Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 boostershot gekregen en ben hier dood aan het gaan van de hoofpijn op het werk. Natuurlijk niks meegenomen....

Vorige keer hetzelfde, 1 dag afzien en de dag erna genezen.

Gisteren de gasafrekening gekregen, moet maar 25 euro opleggen (tot zover de grote glimlach van de dag). Maar mijn nieuw voorschot is meer dan verdubbeld terwijl ik er met mijn huidig voorschot er dus maar ongeveer 2 euro per maand naast zat. Makes no sense at all.
Omdat je voorschotten van de voorbije 12 maanden niet 12 maand lang hoog waren, maar de kans klein is dat je over enkele maanden plots 1/3de minder zal moeten betalen dan je huidige tarief.
Globaal genomen liggen de tarieven nu 3x hoger dan een jaar geleden.

Booster voor Mr S moeten afzeggen. Kon niet meer online dus bel Vaxpo. Vaxpo niet bereikbaar. Doorschakelen naar Nationaal iets of wat centrum. ‘Ja, madam, dan moet ik daar ne mail voor sturen, die gaan dat nooit op tijd zien!’ Hoe, maar ik heb de vaccinatie code en zijn rijksregister zoals gevraagd, zit dat niet in uw computer? ‘Ja, madam, maar toch, madam, dat zal niet gaan. Bel later eens voor een andere afspraak’.

Ik vraag me eerlijk gezegd altijd af hoe mensen erop komen een fret in huis te halen.
Wat dan met exotische dieren?
Ik heb ook een baardagaam gehad. Da’s ook geen hond of kat.

Ik herinner me altijd de uitspraak: "een hond heeft een baas, een kat personeel, en een fret een oppas", omdat die kennelijk je hele interieur kunnen afbreken als je ze niet tegenhoudt. Ik vermoed dat dit een beetje overdreven was?
Ja flink overdreven. Het zijn curieuze beestjes en ze komen graag overal kijken, maar afbreken? Niet echt.
Je moet ze natuurlijk ook wat entertainen. Speelgoed voorzien, voldoende laten rondlopen en verkennen.
Als ze zich vervelen, kunnen ze gaan slopen, maar een hond of kat kan dan ook ongein uithalen.

Wandel je daarmee (heb zo ooit eentje aan de leiband geziet met een harnas aan)?
Jup!
We hebben er 2 en die gaan wel eens mee een wandelingetje in het bos doen.
Als ze geen zin hebben, kruipen ze in mn nek en mag ik de wandeling doen 😂

Laatst bewerkt:
Wat dan met exotische dieren?
Ik heb ook een baardagaam gehad. Da’s ook geen hond of kat.

Ja flink overdreven. Het zijn curieuze beestjes en ze komen graag overal kijken, maar afbreken? Niet echt.
Je moet ze natuurlijk ook wat entertainen. Speelgoed voorzien, voldoende laten rondlopen en verkennen.
Als ze zich vervelen, kunnen ze gaan slopen, maar een hond of kat kan dan ook ongein uithalen.

Jup!
We hebben er 2 en die gaan wel eens mee een wandelingetje in het bos doen.
Als ze geen zij hebben, kruipen ze in mn nek en mag ik de wandeling doen 😂
De eerste zin hoorde bij de volgende hé, ik vroeg me dat af omdat ik altijd hoorde dat die beestjes praktisch onhandelbaar waren.

Recipe4JoeExotic?
All I’m sayin’ is

joe-exotic-carole-baskin.gif

Ga binnen om te bestellen bij de interieurzaak waar ik 2 weken geleden een offerte heb aangevraagd. De verkoopster herkent me, knikt me toe, maar blijft zich vervolgens bezighouden met het madammeke dat maar blijft praten, steeds maar nieuwe dingen wil zien, en niet kan kiezen.
Na 20 minuten te zijn genegeerd ben ik het maar afgetrapt. Volgende week geef ik ze nog 1 kans; anders zal het voor de concurrentie zijn. Je moet wel willen verkopen natuurlijk...

Ik hou van natuurlijke kleuren en mijn sony was ook zo gekalibreerd. De opvolger scoorde blijkbaar niet zo goed + nog duur en de OLED C1 staat voor 200€ meer dan degene die ik nu gekocht heb maar dat inbranden en dode pixels is echt een schrik voor mij. Er zijn erbij die zeggen dat ze dat nog niet hebben, maar als er 2 in mijn straat dit hebben dan weet ik dat het bij mij ook wel gebeurd (heb nooit geluk in zo'n zaken). Laat staan dat die TV soms voor mijn dochter wordt opgezet en mijn vrouw dan soms VTM of whatever kijkt, dan ben ik zeker bang dat er een logo zal in branden. Daarom een QLED is gekocht. Echter vind ik dat de kleuren soms een beetje te kleurrijk zijn en krijg hem ook niet zo wauw afgesteld.

Soit, ergens heb ik zoiets van als het beter gaat met de tijden dan koop ik wel is een C1 voor mijn eigen of omgekeerd. Momenteel gaat het toch allemaal zo slecht en moeten we toch letten op alles, dus voor de prijs is het wel allemaal ok. Zen weer ant zeveren zene miljaar.
Geef uw TV-model eens in op Rtings. Daar vind je meestal kalibratie settings.

Linkje naar hun site.

Ik wil wat fietszadels testen en er is een actie om een fietszadel en accessoire aan 25 procent te kopen. Allemaal goed en wel. Dus ik neem 3 fietszadels en 3 accessoires. Nope. Dat worden dus 3 bestellingen.

Geef uw TV-model eens in op Rtings. Daar vind je meestal kalibratie settings.

Linkje naar hun site.
Die ken ik maar op hun ratings en instellingen ga ik niet af. De schermen in us zijn anders dan in België. Voor mijn sony hadden ze de helderheid daar op 3 gezet. Als je dat hier deed was het pikkedonker. Heb het nu zelf gedaan met mijn munson disc en het is al beter. De blur reduction deed wel heel veel. Is nu veel scherper.

Ik ben/heb hier ook altijd voor sony bravia gegaan.
De oudste is ondertussen 9 jaar denk ik.
Van alle modellen die er toen tentoongesteld waren en ernaast ook topmodel samsung toen was het beeld v d sony toch het beste vonden wij.
Maar de sony was ook wel een nieuw duur topmodel
Denk dat het de kdl-W905 was

Hond alweer de halve nacht ziek, komt regelmatig voor na haar maagtorsie. Sinds 4u30 tot nu heel der plassen braaksel kunnen opdweilen.
Net op de dag dat ze met haar chemopillen moet starten :-/

Het werk en hun bizarre regeltjes... Dinsdag bij een klant gaan werken in Eindhoven, klant heeft zelf geen parking dus mij in een parkeergarage gezet, koste 9,5€ voor een hele dag parkeren. Ik dien een onkost in en krijg de mededeling dat onkosten onder de 10€ niet terugbetaald worden. Dus met andere woorden: als ik mij op die parking zet krijg ik mijn 9,5€ kosten niet terug, zet ik mij 100 meter verder op een Q Park parking dan betaal ik 22€ per dag, die ik dan wél terugkrijg.

Lichte ergernis, want tis ne goeie maat...

Tom, hebt gij uw remorque nog en mag ik die es lenen?

ik stuur: "tuurlijk, wanneer heb je ze nodig? heb je een plaat van de trekkende auto want tis geen geremde met eigen Q plaat"
hij stuurt terug: euh nee, geen trekhaak, gij zou eigenlijk moeten rijden ook

:lol:

sjans dat nen hele goeie maat is en met plezier gedaan, maar get to the point!

Het werk en hun bizarre regeltjes... Dinsdag bij een klant gaan werken in Eindhoven, klant heeft zelf geen parking dus mij in een parkeergarage gezet, koste 9,5€ voor een hele dag parkeren. Ik dien een onkost in en krijg de mededeling dat onkosten onder de 10€ niet terugbetaald worden. Dus met andere woorden: als ik mij op die parking zet krijg ik mijn 9,5€ kosten niet terug, zet ik mij 100 meter verder op een Q Park parking dan betaal ik 22€ per dag, die ik dan wél terugkrijg.
Oh man, bij ons ook altijd miserie voor die onkosten. Dan nog te tam om een kaart vant werk te voorzien dus allemaal voor te schieten. Ridicuul :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan