Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lagere school: ons jaarthema "stappen ondernemen" voor het milieu en het klimaat

Lagere school 2 maand later: we gaan op uitstap 3km van de school. Welke ouders kunnen de kinderen (5e leerjaar) wegvoeren en komen halen met de auto?
Dat heeft te maken met de maximumfactuur helaas. Een bus moeten huren betekent waarschijnlijk geen geld voor dit uitstapje.

Edit: even over vijfde leerjaar gelezen. Er zijn wel opties daar natuurlijk (afhankijk van de weg die moet afgelegd worden)

Dat heeft te maken met de maximumfactuur helaas. Een bus moeten huren betekent waarschijnlijk geen geld voor dit uitstapje.

Edit: even over vijfde leerjaar gelezen. Er zijn wel opties daar natuurlijk (afhankijk van de weg die moet afgelegd worden)
Lijkt me sterk dat 3km niet veilig te voet kan gedaan worden? 🙈

Hier gaan ze (3e en 6e lj) morgen op "uitstap naar het bos". Een 4-tal km.

Mooi met de fiets, enkele ouders (waaronder ik) rijden mee als begeleider.

Lijkt me sterk dat 3km niet veilig te voet kan gedaan worden?
Vandaar mijn aanvulling hé :p. Maar kan best dat het 3 km is waarvan 1 km langs een drukke Steenweg en 5 km langs een veilige weg. Er zijn hier toch echt banen in de buurt waar ik geen kinderen langs zou leiden.

Vandaar mijn aanvulling hé :p. Maar kan best dat het 3 km is waarvan 1 km langs een drukke Steenweg en 5 km langs een veilige weg. Er zijn hier toch echt banen in de buurt waar ik geen kinderen langs zou leiden.
Te voet kan ik me dat moeilijk inbeelden, met de fiets is het veel vaker onveilig met kinderen wegens gebrek aan fietspaden. Of in de herfst omdat die vol natte bladeren kunnen liggen.

Goh, mij hoor je niet klagen maar ik weet echt niet waarom ik deze reclame krijg:

img1.png
nu krijg ik die ineens ook op smoelenboek

aanslagbiljet ontvangen.
Das nu toch echt wel een woord dat doet wat het zegt:
- het is een biljet dat een aanslag pleegt op je rekening
- je bent even aangeslagen als je het bedrag leest

Meestal hou ik wel van woorden die geen uitleg behoeven, maar nu even niet. :headshake:

Kleine aanvulling op de kindjes wegvoeren, na een mailtje naar de school gaan ze niet met de fiets omdat ze een brug overmoeten, en sommige kinderen hebben dat nog nooit gedaan. En het zou slecht weer kunnen zijn die dag. :sarcastic:

Gelukkig hebben we een mail gekregen van de directeur dat ze in het teken van het jaarthema geen schoolfacturen meer gaan afdrukken en gaan doormailen in de plaats.

Nu lijkt me dat 2000 pagina´s afdrukken een veel kleinere ecologische impact heeft dan die 100km die nu extra moet gereden worden door 5 ouders die 2 keer heen en weer gaan rijden.

aanslagbiljet ontvangen.
Das nu toch echt wel een woord dat doet wat het zegt:
- het is een biljet dat een aanslag pleegt op je rekening
- je bent even aangeslagen als je het bedrag leest

Meestal hou ik wel van woorden die geen uitleg behoeven, maar nu even niet. :headshake:
'bedrag in uw voordeel' zie ik graag staan op een aanslagbiljet :love:

Een kind heeft natuurlijk ook een serieuze ecologische voetafdruk dus misschien is het inderdaad beter als ze die brug over fietsen tijdens slecht weer met kindjes die dat nooit gedaan hebben :unsure:

Lijkt me ergens logisch dat ze voor veiligheid gaan voor de kinderen en dat prioriteit geven.

Kleine aanvulling op de kindjes wegvoeren, na een mailtje naar de school gaan ze niet met de fiets omdat ze een brug overmoeten, en sommige kinderen hebben dat nog nooit gedaan. En het zou slecht weer kunnen zijn die dag. :sarcastic:

Gelukkig hebben we een mail gekregen van de directeur dat ze in het teken van het jaarthema geen schoolfacturen meer gaan afdrukken en gaan doormailen in de plaats.

Nu lijkt me dat 2000 pagina´s afdrukken een veel kleinere ecologische impact heeft dan die 100km die nu extra moet gereden worden door 5 ouders die 2 keer heen en weer gaan rijden.
Het kan ook zijn dat er kinderen zijn die geen deftige fiets hebben. Ik had op die leeftijd enkel een aftandse BMX, dus zonder vitessen. Daar 3 km op rijden en een brug over rijden zou toch wel een inspanning zijn denk ik. Al lijkt 3 km wandelen mij meer dan doenbaar voor kinderen van 10-11 jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan