Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat iedereen wel eens een snoepje of twee heeft gepikt, maar dat is dan eerder als kind en uit het zicht van anderen.
Ik kan mij levendig die keer herinneren dat ik een chocolaatje (in papier) buiten de bak in de winkel vond en dat snel opat. Ik voelde mij grandioos schuldig :'). Ben veel te netjes opgevoed :(

Ik heb als kind ooit eens een noot gepikt uit de groentenwinkel en ik heb het mogen horen van mijn ouders. Sindsdien nooit meer iets gestolen. Recent wel in de Colruyt de nog niet betaalde doos snoep opengedaan om onze zeurderige peuter tevreden te stellen. Maar dat is nog moreel verdedigbaar.

Maar zomaar liggen graaien met ongewassen handen in de bakken schepsnoep het Kruidvat is wel degoutant.

Akkoord, slaan in zo een situaties doe je veelal uit onmacht (en frustratie).
Ja maar je KIEST nog altijd om die saflet uit te delen EN dat op uw kleine te doen. Zet hem in de hoek en deel een saflet uit aan een kussen of zo he zeg. Ik vind dat echt triestig dat ouders nog fysiek geweld gebruiken. het is zoals @Mulan zegt: je leert je kind schrik te hebben van zijn ouders ipv respect. Je leert je kind ook te liegen en dingen te verzwijgen want ja, anders komt de saflet.

Het verdriet van Belgie

Wat loopt er mis

-opvang
-onderwijs
-begroting
-asiel
-energievoorziening
-woningaanbod
-ziekenzorg (meer onder druk recent, lange wachttijden)
-openbaar vervoer
-rusthuizen, ouderenzorg
....

Laatst bewerkt:
Ja maar je KIEST nog altijd om die saflet uit te delen EN dat op uw kleine te doen. Zet hem in de hoek en deel een saflet uit aan een kussen of zo he zeg. Ik vind dat echt triestig dat ouders nog fysiek geweld gebruiken. het is zoals @Mulan zegt: je leert je kind schrik te hebben van zijn ouders ipv respect. Je leert je kind ook te liegen en dingen te verzwijgen want ja, anders komt de saflet.
Ik ben er tegen hoor. Zie andere post, zo ook idd Mulan.
Het waarom mag zeker gezegd worden, dat is nodig om te weten hoe je het best omgaat met mensen die het doen. En soms schiet en braaf mens ook wel eens 'uitzonderlijk' uit. Zo lang je maar weet dat het geen nut heeft.

Es me da verschiete!
Een afval ophaal camion die linksvoor lekke band krijgt, aan de overkant van de straat.
Serieuze knal toch.

Safletten deel je uit uit onmacht en frustratie.
Nooit als bewuste pedagogische "tool".
De boodschap die je je kind trouwens geeft is dat je angst moet hebben van je ouders ipv respect op te bouwen en dat fysiek geweld wel okee is. Alez ja, als je de sterkste bent dan toch.

Vooral die laatste zijn ècht wel zaken om bij stil te staan.

(En ik heb ook safletten gekregen, ene keer toen ik aan de keukenbar stond. Tik tegen mijn hoofd, gezicht tegen de bar en bloedbad alom. Mijn ma heeft nooit geen saflet meer uitgedeeld toen!)
Dus ik mag er vanuit gaan jij fysiek geweld oké vindt. 😬

Ik heb ooit es één van mijn kinderen als peuter wat billeklets gegeven en eigenlijk zit me dat nog altijd niet lekker.
Sindsdien nooit meer gedaan. Vooral eigenlijk omdat ik zelf als tiener eens een paar serieus lappen van onze pa gehad heb voor iets waar ik helemaal geen schuld aan had. En het zou veel te ver gaan om te zeggen dat dat mijn relatie met hem verzuurd heeft. Maar tot op de dag van vandaag blijft het wel een heel onaangename herinnering.

Gistermiddag in de badkamer effe mijn oksels gewassen aan lavabo, maar blijkbaar heb ik het warmwaterkraantje niet volledig dichtgedraaid. Pas 12 uur later, toen ik wou gaan slapen, merkte ik dat de badkamer wat warm was, gelijk bij een douche. Zag direct aan de lavabo dat er een klein straaltje uit de kraan kwam. Da heeft dus 12 uur lang aangestaan. Twas wel maar ne klein straaltje, maar tis toch zonde van al dat waterverlies. :angry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan