Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal makkelijk gezegd, in theorie.

Ik ben hier de enige bediende, dus als ik er niet ben, is er NIEMAND die mijn taak kan over nemen.

En ja, ik ben over de laatste 7 jaar eigenlijk nog nooit ziek thuis gebleven. Ook al was ik vaak wat ziek.

In een piepkleine KMO, waar geen ruimte is om een 2e bediende in dienst te nemen (en eigenlijk ook helemaal geen werk voor), is dat allemaal niet evident hoor.

Goed, ik kan veel van thuis uit doen; maar zeker niet alles. Soit, morgen dus thuiswerk. vanavond en morgen vroeg in bed kruipen. En hopelijk tegen woensdag ben ik veel beter.

Overigens, na 2 jaar corona, zijn weinig bedrijven hun beleid aangepast hoor.

Bij Daikin bijvoorbeeld, een ex firma waar ik 10 jaar heb gewerkt, werd uw contract niet verlengd als je 2 keer ziek was tijdens uw tijdelijk contract. Dat was daar de concencus. Iedereen wist dat daar wel.
En ook mijn vrouw werkt nu in een school waarbij niemand vast contract krijgt. Iedereen krijgt daar een "schooljaar contract". In juli is iedereen dus werkloos, kan gaan stempelen, en als ge braaf gewerkt hebt, mag je terug komen op 1 september, voor uw nieuw "schooljaar contract".

Dus ook daar is het van belang niet te veel ziek te zijn. (maar zoals bij Daikin, is 2 keer verkouden per jaar, dan echt al te veel?)

Ik begrijp wat je bedoelt hoor en het is inderdaad allemaal niet zo evident en zwart-wit. Maar als iedereen zo redeneert, kom je in een straatje zonder einde natuurlijk.

Kans is groot dat ik ziek ben geworden van een collega die zat te snotteren vorige week en ook geen test wou doen. Daardoor zit ik nu met een bang hart af te wachten hoe mijn longen gaan reageren op deze besmetting...

Ben geen vakbondsman, en ook geen al te grote voorstander.

Maar in die 2 laatst genomen cases vind ik wel dat er dringend werk mag gemaakt worden, dat zo'n beleid eens onder de loep word genomen.

Ik ga hier niemand kunnen besmetten, maar in een bedrijf als Daikin waar +1000 mensen vrij op elkaar gepakt werken.... Als je dan daar als zieke komt werken, omdat je bang bent dat uw tijdelijk contract niet wordt verlengd, ja dan vraag je toch op pandemieën.

Fuck, ik heb schrik dat ik opnieuw met een hernia zit, tintelende gevoel in mijn rechterbeen tot in mijn dikke teen deze keer (vorige keer was het de kleine teen en die ernaast).
Het duurt nooit lang en gaat iedere keer weer weg, maar het feit dat het steeds terug komt doet mij wel schrik krijgen dat ik weer prijs heb...

Net nu ik volgende week weer opnieuw zou beginnen werken na 3,5 jaar thuis :wallbash:

Laatst bewerkt:
verhuizen. en dan vooral het oude appartement terug op orde krijgen. alsof de verhuurder alle rechten heeft de de huurder alle plichten. en nu komt precies het slechte kantje van de verhuurder naar boven. 5 jaren geen problemen gehad.

daarnaast post van de duane met melding dat ik moet betalen voor dat ze het ding terugsturen. 1 dag voor datum van deadline betaling komt dat in de bus. op mijn oude adres want was een ik indiegogo vinyl plaat van in het voorjaar ergens. 50 euro kwijt? of nog ergens te onderscheppen?

daarnaast post van de duane met melding dat ik moet betalen voor dat ze het ding terugsturen. 1 dag voor datum van deadline betaling komt dat in de bus. op mijn oude adres want was een ik indiegogo vinyl plaat van in het voorjaar ergens. 50 euro kwijt? of nog ergens te onderscheppen?
Klik anders gewoon op ‘herziening vragen’ en dan heb je wat meer tijd om te beslissen. Post heeft je pakje dus kwijt is het niet. Normaal doen ze er toch een dag of vier over voor de herziening (kan ook stukje langer) en dan staat je betalingsdatum direct ook wat verder (nieuwe maand, nieuw budget)

Klik anders gewoon op ‘herziening vragen’ en dan heb je wat meer tijd om te beslissen. Post heeft je pakje dus kwijt is het niet. Normaal doen ze er toch een dag of vier over voor de herziening (kan ook stukje langer) en dan staat je betalingsdatum direct ook wat verder (nieuwe maand, nieuw budget)
nee ik zie geen herziening optie.
betaling was ten laatste 19 september, daarna sturen ze het terug. is ondertussen teruggestuurd. brief is op 3 september verzonden en is na vorige woensdag hier aangekomen. sinds 12 augustus is het pakket is belgie volgens de trace. lijkt me toch duidelijk iets misgelopen.

Ik wens in principe nooit iemand toe om ziek te worden, maar bij mensen die zichzelf "bibi(ke)" noemen, wordt de drang om dat principe even aan de kant te schuiven, toch wel groter. Al een chance voor u dat ge er niet bij zei dat het "voor de kiddo's" is... :unsure:
Ik heb dat met kids of nog erger het geschreven kidz op een menu of muur. Voor mij graag een plezante ziekte waar ik een week afwezig mee kan blijven en tam kan wezen met een goed boek of een serie.

Een minitaartje willen bestellen (banaan) in de bakker, dat in je handpalm past.
En zien dat deze 4,50 € kost.
Oké ik begrijp dat het voor de handelaar de energie crisis ook door weegt, maar 4,50€ voor een minitaartje dat je in 1 hap binnen hebt, vind ik wel enorm overdreven. :oink:

Laatst bewerkt:
Een minitaartje willen bestelen (banaan) in de bakker, dat in je handpalm past.
En zien dat deze 4,50 € kost.
Oké ik begrijp dat het voor de handelaar de energie crisis ook door weegt, maar 4,50€ voor een minitaartje dat je in 1 hap binnen hebt, vind ik wel enorm overdreven. :oink:
Als je de bakker besteelt, moet je toch niet betalen? 🤔

Fuck, ik heb schrik dat ik opnieuw met een hernia zit, tintelende gevoel in mijn rechterbeen tot in mijn dikke teen deze keer (vorige keer was het de kleine teen en die ernaast).
Het duurt nooit lang en gaat iedere keer weer weg, maar het feit dat het steeds terug komt doet mij wel schrik krijgen dat ik weer prijs heb...

Net nu ik volgende week weer opnieuw zou beginnen werken na 3,5 jaar thuis :wallbash:
Dilemma
Woensdag moet ik naar idewe om toestemming te krijgen om vanaf volgende week opnieuw te mogen beginnen met werken.
Ga ik daar eerlijk zijn en zeggen dat ik opnieuw last heb, met de kans om geen toestemming te krijgen, of ga ik dat verzwijgen?

Daarstraks bij de kinesist geweest en zij zei dat ik dat zelf moet beslissen, maar dat het misschien wel het beste is om toch te proberen om te beginnen met werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan