Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds vrijdag redelijk wat kniepijn die ik niet wegkrijg met Dafalgan dus toch maar eens naar de huisarts.
Knieartrose 😑 (kwestie van u NOG ouder te kunnen voelen!)
"Zo een opstoten kunnen veroorzaakt worden door heel kleine inspanning soms... "
- Ik heb vrijdag planten geplant en dus wat gespit... Is dat klein genoeg?
"Dat klinkt inderdaad als een goeie kanshebber!"

Godverdomme, lijf, wilt ge eens stoppen met u als een hoogbejaarde te gedragen?!?
Ik ben op mijn 27 ook beginnen sukkelen met mijn knie (bij mij is het wel eerder de pees) en heb er 4 jaar later nog steeds last van. Als ik één tip mag geven: voldoende laten rusten en zeker niet blijven voortdoen en denken "het zal van zichzelf wel beteren", because it doesn't.

Slechte tv gekocht ter vervanging van mijn Sony X900F (nu een Samsung Qled 80A). Ben zo fucking pist (en jaja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar ben kwaad op mijn eigen)

Werknemers die echt hun werk slecht afwerken, het gaat al zo slecht en dan worden er nog slechte jobs afgewerkt ook waardoor ge niet kunt factureren.

(dan ga nen mens naar huis met een fles wijn om zijn zorgen weg te drinken voor den tv en dan komt ge terug bij puntje 1)

Ik ben op mijn 27 ook beginnen sukkelen met mijn knie (bij mij is het wel eerder de pees) en heb er 4 jaar later nog steeds last van. Als ik één tip mag geven: voldoende laten rusten en zeker niet blijven voortdoen en denken "het zal van zichzelf wel beteren", because it doesn't.
Ik heb mijn eerste arthroscopie gehad aan mijn 17de. 😬
Ik blijf nu wel wandelen en fietsen want merk geen extra pijn daardoor maar mijn pa vroeg me net om een muur af te wassen en die zal wél nog een week mogen wachten. 🙈

Onze auto die weeral op zijn minst een maand vertraagd is. Ik snap dat niet hoor. Als je X bestellingen hebt, en bouwt Y auto's per dag, dan weet je toch dat de wachttijd X/Y dagen is allez? We gingen er normaal ten laatste eind juli mee rondrijden.

Slechte tv gekocht ter vervanging van mijn Sony X900F (nu een Samsung Qled 80A). Ben zo fucking pist (en jaja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar ben kwaad op mijn eigen)

Werknemers die echt hun werk slecht afwerken, het gaat al zo slecht en dan worden er nog slechte jobs afgewerkt ook waardoor ge niet kunt factureren.

(dan ga nen mens naar huis met een fles wijn om zijn zorgen weg te drinken voor den tv en dan komt ge terug bij puntje 1)

Slecht in welke zin? Duidelijke mankementen, of gewoon in het algemeen niet hetgeen ge er van verwacht had en dus spijt van uw keuze?
In het eerste geval valt dat nog "makkelijk" op te lossen aangezien ge dan normaal gezien wel gewoon aanspraak kunt maken op uw garantie he.
Het tweede is natuurlijk vervelender, zeker bij zo'n grote aankoop.

Onze auto die weeral op zijn minst een maand vertraagd is. Ik snap dat niet hoor. Als je X bestellingen hebt, en bouwt Y auto's per dag, dan weet je toch dat de wachttijd X/Y dagen is allez? We gingen er normaal ten laatste eind juli mee rondrijden.
Er zit helaas veel delay op. Ken nu wegens mijn sector veel mensen die in de autosector zitten en die krijgen letterlijk van de fabrikant te horen dat dus alles op datum A wordt geleverd. De fabrikant krijgt dan te horen van de chip leverancier, carrosserie enzovoort dat het maken van die zaken dus niet meer op datum A zal komen maar op B. En zo blijft dat spelletje verder gaan, waardoor jij als consument te horen krijgt dat A - D wordt.

Slecht in welke zin? Duidelijke mankementen, of gewoon in het algemeen niet hetgeen ge er van verwacht had en dus spijt van uw keuze?
In het eerste geval valt dat nog "makkelijk" op te lossen aangezien ge dan normaal gezien wel gewoon aanspraak kunt maken op uw garantie he.
Het tweede is natuurlijk vervelender, zeker bij zo'n grote aankoop.
Ik hou van natuurlijke kleuren en mijn sony was ook zo gekalibreerd. De opvolger scoorde blijkbaar niet zo goed + nog duur en de OLED C1 staat voor 200€ meer dan degene die ik nu gekocht heb maar dat inbranden en dode pixels is echt een schrik voor mij. Er zijn erbij die zeggen dat ze dat nog niet hebben, maar als er 2 in mijn straat dit hebben dan weet ik dat het bij mij ook wel gebeurd (heb nooit geluk in zo'n zaken). Laat staan dat die TV soms voor mijn dochter wordt opgezet en mijn vrouw dan soms VTM of whatever kijkt, dan ben ik zeker bang dat er een logo zal in branden. Daarom een QLED is gekocht. Echter vind ik dat de kleuren soms een beetje te kleurrijk zijn en krijg hem ook niet zo wauw afgesteld.

Soit, ergens heb ik zoiets van als het beter gaat met de tijden dan koop ik wel is een C1 voor mijn eigen of omgekeerd. Momenteel gaat het toch allemaal zo slecht en moeten we toch letten op alles, dus voor de prijs is het wel allemaal ok. Zen weer ant zeveren zene miljaar.

Er zit helaas veel delay op. Ken nu wegens mijn sector veel mensen die in de autosector zitten en die krijgen letterlijk van de fabrikant te horen dat dus alles op datum A wordt geleverd. De fabrikant krijgt dan te horen van de chip leverancier, carrosserie enzovoort dat het maken van die zaken dus niet meer op datum A zal komen maar op B. En zo blijft dat spelletje verder gaan, waardoor jij als consument te horen krijgt dat A - D wordt.
Ik vermoede dat het zoiets was. In de bouw is het ook zo bij sommige producten. Sommige pannen worden zelfs niet meer geproduceerd omdat levering zoveel vraagtekens had.

Ik vermoede dat het zoiets was. In de bouw is het ook zo bij sommige producten. Sommige pannen worden zelfs niet meer geproduceerd omdat levering zoveel vraagtekens had.
Klopt inderdaad. Heel erg dat we in een tijdperk aan het komen zijn dat het zo aan het lopen is. En wees maar zeker, als uwe auto op den boot zit, komt hij eraf met krassen of wordt dieje boot getorpedeerd.

UPS.
Mail: ‘Wij komen op x om x uur’ ‘wilt u deze levering aanpassen?’
Ben dan naar dokter dus ‘ja’
‘U hebt momenteel geen zendingen onderweg’
Ah bon?
Mail 2: ‘vandaag komt uw zending tussen x en x uur’ ‘wilt u deze levering aanpassen’
Nog eens proberen.
‘Om uw levering aan te passen moet u onze app downloaden’
Ik download app.
‘wenst u een levering aan te passen? Dan moeten wij even een webpagina openen’
Motherfu… ja, ok.
‘U heeft geen zendingen onderweg’ ‘behalve deze, deze is onderweg. Maar daar kan u niks aan veranderen.’ ‘Ha’

(De ‘ha’ heb ik mij er bij ingebeeld)

Daarjuist bijna de huisarts mee door telefoon kunnen trekken

Maandag met mijn vriendin mee geweest op consultatie, zelf is ze wat in paniek dus ze weet soms thuis niemeer wat de dokter allemaal heeft gezegd.
Boodschap maandag was "Onmiddellijk stoppen met antibiotica" en een cortisone spuit gezet tegen de huiduitslag
Ik zeg "Dus tegen het einde van de week zouden we al wat verbetering moeten zien? of hoe lang kan het duren?"
Dokter "Ja dan absoluut hoor, zelfs tegen woensdag gaat ge al zien dat het beter is"

Zonet bekeken met foto's van maandag er langs en tis begot erger ipv beter geworden
Opnieuw bellen naar de dokter
Secretariaat offcourse "enkel bellen tussen 4 en 5" dus ze heeft al serieus moeten aandringen om de dokter te spreken
Uiteindelijk de dokter aan de lijn en ze zegt dat het erger is
Antwoord: "Goh ja ik zou niet meteen panikeren hoor, ik heb gezegd dat het eerst nog wat erger kon worden en dan pas verbetering zou optreden. Ik zou toch wachten tot het eind van de week"

Vriend, ge zegt zelf woensdag moet er verbetering zijn.. en wachten tot het eind van de week ? en als het da niet beter is, wat dan eigenlijk ?
Begin nu te twijfelen of hij het zeker weet of dat hij zelf maar aan het gokken is.

En mijn vriendin voelt zich met de dag ongemakkelijker natuurlijk.

Gisteren de gasafrekening gekregen, moet maar 25 euro opleggen (tot zover de grote glimlach van de dag). Maar mijn nieuw voorschot is meer dan verdubbeld terwijl ik er met mijn huidig voorschot er dus maar ongeveer 2 euro per maand naast zat. Makes no sense at all.

Schrijnend zeg. En vooral dit stuk:

De groep Bengaalse arbeiders is ondertussen al meer dan tien maanden van huis en de werkvergunning is er nog niet. Ze voelen zich gekrenkt in hun eer. ‘Ik ben goed opgeleid en dan word ik zo behandeld. We zijn radeloos’, zegt Nasir Uddin. ‘Ik voel me ziek, mijn hoofd ontploft van het piekeren en ik maak me grote zorgen om mijn gezin in Bangladesh. Hoe kom ik hieruit? Ik wil opnieuw gaan werken en geld verdienen. Ik voel me behandeld als een slaaf. In uw land was er veel kritiek op de manier waarop buitenlandse arbeiders werden behandeld in Qatar bij de bouw van de voetbalstadions. Het WK voetbal gaat er straks van start, maar ondertussen werden wij hier slechter behandeld dan onze collega’s in Qatar. Iedereen lijkt ons vergeten te zijn.’

Gisteren de gasafrekening gekregen, moet maar 25 euro opleggen (tot zover de grote glimlach van de dag). Maar mijn nieuw voorschot is meer dan verdubbeld terwijl ik er met mijn huidig voorschot er dus maar ongeveer 2 euro per maand naast zat. Makes no sense at all.
Met een variabel tarief valt dat te begrijpen, met een vast niet echt...al lijkt het mij wel dat die voorschotberekeningen vaak nogal "vreemd" zijn (lees: onlogisch hoog).

Met een variabel tarief valt dat te begrijpen, met een vast niet echt...al lijkt het mij wel dat die voorschotberekeningen vaak nogal "vreemd" zijn (lees: onlogisch hoog).
Ik heb een vast tarief en mijn eindafrekeningberekeningen zijn totaal niet logisch. Ik moest in april zogezegd €1,3K opleggen en ik kreeg €50 terug. :unsure:

Ik heb een vast tarief en mijn eindafrekeningberekeningen zijn totaal niet logisch. Ik moest in april zogezegd €1,3K opleggen en ik kreeg €50 terug. :unsure:
Ik had met mijn vorig (vast) contract bij Luminus een laag voorschot, waardoor ik sowieso wat ging moeten bijbetalen. Het voorgestelde voorschot was dan gewoon genoeg om op een maand dat voorspelde "tekort" aan te zuiveren. Wat compleet niet logisch is natuurlijk, stel je betaalt een jaar en moet dan nog 300 EUR bijbetalen ---> hier, we stellen een voorschot voor van het huidige bedrag + 300 EUR.

M’n fret heeft me net gebeten.
Lil fucker.

‘t Is echt een lieve lompe goedzak, maar soms wil die nog wel eens happen :angry:
Ik vraag me eerlijk gezegd altijd af hoe mensen erop komen een fret in huis te halen. Ik herinner me altijd de uitspraak: "een hond heeft een baas, een kat personeel, en een fret een oppas", omdat die kennelijk je hele interieur kunnen afbreken als je ze niet tegenhoudt. Ik vermoed dat dit een beetje overdreven was? Wandel je daarmee (heb zo ooit eentje aan de leiband geziet met een harnas aan)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan