Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lol toen ik reispas las dacht ik 'wat is dat' maar dat blijkt gewoon een paspoort te zijn. Onder welke steen moet je leven om niet te beseffen dat je dat nodig hebt als je naar een ander continent vliegt :eek:
Pas op, er zijn wel degelijk landen op andere continenten waarbij dat niét nodig is hoor (voor Marokko bv volstaat gewoon uw ID-kaart als uw reis aan bepaalde voorwaarden voldoet), wat niet wegneemt dat het gewoon uiterst dom is dat ge op voorhand uzelf daar niet voldoende over informeert.

Pas op, er zijn wel degelijk landen op andere continenten waarbij dat niét nodig is hoor (voor Marokko bv volstaat gewoon uw ID-kaart als uw reis aan bepaalde voorwaarden voldoet), wat niet wegneemt dat het gewoon uiterst dom is dat ge op voorhand uzelf daar niet voldoende over informeert.
Dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat buiten de Schengen zone treden betekent dat je je paspoort moet mee hebben.

Maar idd, over zoiets basic informeer je toch even bij zo'n verre reis? Net als mogelijkse vaccins.

NMBS... man man man. Ik wacht al sinds juli op een terugbetaling van 4 treinticketten omdat de Thalys werd afgeschaft en wij dus geen NMBS ticketten meer nodig hadden.

thalys was op 1 dag terugbetaald.... NMBS: al 3 mails gekregen met de melding "we weten dat het lang duurt... bla bla bla..."

echt wat een bende dieven

Dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat buiten de Schengen zone treden betekent dat je je paspoort moet mee hebben.

Maar idd, over zoiets basic informeer je toch even bij zo'n verre reis? Net als mogelijkse vaccins.

Niet noodzakelijk neen, landen kunnen onderling wel nog andere regelingen overeenkomen.
Wie bijvoorbeeld als toerist naar Marokko reist via een pakketreis (dus verblijf & transport als pakket geboekt via een touroperator) heeft enkel z'n ID-kaart nodig. Als ge echter zelf een losse vlucht + verblijf boekt, hebt ge in Marokko wél een reispas nodig.

Enfin zo was het aantal jaren geleden toch, geen idee of dat nog steeds zo is, dus sowieso altijd eerst de juiste sites checken vooraleer er hier ooit BG'ers in de krant staan met de uitspraak "...nochtans zei een gewaardeerd lid op het gekende BG-forum dat we enkel onze ID-kaart nodig hebben", waarbij hij of zij dan met partner droevig op de foto staat met een laptop erbij waar BG open staat...

Laatst bewerkt:
Is het zo erg met de trein tussen Hasselt - Brussel? Zoveel vertragingen en treinen dat worden afgelast?
Ik start volgende maand in Brussel en zal ook in die trein zitten als die vanuit Tongeren vertrekt.
je wilt niet weten hoevaak er vertragingen zijn waardoor hasselt de eind halte is geworden en dat de trein nietmeer doorrijd naar tongeren ...
De trein waar ik ook op zou gewacht hebben - ware het niet dat ik gelukkig voor het vertrekken de NMBS app nakijk. :unsure:
Nog rustig gegeten en koffie gezet voordat ik vertrok.
Ja zal ik ook maar beginnen doen, maar het feit is dat ik tot 10v6 in mijn bed had kunnen liggen in de plaats van 20n5 :wallbash:

Halsbandje gekocht voor de hond, €15 uitgegeven. Zo eentje waar het riempje door de gesp gaat en een beetje uitsteekt omdat er geen extra "schuifringetje" is voorzien waar je het in kan vastmaken.

Natuurlijk is ze het diezelfde dag nog aan het stukbijten. Tis een puppy van 5 maanden, dus ge kunt het haar niet kwalijk nemen, maar zonde vh geld natuurlijk :p

Ah Starbucks. Ik ga daar in Sint-Pieters in Gent soms binnen en dan stap ik soms bewust zo snel mogelijk door het station met die koffie in mijn linkerhand en een Metrokrant onder mijn oksels om te doen alsof ik gejaagd ben en het druk heb, terwijl mijn trein er meestal pas in 40min is.
Maar dat ziet er ook zo echt uit met Starbucks in mijn handen.

Kerel aan de deur voor een enquête. Snel het excuus gebruikt dat ik een vergadering heb. Echt geen 5 minuutjes meneer? Had ge mij de eerste keer niet goed gehoord dan?

1. Bedrijf waar ik werk gaat zo goed als failliet wegens energie-gas crisis
  2. Zaakvoerder geeft er gene fok om en laat zijn volk als kieke zonder kop rondlopen
  3. We worden 1 dag economisch geschorst al voor het bedrijf wat adem te geven dus minder geld opt einde voor ons
  4. Den televisie die na die drie zaken beslist om het te begeven, dus mooie regenboog lijnen op het scherm. Zucht..

Niet noodzakelijk neen, landen kunnen onderling wel nog andere regelingen overeenkomen.
Wie bijvoorbeeld als toerist naar Marokko reist via een pakketreis (dus verblijf & transport als pakket geboekt via een touroperator) heeft enkel z'n ID-kaart nodig. Als ge echter zelf een losse vlucht + verblijf boekt, hebt ge in Marokko wél een reispas nodig.

Enfin zo was het aantal jaren geleden toch, geen idee of dat nog steeds zo is, dus sowieso altijd eerst de juiste sites checken vooraleer er hier ooit BG'ers in de krant staan met de uitspraak "...nochtans zei een gewaardeerd lid op het gekende BG-forum dat we enkel onze ID-kaart nodig hebben", waarbij hij of zij dan met partner droevig op de foto staat met een laptop erbij waar BG open staat...
Als ze op het forum waren komen kijken hadden ze in het Indonesië topic gezien dat een reispas verlicht was 😊

Als ex-receptionist: Booking is de slechts mogelijke manier van boeken. De cancellation policies zijn belachelijk, 48u is in geen enkel hotel direct nog een ding en ze verkopen je info en masse door. Boek direct bij je hotel en bespaar jezelf de koppijn.
awel, Paypal heeft mijn centen al teruggehaald, geen ergernis meer.

Kerel aan de deur voor een enquête. Snel het excuus gebruikt dat ik een vergadering heb. Echt geen 5 minuutjes meneer? Had ge mij de eerste keer niet goed gehoord dan?
Ik doe dat ook wel eens. "Oei nee ik heb geen tijd ik heb zo meteen meeting."

"Meeting die begint om 12:11? Het duurt maar 5 minuutjes hoor".

Ik doe dat ook wel eens. "Oei nee ik heb geen tijd ik heb zo meteen meeting."

"Meeting die begint om 12:11? Het duurt maar 5 minuutjes hoor".
"Ja, sorry, klein leugentje ik moet namelijk dringend naar het toilet en daar wordt niet het type geproduceerd dan dat op 30 seconden afgehandeld zal zijn.... Doei!" *Sla de deur dicht*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan