Vergelijkbaar verhaal hier, België is een apenland als je alle regels volgt.
We staan een paar weken terug aan een rood licht te wachten in Aalst, camionette achter ons heeft dit te laat opgemerkt en tikt ons aan tegen het fietsenrek dat achter onze wagen hangt met onze 2 elektrische fietsen op. Het wordt terug groen en ik zet me op kant, in de veronderstelling dat de camionette zich ook op kant zal zetten om papieren in te vullen. Camionette raast me echter langs links voorbij. Ik volg en laat mijn vrouw de nummerplaat opschrijven. Camionette raast over middenberm en slaat een straat in, ik volg. Camionette heeft in de mot dat ik volg en slaat een straat in met eenrichtingsverkeer van de andere kant. Ik stop met volgen omdat het een verboden richting is, ik wil geen boetes en al zeker geen extra accident veroorzaken. Heb toch de nummerplaat al, dus ik denk dat we daarmee alles hebben wat nodig is.
We bellen politie om aangifte te doen van vluchtmisdrijf, politie is er redelijk snel en ook behulpzaam.
(Onze twee kinderen lagen in hun autostoel op de achterbank te slapen en hebben gelukkig niets gemerkt van het ongeval. De politie met zwaailicht vonden ze beide wel heel cool.

)
Maar nu komt de clue: nummerplaat is ingeschreven op een firma in Brussel, dus ipv naar de domicilie te rijden van de chauffeur konden ze niets doen en enkel op maandag de firma contacteren om te vragen wie er met de camionette reed. Aangezien de firma in Brussel is, moeten ze hun collega's van Brussel hiervoor opvorderen. Aanrijding was op vrijdagavond, dossier werd meteen overgedragen aan Brussel en contact zou genomen worden op maandag. De vrijdag erop bel ik naar politie in Aalst om te vragen of er al meer info is: politie in Brussel had er nog niets mee gedaan. Week erop vrijdag nogmaals gebeld, nog niets mee gedaan. Toen heb ik het opgegeven om ernaar te informeren...
Paar weken daarna van mijn verzekering te horen gekregen dat tegenpartij de aanrijding + vluchtmisdrijf natuurlijk ontkent en dat de camionette geen schade vertoonde. Ja duh, kan je mensen nog meer tijd geven om sporen van aanrijding te camoufleren/repareren?
Gelukkig was het enkel blikschade.
Met een 150€ was de schade aan de fiets hersteld, fietsenrek is in frieten vaneen en kost ons een 500€ om een nieuw te kopen.
Ik vind het onvoorstelbaar dat dit kan in een modern land als België: Zet uw auto op een firma in Brussel, waarvan de zaakvoerder liefst zo weinig mogelijk bereikbaar is, en je koopt u voor een stuk straffeloosheid.