Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste (max.) 18 (voor dit letsel), dacht ik?
Daar kom je toch al wel een heel einde mee.

18 per aandoening en als het verder nodig is zet een dokter een andere aandoening op uw voorschrift terwijl je hetzelfde laat behandelen.
@Castil daar zijn ze helaas heel wat strenger in geworden, zo had ik er 18 gekregen voor mijn rug, daarna 18 gekregen voor mijn heup en die voor de heup werden geweigerd door het ziekenfonds, tenzij ik kon bewijzen dat de heuppijn volledig los stond van de rugpijn. Wat ik natuurlijk niet kon... 🙄
Ze zijn dus veel strenger geworden hierin.

"Gelukkig" heb ik ondertussen een erkende, chronische aandoening waardoor ik nu recht heb op 60 terugbetaalde beurten per jaar.
Daarvoor moest ik het hebben van mijn maximumfactuur om kinebeurten nog terugbetaald te krijgen.

Bon, ik wilde dus gewoon eens een ergernis ventileren. Ik snap alle goedbedoelde adviezen, maar die had ik ook allemaal al bedacht & afgewogen - als het echt te veel zeer begint te doen & ik te hard beperkt word, ga ik met mijn waslijst (er begint nog wel meer te kraken) echt wel naar de dokter. Voor nu wilde ik af en toe eens grommen over pijn & ouder worden - maar dat zal ik dan wel elders uiten dan...

Ik zie dit nu pas, maar ik wil hier nog op iets aanvullen.

Tijdens "de hoogtijden van 9Lives" was sociale media nog niet zo groot als het vandaag is. Dat zorgt ervoor dat de meeste forums een neerwaartse trend hebben. Ik denk bij BG dat het groeiende aantal te verklaren is door de "doorstart" die het forum nam, en dat er in de Benelux wel wat ruimte is voor een diepgaander forum. Op sociale media blijft het toch vaak maar oppervlakkig, maar qua interessevelden heb je facebookgroepen of discord bijvoorbeeld. Ik zie veel jeugdigere Belgische types soms terug in enkele discordgroepen waar ik actief op ben. Forums is nog een beetje een restant van de 2000s internetgeneratie en bereikte toen eigenlijk echt de piek, in de late 00s in de Benelux. Maar vandaag is de wereld weer een beetje anders, dat neemt niet weg dat er wel degelijk een vrije plaats of een vrije niche is voor een onafhankelijk forum als dit naast de sociale media giganten / mastodonten.
Activiteit genoeg hier, dus klagen kunnen we zeker niet. En we zijn ook meer dan enkel een forum natuurlijk :)

Weekendje Londen…

6875953-D-8114-49-A9-A534-0-C063-A66-EED3.jpg

Hoe zet je onderstaande zin best op mail zodat die sereen maar toch licht dwingend over komt?

"Wanneer krijg ik godverdomme eindelijk mijn te veel betaald geld terug jullie achterlijke overgeprijsde imbecielen?"

Situatie: half juli 160€ te veel aangerekend gekregen bij de tandarts. Ik had een van de voorgaande behandelingen met een andere kaart betaald en blijkbaar deed hun systeem daar moeilijk over waardoor ze me toen 200€ hadden aangerekend voor iets van 40€.
Een paar weken later, toen ik maar 20€ terugkreeg van de mutualiteit had ik daarvoor gebeld. Werd afgewimpeld dat ik met de tandarts zelf contact moest opnemen, en die werkt enkel op dinsdag en donderdag.
Lang verhaal kort, ik heb 8x contact opgenomen, zowel telefonisch als ter plaatse aan de receptie. Tot ik begin oktober eindelijk iemand voor me kreeg die doorhad dat ik effectief 160€ teveel betaald had.
Die kon daar zelf niets aan doen, maar ik moest een mailtje sturen naar hun boekhouding met de betaalbewijzen. Ik heb dat gedaan en op 17/10 kreeg ik een mail terug:
Beste Waelvis,

We brengen dit zo snel mogelijk in orde.!

Aan de balie beschikken ze niet over deze informatie waardoor ze dit niet voor U konden rechtzetten.

Onze excuses voor dit ongemak!

Ik werk zelf bij de spoorwegen dus stiptheid is niet zo belangrijk voor mij, maar "zo snel mogelijk" is toch sneller dan 21 dagen (and counting)..

Ooh ja, ik heb daar dit jaar al 2000€ moeten betalen waarvan ik slechts 800€ heb teruggekregen van de mutualiteit.

Hoe zet je onderstaande zin best op mail zodat die sereen maar toch licht dwingend over komt?

"Wanneer krijg ik godverdomme eindelijk mijn te veel betaald geld terug jullie achterlijke overgeprijsde imbecielen?"

Situatie: half juli 160€ te veel aangerekend gekregen bij de tandarts. Ik had een van de voorgaande behandelingen met een andere kaart betaald en blijkbaar deed hun systeem daar moeilijk over waardoor ze me toen 200€ hadden aangerekend voor iets van 40€.
Een paar weken later, toen ik maar 20€ terugkreeg van de mutualiteit had ik daarvoor gebeld. Werd afgewimpeld dat ik met de tandarts zelf contact moest opnemen, en die werkt enkel op dinsdag en donderdag.
Lang verhaal kort, ik heb 8x contact opgenomen, zowel telefonisch als ter plaatse aan de receptie. Tot ik begin oktober eindelijk iemand voor me kreeg die doorhad dat ik effectief 160€ teveel betaald had.
Die kon daar zelf niets aan doen, maar ik moest een mailtje sturen naar hun boekhouding met de betaalbewijzen. Ik heb dat gedaan en op 17/10 kreeg ik een mail terug:

Ik werk zelf bij de spoorwegen dus stiptheid is niet zo belangrijk voor mij, maar "zo snel mogelijk" is toch sneller dan 21 dagen (and counting)..

Ooh ja, ik heb daar dit jaar al 2000€ moeten betalen waarvan ik slechts 800€ heb teruggekregen van de mutualiteit.
Ingebrekestelling sturen met een aangetekend schrijven?

Dreigen dat je zal overgaan tot een suikervrij dieet en 4x daags tandenpoetsen!

Denk er nu aan. Cashback van philips 9000 shaver in juni gekocht, nada gezien... 50€ normaal.
Wel nog mail van ontvangst en stap 2 goedkeuring, en dat het 4weken ging duren tot stap uitbetaling, dan niks meer natuurlijk
Heb die mail nog in archief. Niet veel zin meer nog te mailen met klacht... heb wel factuur én voorwaarden van hen toen nog in pdf, alles was in orde.

Kon je als particulier maar die extra kost rekenen aan hen ipv omgekeerd bij wanbetaling hé. Nope, het is dan mailen bellen en geduld hebben en vooral veel tijd verdoen dus.

Laatst bewerkt:
@Castil daar zijn ze helaas heel wat strenger in geworden, zo had ik er 18 gekregen voor mijn rug, daarna 18 gekregen voor mijn heup en die voor de heup werden geweigerd door het ziekenfonds, tenzij ik kon bewijzen dat de heuppijn volledig los stond van de rugpijn. Wat ik natuurlijk niet kon... 🙄
Ze zijn dus veel strenger geworden hierin.

"Gelukkig" heb ik ondertussen een erkende, chronische aandoening waardoor ik nu recht heb op 60 terugbetaalde beurten per jaar.
Daarvoor moest ik het hebben van mijn maximumfactuur om kinebeurten nog terugbetaald te krijgen.
Ik gelukkig hier mijn tweede letsel goedgekeurd gekregen... 18 beurten is veel te weinig voor mijn nek & rugpijn, ik moet echt minimum twee wekelijks laten behandelen of ik heb constante spanningshoofdpijn. Voelt alvast chronisch aan :)

Voor onze trouw volgend jaar hadden al een aantal familieleden en vrienden aangegeven in de buurt te willen blijven overnachten. (willen we zelf ook)
Een hotel gevonden op +-500m, online boeken niet mogelijk zo ver op voorhand.

Mailtje gestuurd dat ik van hun 12 kamers er al met zekerheid 7 wil reserveren en dat er daar nog een aantal kunnen bijkomen.
(Ik kan van nu tot kerstmis nog elk weekend boeken dus de bezettingsgraad ligt echt niet hoog)

Krijg ik een antwoord: "Bij boeking in een weekend is het minimum verblijf 2 nachten"
Ge krijgt uw hotel nu al niet vol, dan contacteert iemand u voor praktisch alles af te huren en dan nog eisen stellen lol loopt schijten. Dan is het nog goedkoper taxi's te regelen

hier ook momenteel extra last van nek-schouder. zou ne keer de kine in de buurt moeten opzoeken.
vooral omdat ik hier nu bezig ben met plafond en muren te pleisteren en behangen, schiet ik regelmatig in een kramp die ik enkel met een stretch van een half uur opgelost krijg en daarna kersenpittenkussen. toch maar werk van maken die kine

Die ochtend op de radio (Nostalgie):

"Ja en het is een speciale dag vandaag, want vandaag gaat *instert artsy fartsy kindernaam* van Astrid Coppens voor het eerst naar school. En we gaan eens horen hé. Astrid goedemorgend, hoe gaat het met jou?"
"Ah goed he, we zijn al van vijf uur op, want artsyfartsykindernaam had gekotst!"
"Wauw super megageweldig Astrid. Astrid. Hoe voel je je nu?"

Zo snel als ik kon de muziek verzet (in dit geval wat dat heel toepasselijk naar Laat het looooooooooooooooooos, laat het loooooooooooooooooooos. Ik hou het echt niet meer uihuihuit van Frozen dat ik deze week nog maar slechts voor de zevenhonderdachtendertigste keer heb moeten aanhoren), maar wat de fok kan mij de eerste schooldag van artsyfartsykindernaam van een z-klasse 'B'V wiens enige echte prestatie is dat ze ooit een tijd samen was met een Mister Proper van den Action en haar pollekes mag kussen dat er zo'n dingen bestaan als Snapstagram, want anders zou ze allang terecht in de vergetelheid gesukkeld zijn, schelen? Héél leuk voor artsyfartsykindernaam dat hij naar school gaat, maar dat boeit mij geen hol.

Krijgen die presentatoren drugs toegediend of zijn die werkelijk half hersendood en debiel? Op MNM en Qmusic is het nog eens twintig keer zo erg. Al dat fake enthousiasme.

Ach, het is mijn eigen fout, dat zal me leren om 's ochtends in de auto nog eens naar de radio te luisteren.

Gisteren een vriendin van mijn vrouw op bezoek gekregen.
Die heeft gebruik gemaakt van ons toilet beneden. Geen probleem, daarvoor is het er.

Deze ochtend vastgesteld dat de bril er scheef op stond en er nog half aanhing.
Zeg dat dan tenminste! Ik ben nu vooral kwaad omdat ik dat zelf heb moeten vaststellen.

Die ochtend op de radio (Nostalgie):

"Ja en het is een speciale dag vandaag, want vandaag gaat *instert artsy fartsy kindernaam* van Astrid Coppens voor het eerst naar school. En we gaan eens horen hé. Astrid goedemorgend, hoe gaat het met jou?"
"Ah goed he, we zijn al van vijf uur op, want artsyfartsykindernaam had gekotst!"
"Wauw super megageweldig Astrid. Astrid. Hoe voel je je nu?"

Zo snel als ik kon de muziek verzet (in dit geval wat dat heel toepasselijk naar Laat het looooooooooooooooooos, laat het loooooooooooooooooooos. Ik hou het echt niet meer uihuihuit van Frozen dat ik deze week nog maar slechts voor de zevenhonderdachtendertigste keer heb moeten aanhoren), maar wat de fok kan mij de eerste schooldag van artsyfartsykindernaam van een z-klasse 'B'V wiens enige echte prestatie is dat ze ooit een tijd samen was met een Mister Proper van den Action en haar pollekes mag kussen dat er zo'n dingen bestaan als Snapstagram, want anders zou ze allang terecht in de vergetelheid gesukkeld zijn, schelen? Héél leuk voor artsyfartsykindernaam dat hij naar school gaat, maar dat boeit mij geen hol.

Krijgen die presentatoren drugs toegediend of zijn die werkelijk half hersendood en debiel? Op MNM en Qmusic is het nog eens twintig keer zo erg. Al dat fake enthousiasme.

Ach, het is mijn eigen fout, dat zal me leren om 's ochtends in de auto nog eens naar de radio te luisteren.
Mensen die in de auto nog altijd naar gewone radio luisteren (Behalve als het nieuws op is eventueel). Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft ze?

2,5 jaar geleden links "hielspoor" gehad.
Vanaf geraakt met steunzolen,nu begint de rechtse hiel lastig te doen.
Zal maar eens terug gaan zien voor nieuwe steunzolen😔

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan