Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje spijtig dat dat energie-gas topic van pol & actua naar zijn eigen subforum verplaatst is. Topic is nu een stuk minder actief en dus minder interessant om te lezen.

Aan een boek begonnen, in het eerste hoofdstuk een referentie naar een hotel waar ik als kind nog geweest ben. Schiet door mijn hoofd ‘hehe, ik moet ons moeder bellen, zal ze leuk vinden’ en dan komt onmiddellijk die stomp in de maag. Ik had al maanden niet echt meer aan haar gedacht. En dan voelt een mens zich schuldig dat ze in feite vaak vergeet ooit een moeder gehad te hebben.

Ik schaam mij in die mens zijn plaats. Wat ne zever
‘Alleenstaande papa over hoe hij absoluut alleenstaand slaagt te blijven.’

Ik moest toch ook eens ferm met mijn ogen draaien omwille van alle op-een-hoop-gesmeten clichés waar ik mezelf totaal niet in herken.

Mja, gij zijt dan ook een schoontje, dus gij kent geen Julia-afgunst.
Ik vind Julia Roberts een enorm knappe vrouw, mocht hij zeggen "die is maar gewoontjes" zou dat eerder een reden tot scheiding zijn denk ik. 🤔
Alsof een volwassen vrouw niet beseft dat er knappere vrouwen rondlopen dan hen en ze zo onzeker moeten zijn dat dat erkennen natuurlijk wil zeggen dat jij ondermaats bent. 🙄

Ik vind Julia Roberts een enorm knappe vrouw, mocht hij zeggen "die is maar gewoontjes" zou dat eerder een reden tot scheiding zijn denk ik. 🤔
Alsof een volwassen vrouw niet beseft dat er knappere vrouwen rondlopen dan hen en ze zo onzeker moeten zijn dat dat erkennen natuurlijk wil zeggen dat jij ondermaats bent. 🙄
Zegde gij nu dat Julia Roberts knapper is dan ikke? *wereld valt op kop*

😉

Jezus mina, een nieuw dieptepunt voor hln. Gelukkig is witte cis man nu een nieuwe geuzenaam en is het een verantwoording voor achterlijke toogpraat uit te gaan. Ik hoop dat jeroen wat geld op zijn spaarrekening heeft zodat hij nog wat naar de dames van plezier kan gaan zodat hij zijn frustraties omtrent relaties wat kan kwijtraken.

Kwaad om mezelf. Ben de 60ste verjaardag van mijn tante vergeten. 20 dagen later schiet het mij ineens te binnen. Zij en haar gezin zijn de enigste familie die ik nog heb langs vader zijde. Echt kut.

Eens bellen vooraf lijkt me handig. 🙈😔

Jouw werkgever kan je niet zeggen waar je wel terecht kan?
Bellen kan inderdaad soms handig zijn.

Mijn werkgever voorziet zelf ook werkkleding, dus in uiterste nood zal ik daar dan wel gebruik van moeten maken.
De collega's die zelf hun kleding kopen zoals ik doe, die haalden deze ook bij Van Cranenbroek, die zullen dus ook naar een andere winkel op zoek moeten gaan.
Staan ook heel wat oranje broeken tussen. En als er 2 kleuren bijstaat, kan je die variant meestal ook nog aanpassen naar oranje als die in het geel eerst staan.
Wel duur en het zijn enkel webshops. Ik heb het er niet zo op om kleding via een webshop aan te kopen.
Je kan twee keer dezelfde maat (volgens de nummer die erop staat) hebben en toch twee totaal verschillende maten in effectieve afmetingen.

Maar toch bedankt voor alle tips die ik hier al gekregen heb.

Vorige week lek gereden op weg naar't werk met mijn elektrische fiets + ketting in twee.

Vanochtend lek gereden op weg naar't werk met mijn koersfiets :angry:

Ik werk ook in the middle of nowhere dus altijd een heel stuk wandelen tussen de boerevelden.

Ps. Fuck Kingpolis, nutteloze fietsverzekering.

What the fuck. Toch zeer verrassend dat hij nog alleenstaand is.

In de meer dan 2 jaar coronacrisis ben ik nooit ziek geweest... tot vandaag. Positief getest vanochtend :wallbash:
Nu toch een beetje met een bang hart afwachten hoe het gaat evolueren. Ik heb zelf een longaandoening en mijn zus heeft door corona in het ziekenhuis gelegen, dus ik heb niet de allerbeste genen vrees ik :unsure:

vrouwke was vrijdag en zaterdag snipverkouden,

en natuurlijk heb ik het sinds gisteren over gekregen hé.....

wat doen jullie eigenlijk in zo'n gevallen? apart slapen, indien partner ziek is? en wat uit elkaars buurt blijven?

Nu zie ik hier net boven C11 positief op corona. tja, voort zelfde geld hebben we het ook zitten natuurlijk.

Soit, ik zit toch alleen in mijne bureau, en dinsdag en donderdag blijf ik zowiezo thuiswerk doen, dus ik ga het wel gewoon uitzweten denk ik.

En voort zekerste, nog wel paar weken wachten voor mijn 4e prik ook.

Lief van schoonbroer heeft corona, die is dan op bezoek geweest bij mijn schoonouders en die hebben het mogelijk ook vlaggen waardoor onze babysit van morgen in het gedrang komt dus bestaat de kans dat bibike verlof moet pakken.

vrouwke was vrijdag en zaterdag snipverkouden,

en natuurlijk heb ik het sinds gisteren over gekregen hé.....

wat doen jullie eigenlijk in zo'n gevallen? apart slapen, indien partner ziek is? en wat uit elkaars buurt blijven?

Nu zie ik hier net boven C11 positief op corona. tja, voort zelfde geld hebben we het ook zitten natuurlijk.

Soit, ik zit toch alleen in mijne bureau, en dinsdag en donderdag blijf ik zowiezo thuiswerk doen, dus ik ga het wel gewoon uitzweten denk ik.

En voort zekerste, nog wel paar weken wachten voor mijn 4e prik ook.

Bij mij is het ook gewoon begonnen met een typische verkoudheid... Pas later is het erger geworden.
Een zelftest kost 2 tot 5 euro en is een kleine moeite om even af te nemen, vind ik. Zeker als je op je werk rondloopt, ook al zit je in een eigen bureau.

Daarnaast kan je ook met een gewone verkoudheid best thuis blijven. Ik dacht dat dit na 2 jaar corona toch al wel duidelijk was geworden.

Daarnaast kan je ook met een gewone verkoudheid best thuis blijven. Ik dacht dat dit na 2 jaar corona toch al wel duidelijk was geworden.
Allemaal makkelijk gezegd, in theorie.

Ik ben hier de enige bediende, dus als ik er niet ben, is er NIEMAND die mijn taak kan over nemen.

En ja, ik ben over de laatste 7 jaar eigenlijk nog nooit ziek thuis gebleven. Ook al was ik vaak wat ziek.

In een piepkleine KMO, waar geen ruimte is om een 2e bediende in dienst te nemen (en eigenlijk ook helemaal geen werk voor), is dat allemaal niet evident hoor.

Goed, ik kan veel van thuis uit doen; maar zeker niet alles. Soit, morgen dus thuiswerk. vanavond en morgen vroeg in bed kruipen. En hopelijk tegen woensdag ben ik veel beter.

Overigens, na 2 jaar corona, zijn weinig bedrijven hun beleid aangepast hoor.

Bij Daikin bijvoorbeeld, een ex firma waar ik 10 jaar heb gewerkt, werd uw contract niet verlengd als je 2 keer ziek was tijdens uw tijdelijk contract. Dat was daar de concencus. Iedereen wist dat daar wel.
En ook mijn vrouw werkt nu in een school waarbij niemand vast contract krijgt. Iedereen krijgt daar een "schooljaar contract". In juli is iedereen dus werkloos, kan gaan stempelen, en als ge braaf gewerkt hebt, mag je terug komen op 1 september, voor uw nieuw "schooljaar contract".

Dus ook daar is het van belang niet te veel ziek te zijn. (maar zoals bij Daikin, is 2 keer verkouden per jaar, dan echt al te veel?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Lief van schoonbroer heeft corona, die is dan op bezoek geweest bij mijn schoonouders en die hebben het mogelijk ook vlaggen waardoor onze babysit van morgen in het gedrang komt dus bestaat de kans dat bibike verlof moet pakken.

Ik wens in principe nooit iemand toe om ziek te worden, maar bij mensen die zichzelf "bibi(ke)" noemen, wordt de drang om dat principe even aan de kant te schuiven, toch wel groter. Al een chance voor u dat ge er niet bij zei dat het "voor de kiddo's" is... :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan