat ze terminaal was. En het is stijl bergaf gegaan. Vorige week is ze overleden.

Laat een dochter van 11 en een zoontje van 8 achter. Beiden klasgenootjes van ons 2 jongste kindjes.

Als ik die op school zie lopen wil ik die zo hard knuffelen. Ik kan het me niet voorstellen om op zo een jonge leeftijd een van uw ouders te moeten verliezen.

Soms denk ik echt: Hoe kan een jonge sterke volwassen mens, plots erg ziek worden, en binnen het jaar gewoon morsdood gaan? Het is allemaal niet eerlijk he.

Morgen naar de begrafenis van de mama van ons dochter haar beste vriendin.

Ze heeft borstkanker gehad en was daar van "genezen". Maar een tijdje geleden hervallen en we hoorden een goeie maand terug plots dat ze terminaal was. En het is stijl bergaf gegaan. Vorige week is ze overleden.

Laat een dochter van 11 en een zoontje van 8 achter. Beiden klasgenootjes van ons 2 jongste kindjes.

Als ik die op school zie lopen wil ik die zo hard knuffelen. Ik kan het me niet voorstellen om op zo een jonge leeftijd een van uw ouders te moeten verliezen.
Iets soortgelijks meegemaakt met de dochter van de buren.

Het plaatst veel zaken toch meteen in een ander perspectief hoor. Zaken waarvan ik op dat moment wakker lag waren plots zo belangrijk niet meer.

€1500 voor een franse bulldog. En dan is zonder alle bijbehorende kosten. :wallbash:

En toch zal er een hond komen want zo moederziel alleen wonen is het ook niet ze.

€1500 voor een franse bulldog. En dan is zonder alle bijbehorende kosten. :wallbash:

En toch zal er een hond komen want zo moederziel alleen wonen is het ook niet ze.
Rashonden zijn sowieso duur en Franse bulldogs zijn miskweekt, dus kan best dat die makkelijk complicaties hebben indien zwanger. Ik denk dat Engelse bulldogs bv. bijna altijd een keizersnede nodig hebben.

Ga voor een gezonder ras, of nog beter, een straathond. De onze is geadopteerd uit Servië en een ongelooflijk lief beest. Dat was €300 alles tezamen.

Rashonden zijn sowieso duur en Franse bulldogs zijn miskweekt, dus kan best dat die makkelijk complicaties hebben indien zwanger. Ik denk dat Engelse bulldogs bv. bijna altijd een keizersnede nodig hebben.

Ga voor een gezonder ras, of nog beter, een straathond. De onze is geadopteerd uit Servië en een ongelooflijk lief beest. Dat was €300 alles tezamen.
Dit!

Wij hebben er nu 2 uit Roemenië (waarvan 1 uit een dodingsstation), hebben ons samen iets van een 600€ gekost.

+1 voor buitenlandse (hier ook Roemeense) hondjes. Probeer wel een beetje research te doen naar de organisatie want net zoals kwekers zijn ze niet allemaal even in orde, maar ik heb er 3 (gehad) en 3 opgevangen en dat waren/zijn stuk voor stuk prachthondjes. Sommige met wel wat bagage maar tot nu toe niets dat niet op te lossen was met veel geduld en liefde. Er kunnen altijd zijn die veel werk zijn of waarbij het nooit helemaal goed komt maar dat kan bij pups van een kwekersnestje evengoed. + Het is bewezen dat mixes/straathonden veel minder kans hebben op erfelijke ziektes en ingekweekte moeilijkheden. Hier ook €310 per hondje btw, vervoer en paspoort inbegrepen.

Al moet je u wel de vraag stellen ofdat niet alleen willen zitten een goed startpunt is om te zeggen van ik wil en zal een hond hebben.

Die gedachten hadden veel mensen ook tijdens Corona... en boom... ondertussen zitten de asielcentra voor dieren stampensvol.

Misschien best eerst eens nakijken of je er de tijd, goesting en mogelijkheid voor hebt om te zorgen voor een dier. Want als dat niet lukt, doe dat dan aub dat beestje niet aan. En verspil dan ook geen 1500€, die je mogelijks zelf niet hebt, daaraan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan