Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het nog een beter idee om geen app te gebruiken voor anticonceptie.

zo'n app heeft ook wel meer nut dan enkel anticonceptie. Zo hebben single vrouwen (of vrouwen met een geknipte man om mee te gaan in de huidige convo) misschien geen nood aan dagelijks een dosis hormonen in hun lijf (en gebruiken ze wel condooms als het nodig is) maar plannen ze misschien graag die tropische vakantie net niet in de week dat tante rosa op bezoek komt.

Hier overwegen we het ook. Wat me vooral tegenhoudt is dat we nu net ons eerste kind hebben, je weet nooit natuurlijk.
Ik heb het begin dit jaar ook laten doen. Onder volledige narcose, net geen 40€ zelf te betalen. Daar kan je niet voor sukkelen. Helemaal zeker waren we ook niet na de geboorte van de jongste. Er was wel al over gesproken. Mijn vrouw heeft dan een spiraal genomen en we zijn nu 5 jaar verder en kan die er binnenkort weer uit. Intussen wel zeker dat er geen nieuwe juniors meer moeten volgen dus maar laten uitvoeren. Ze heeft jaren pil geslikt en spiraal gehad. Nu is het mijn beurt vind ik.

Het heeft wel een - relatief- onherroepelijk effect op uw vruchtbaarheid natuurlijk. 😬
Mijn ex wou wel nog kinderen, ik niet.
Ik wou wel een sterilisatie maar mocht niet van de gyn, hij mocht er wel 1 maar wou niet.
Zijn argument om het niet te doen was: "Als jij me plots laat zitten, kan ik dan geen kinderen meer maken terwijl ik er wel nog wil."
We all know how that ended!
Dan is dat een andere zaak. Ik weet 100% zeker dat ik geen kinderen meer wil.

En geen onbelangrijk detail is ook dat het niet volledig onomkeerbaar is, als ge als man op latere leeftijd zou scheiden en een jongere vrouw aan de haak slaat die nog kinderen wil dan is die mogelijkheid er in principe dus nog steeds (al dié ingreep dan wel ingrijpender dan de sterilisatie zelf)

Operatie is ingrijpender maar er is ook een kans dat het niet meer zal werken. Hoe langer geleden, hoe minder kans op herstel. Veel mannen maken ook anti-lichamen aan waardoor het zaad niet meer (goed) zwemt.

Wat mij tegenhoudt zijn mogelijke complicaties:
https://urologie.slingeland.nl/pijn-na-sterilisatie-bij-een-man

5% met blijvende pijn is nu ook geen kleine kans hé...
Gelukkig ben ik dan bij de 95%😁

Ik heb wel geluk bij een ongeluk gehad,bijgepakt toen ik naar spoed moest met niersteen dat vastzat in mijn urineleider,en ik moest toch operatie ondergaan onder volledige narcose😁
Zelf zou ik mss nooit de stap naar de dokter gemaakt hebben in normale omstandigheden.

En geen onbelangrijk detail is ook dat het niet volledig onomkeerbaar is, als ge als man op latere leeftijd zou scheiden en een jongere vrouw aan de haak slaat die nog kinderen wil dan is die mogelijkheid in principe dus nog steeds (al dié ingreep dan wel ingrijpender dan de sterilisatie zelf)
Klopt. Bij mij ist dichtgeschroeid en draadje erin. (Zaadleider) dan zakje dicht genaaid.
Aleja was ne hennige kokosnoot achteraf. Nog nooit zo fier geweest :cry:

Ik vind dat als ik het standpunt inneem ’mijn lichaam, mijn keuze’ dat ik Mr S dezelfde courtoisie moet geven. Je kan dan inderdaad wel gaan argumenteren over gemak/bespreekbaarheid in relaties/kleine ingreep enzo maar hij heeft zijn fysieke autonomie, net als ik de mijne. Dus zegt hij ‘njet’ dan leg ik mij daar bij neer.

Je weet wel 100% zeker dat het volgende kind Niet van jou is🤣
Zo vertelde de uroloog dat er zo eens een man hem komen uitschelden was dat hij zn werk niet goedgedaan had🤣
*Maar hij had zijn werk wel goedgedaan*🤣
Die uroloog was bij zijn vrouw geweest?

Wordt dat eigenlijk nog onderwezen in school tegenwoordig dat dat een methode is als een ander?

In mijn tijd (38 jaar oud) werd dit wel nog gedaan en vond het toen al triest dat dit nog gegeven werd aangezien het zo ongelooflijk onbetrouwbaar is en er zoveel betere/meer betrouwbare anticonceptie is tegenwoordig.

(Ik ben wel naar katholieke scholen geweest, anticonceptie is daar wel een dingetje. :laugh: )

Als je hier niet op wenst in te gaan, ook goed hé.
Je hebt alle recht om uw ergernissen te ventileren zonder irritante bijvragen erover... ;)
Nee, het is wel aan een opmars bezig door een aantal zaken bij (vooral jongere) vrouwen die weigerachtiger staan tegen rommelen met hormonenspiegels, zo ‘natuurlijk’ mogelijk zijn. Ik vind het een recht voor iedereen om aan anticonceptie te doen zoals zij dat willen, het gesprek moet tussen partners ook gebeuren maar wijder dan dat heeft niemand daar zaken mee. Los van het ‘no bébé’ waar sommigen zich op focussen, was het voor mij vooral makkelijk om in de gaten te houden wanneer mijn cyclus wat deed. Dan kan ik mij voorbereiden op bijvoorbeeld plotse nood aan zoetigheid (kan ik diabeetvriendelijke oplossing in huis hebben) of gewoon al wanneer het best is om een tampon klaar te leggen.

Als je er al hebt, lost een operatie niet veel op he
:fingerguns:

Maar efkes serieus, ik zie mijn kinderen doodgraag en zou ze voor geen geld van de wereld willen missen. Ik wil er gewoon geen EXTRA meer. En zoals ik zei, mijn vrouw heeft al zo lang die hormonen in haar lijf moeten steken als anticonceptie, ze heeft 2 zwangerschappen doorgemaakt, dan vond ik het echt wel absoluut normaal dat ik die operatie laat uitvoeren (aangezien we toch 100% zeker geen EXTRA kinderen meer wilden).

Nu, alle respect voor @Squidward, wat zij in hun relatie bespreken en beslissen is hun eigen ding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan