Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brief in bus fluvius maandag....Binnen 5 werkdagen gaan ze werken starten nabij me aan nutsvoorziening elekriek. Zo vragen ze een plannetje van m'n gevel en aansluitpunten. Bv waar is garage inkom? Welke 10m weg staat van de straat met tuin tussen en carport aan straatkant duidelijk zichtbaar. De leiding komt van bovengrondse paal naar beneden grond in ... hang dat dan aan je raam dat plannetje van je gevel. Uh, das een tuinhek daar buiten en een zichtbare voortuin.

Roept meer vragen op dan info geven. Bvb wanneer komen jullie? Moeten jullie aan m'n gevel zijn ofzo? Is het boven- of ondergronds, gaan julie graven nabij m'n carport? PFFFF

Fluvius mannekes van een ander planeet die proberen te communiceren :S
Ik vermoed aansluitingen 2woonst nieuwbouw naast me.
Steek uw plannetje in een plastiek mapje en hang het aan het tuinhek? 🤷🏻‍♂️

Brief in bus fluvius maandag....Binnen 5 werkdagen gaan ze werken starten nabij me aan nutsvoorziening elekriek. Zo vragen ze een plannetje van m'n gevel en aansluitpunten. Bv waar is garage inkom? Welke 10m weg staat van de straat met tuin tussen en carport aan straatkant duidelijk zichtbaar. De leiding komt van bovengrondse paal naar beneden grond in ... hang dat dan aan je raam dat plannetje van je gevel. Uh, das een tuinhek daar buiten en een zichtbare voortuin.

Roept meer vragen op dan info geven. Bvb wanneer komen jullie? Moeten jullie aan m'n gevel zijn ofzo? Is het boven- of ondergronds, gaan julie graven nabij m'n carport? PFFFF

Moet je dat plannetje ook doorsturen?

Want als ze ter plaatse moeten zijn voor jouw plannetje, zien ze toch ook zelf de hele situatie?

Ziek... :( komt er sowieso altijd wel eens van maar dit keer kijk ik toch nadrukkelijk naar de temperatuur op het werk.

Abnormaal hoe iedereen daar zit nu: dikke fleece van het werk over de 'normale' trui, wollen sokken tot schoenen met dikkere zolen (het feit dat die collega daar zelfs aan denkt alleen al zegt genoeg)... collega's die met hun handen onder hun oksels zitten om hun vingers terug op te warmen. Als ik nen helen dag op den bureau moet zitten heb ik nen helen avond kou. Als dat spelletje blijft duren werk ik gewoon terug 100% van thuis.

Moet je dat plannetje ook doorsturen?

Want als ze ter plaatse moeten zijn voor jouw plannetje, zien ze toch ook zelf de hele situatie?
Neen, aan m'n ruit hangen moet of mag ik, daarvoor moeten ze al op m'n prive komen langs de tuindeur :laugh:
Ik mag ook bellen als ik nog vragen heb. Maar de situatie is idd vrij zichtbaar vanop straat.

Ik dacht ook, hang die brief aan m'n tuindeur in een plastiekje, doe ik ook voor sommige leveringen. No big deal.
Maar wat zet ik erop? Is hier ook niet duidelijk voor me in dit huurhuis. Je ziet idd vanop straat de situatie dus goed, dit is een zeer standaard brief zeker voor veel situaties.

Nu ja, de hoofdkabel komt uit de grond/vloer in het washok bergplaats... Achteraan m'n huis bijna, das op 20m van de straat zelf, via m'n inkom en voordeur denk ik en dus onder m'n tuin, maar die is meer dan ok. Op straat gaat de kabel langs de paal de grond in, duidelijk genoeg voor hen denk ik. Tenzij ze bij mij ook willen iets nazien of mee verzwaren of upgraden aan de straatkant? met de 2 nieuwe huizen hiernaast.

Ergernis dus: onduidelijkheid waardoor een mens alweer moet bellen als hij het fijne wilt weten, en welke 2dagen ze 'mogelijks' komen zweeft natuurlijk ook ... en of er bij mij of aan m'n tuindeur, carport dus ook moet gegraven worden ofzo ...

Laatst bewerkt:

8C0D6349-F616-47A8-8E61-8FE849F2CF02.jpeg

@Squidward

Correctie: poging tot.

Ik merk ook een vinkje op, vink dit aan als je moeilijk kan stappen, dus vermoed tegels langs straatkant of aan inkom misschien even open.
Zeg dat dan gewoon, ipv enkel 'werken elekriciteit'

Bvb. Beste, we gaan van tot ( ) even aan de straatkant mogelijks wat tegels opbreken ivm werken aan de stroomleidingen... er kan overlast zijn 2dagen. We proberen je garage carport inkom zo goed mogelijk vrij te houden.

NOPE dus, enkel verwarring

@Squidward

Correctie: poging tot.

Ik merk ook een vinkje op, vink dit aan als je moeilijk kan stappen, dus vermoed tegels langs straatkant of aan inkom misschien even open.
Zeg dat dan gewoon, ipv enkel 'werken elekriciteit'

Bvb. Beste, we gaan van tot ( ) even aan de straatkant mogelijks wat tegels opbreken ivm werken aan de stroomleidingen... er kan overlast zijn 2dagen. We proberen je garage carport inkom zo goed mogelijk vrij te houden.

NOPE dus, enkel verwarring
Ik merkte bij ons wel dat de (heel beperkte) communicatie steeds maar naar 1 kant ging. Als de werfleider iets zei aan de arbeiders, dan kregen de bewoners die info niet. Wat in de melding (dag ná begin werken maar soit we doen niet moeilijk) aan de bewoners stond, was dan weer niet doorgegeven aan de arbeiders. Beide partijen hadden een heel andere invulling gekregen van tijdsduur, overlast etc.

Het probleem is dat ik een enorme gierigaard ben :unsure: Ik krijg die stap niet gezet om bijna 1000 euro uit te geven terwijl het enige dat aan mijn huidige toestel scheelt die camera is. Ik geef gewoon enorm weinig uit.

Ik werk op mijn huidige job nu iets meer dan 1,5 jaar. En het enige dat ik in die tijd voor mezelf gekocht heb is mijn PS5. :unsure:
Laten herstellen met uw ecocheques? Dat voelt dan niet aan als écht geld 🙈

Ik merkte bij ons wel dat de (heel beperkte) communicatie steeds maar naar 1 kant ging. Als de werfleider iets zei aan de arbeiders, dan kregen de bewoners die info niet. Wat in de melding (dag ná begin werken maar soit we doen niet moeilijk) aan de bewoners stond, was dan weer niet doorgegeven aan de arbeiders. Beide partijen hadden een heel andere invulling gekregen van tijdsduur, overlast etc.
Ze houden de communicatie minimaal voor die redenen zeker.
Mogelijke schade aan andere nutsvoorzieningen etc (want daarvoor dient zo'n gevel plannetje dan) door de aannemer is nog steeds hun verantwoordelijkheid stelt fluvius.

Ik weet liefst een dag op voorhand wanneer m'n mogelijks rond ingangen en inrit garage carport gaan klooien, ook ivm lawaai, maar dat laatste krijg je niet uitgelegd aan 9/10 mensen.

Laatst bewerkt:

Die denken er anders over
Al lijkt me dat die ook al op hun 2 meer dan basistarief verbruik hadden want hier betalen we 350 euro aan water voor 2 en daar zitten ze los over

20 min in wacht gestaan fondsinterim

6x keer naar ACV moeten bellen eer ik daar binnen geraakte. 5x dat het systeem gewoon aflegt, alsof ik een afspraak ga maken voor een simpele vraag.

Echt ik ging mij niet laten doen ook al moest ik 20x bellen ma na de 6x toch gelukt

Luminus die maar blijft sturen dat ze mij 500 euro terug gaan storten voor 3 december.
in plaats van dat gewoon te doen. loon is ook nog niet binnen, en november was een dure maand hier.
subsidies van zonnepanelen ook al een maand onderweg en ik wil verdomme kerstkadeaus beginnen bestellen.

Douanekosten op n pakketje van 36USD (incl verzending): 25,70 euro. 😵‍💫

15 euro verwerking douane
10,70 euro btw

Waar halen ze dat vandaan…
En ik weet niet eens wat het is, want het is een kickstarter game die mijn kant op komt.
Grmbl, zo wordt het het niet meer waard om goeie ideeën te backen…

Ksnap de frustratie maar dat is nu toch al een tijdje geweten toch? Buiten EU kopen = bij winkels kopen die voldoen aan de btw-regeling anders is het bijna zeker extra kosten en kan het bij goedkope zaken zijn dat je meer aan douanekosten kwijt bent dan het item waard is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan