Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat jouw madam leuke dingen opzoekt via de WiFi. :fingerguns:
Ik herinner mij wel dat ik een paar dagen geleden mijn riem uitdeed en ze grapte 'gaat ge mij daarmee vastbinden ofzo?'

Mijn gsm die altijd meeluistert en het algoritme zullen het subtiele sarcasme niet kunnen onderscheiden van een oprechte wens, denk ik... :unsure:

Nog enkele pagina's verder lezen in het datingtopic. Daar staat dan de uitleg. En goed uw best doen he of ze is weg met een alpha male met bijpassend horloge. (Of iets in die aard)
Deze morgen wist ze mij nog te zeggen dat ik volgens de 'gangbare regels' van de dating topic een high value male ben (wie verzint zoiets?!) - met bijpassende horloge FYI - dus we zullen straks eens goed praten om te horen wat de wensen zijn. :unsure:

Want ik zie ze doodgraag 😍

Nog enkele pagina's verder lezen in het datingtopic. Daar staat dan de uitleg. En goed uw best doen he of ze is weg met een alpha male met bijpassend horloge. (Of iets in die aard)
Ik moet geen Alpha Male hebben, mijn karakter botst nogal met dominantie. 😇

@Coolguy is voor mij een High Value male en heeft meerdere mooie horloges. 🥰
Dus hij zit safe, en ik hopelijk ook. :unsure:

Het lijken mij ook basisvaardigheden, maar de realiteit zegt soms iets anders. Hoe jammer dat ook is ...
Hangt veelal van de regio af: in Brussel centrum zal bijna niemand kunnen fietsen wegens gebrek aan plaats om je fietsen te stallen + veilige oefenplaatsen in de buurt. In eender welk boerendorp zal iedereen kunnen fietsen omdat dat de enige garantie als ouder is dat je kind jonger dan 16j ergens zelfstandig geraakt.

Hangt veelal van de regio af: in Brussel centrum zal bijna niemand kunnen fietsen wegens gebrek aan plaats om je fietsen te stallen + veilige oefenplaatsen in de buurt. In eender welk boerendorp zal iedereen kunnen fietsen omdat dat de enige garantie als ouder is dat je kind jonger dan 16j ergens zelfstandig geraakt.
Ik zou dat toch wat bijstellen hoor. In Brussel is de fiets vaak nog het snelste vervoersmiddel, en ook de infrastructuur begint te verbeteren. Ik zie daar bv. hopen mensen fietsen hoor.
Anderzijds ga je in die typische gemeenten of boerendorpen genoeg mensen vinden die bij wijze van spreken met de wagen naar de buren rijden, en die hun kinderen ook zo rondvoeren.

Ik ben zelf van zo'n typische gemeente waar wij op een steenweg woonden en dus net te ver om zaken te voet te doen, niemand van ons gezin fietste regelmatig. Sterker, na mijn kindertijd toen ik tijdens de zomer op "de camping" rondfietste heb ik volgens mij geen fiets aangeraakt tussen mijn 12 jaar en mijn 25 jaar ofzo.

Ik zou dat toch wat bijstellen hoor. In Brussel is de fiets vaak nog het snelste vervoersmiddel, en ook de infrastructuur begint te verbeteren. Ik zie daar bv. hopen mensen fietsen hoor.
Anderzijds ga je in die typische gemeenten of boerendorpen genoeg mensen vinden die bij wijze van spreken met de wagen naar de buren rijden, en die hun kinderen ook zo rondvoeren.
Het is niet omdat je in een grootstad veel mensen ziet fietsen, dat de Brusselse kinderen leren fietsen.

Of omdat het niet in de cultuur zit, of omwille van armoede, ...

Het is niet omdat je in een grootstad veel mensen ziet fietsen, dat de Brusselse kinderen leren fietsen.
Nee, daarvoor heb je een studie nodig en de betreffende cijfers. Maar wat jij claimde is toch gewoon kort door de bocht, en ging niet enkel over kinderen?
Jij zei dat in Brussel centrum bijna niemand kan fietsen (euh, betwijfel ik), en dat dit komt omdat ze geen plaats hebben om hun fiets te stallen (euh, betwijfel ik, en er is Cambio) en er geen veilige oefenplaatsen zijn (weinig, ja).

Nee, daarvoor heb je een studie nodig en de betreffende cijfers. Maar wat jij claimde is toch gewoon kort door de bocht, en ging niet enkel over kinderen?
Jij zei dat in Brussel centrum bijna niemand kan fietsen (euh, betwijfel ik), en dat dit komt omdat ze geen plaats hebben om hun fiets te stallen (euh, betwijfel ik, en er is Cambio) en er geen veilige oefenplaatsen zijn (weinig, ja).
Ik heb idd foutief veralgemeend, gezien het over schoolkinderen van 11j ging, bedoelde ik het ook in die context.

Duidelijke cijfers vind ik niet, echter wel dit:
Slechts 2 procent van de fietsers zijn kinderen

Jehova's getuigen die de hele straat afgaan en bij mensen aanbellen.
Ik vraag me af wat hun succesratio is op dat vlak, er gaan toch echt bitter weinig mensen zijn die daar oprecht tijd voor vrij maken en dan ook nog eens toehappen?

In 2021 zijn er wereldwijd in totaal 1.423.039.931 uren besteed aan hun verkondiging. Dit heeft 61.000 nieuwe leden opgeleverd, dit is 0.7% meer dan in 2020. Hun succesratio is dus niet zo goed... In België was er trouwens een stijging in leden van 3% ten opzichte van 2020.
(Ja, ze houden echt alles bij in cijfers...).

Ik heb dat nooit begrepen, enerzijds steken ze veel tijd in het bekeren van mensen. Maar langs de andere kant zeggen ze dat alleen de beste X aantal jehova’s naar de hemel kunnen. Dat is bijna een pyramideschema eigenlijk.

De Getuigen willen helemaal niet naar de hemel. Na de Apocalyps zal er een nieuwe aarde komen, een paradijs waar geen verdriet, oorlog, pijn, enzovoorts is en waar je tijgers en leeuwen kan knuffelen. Na je dood zal je terug opstaan om op deze nieuwe aarde te kunnen leven, samen met al je dierbaren. Dat is waar de Getuigen het voor doen.
De Getuigen die naar de hemel gaan, wacht de zware taak om samen met God te heersen over al die mensen op aarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan