Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee hoor. Ze willen vermijden dat er een allegaartje aan 'brol' in het straatbeeld gaat staan.Ze willen gewoon een saai imago en uniformiteit behouden voor de toeristen.
Ik weet niet of het geïmplementeerd werd, maar Gent heeft daar ook nog over nagedacht. Iedereen moest dezelfde parasollen hebben. Hoe saai kan je het hebben zeg.Ik versta dat ook niet, die zin tegenwoordig dat je terrassen uniform moeten zijn. In Kortrijk ook. Volgens mij kan je ook met meer variatie ‘netjes’ overkomen.
Dit is ten volle betutteling en overreglementering. Een typisch voorbeeld van bekrompen en enggeestige mentaliteit ten voeten uit in volle “ Ordnung muß sein ” traditieNee hoor. Ze willen vermijden dat er een allegaartje aan 'brol' in het straatbeeld gaat staan.
Het terrasreglement is er in samenspraak met de horeca gekomen en zij hebben ook de kleuren gekozen.
Tja, je hebt in Brugge dan ook maar een handvol originele horeca-plekken, de rest zijn dertien-in-een-dozijn toeristenvallen. Verbaast me niets dat die instemmen met eenheidsworst. Stel je voor dat ze moeten concurreren met originele concepten.Nee hoor. Ze willen vermijden dat er een allegaartje aan 'brol' in het straatbeeld gaat staan.
Het terrasreglement is er in samenspraak met de horeca gekomen en zij hebben ook de kleuren gekozen.
Langs de andere kant: precies of dat potentieel enkel benut zou kunnen worden met terras vol gekleurde stoelen?Tja, je hebt in Brugge dan ook maar een handvol originele horeca-plekken, de rest zijn dertien-in-een-dozijn toeristenvallen. Verbaast me niets dat die instemmen met eenheidsworst. Stel je voor dat ze moeten concurreren met originele concepten.
Deze stad heeft zo veel potentieel, maar het is schrijnend hoe dat potentieel verkwanseld wordt.
Natuurlijk niet, waar zeg ik dat dan? Ik vind het gewoon exemplarisch voor deze stad. Het bestuur zou originaliteit net moeten aanmoedigen en faciliteren. Met de ingesteldheid dat het nodig is om te dicteren welke kleuren de terrasstoelen mogen hebben, dan gaat Brugge gaat nooit van haar doodse imago afkomen.Langs de andere kant: precies of dat potentieel enkel benut zou kunnen worden met terras vol gekleurde stoelen?
Imo is de horeca zelfs zonder regels niet echt "vernieuwend" te noemen he, buiten eens wat palleten met kussen of een of ander gekke muurschildering in het etablisement blijft er van de vernieuwing niet echt veel meer over. Gewoon oude wijn in nieuwe zakken.
Ik vind die regels ook belachelijk hoor maar ik geloof niet dat het enkel door de houding is van het stadsbestuur is dat dat doodse imago er is. Brugge heeft gewoon het grote voordeel dat er hopen toeristen komen waardoor uitbaters gewoon bitter weinig moeite moeten doen om een bloeiende zaak te hebben. Terwijl die andere steden net wel moeten zorgen dat ze of kwaliteit leveren ofwel een beleving brengen omdat daar minder mogelijkheid is op easy money.Natuurlijk niet, waar zeg ik dat dan? Ik vind het gewoon exemplarisch voor deze stad. Het bestuur zou originaliteit net moeten aanmoedigen en faciliteren. Met de ingesteldheid dat het nodig is om te dicteren welke kleuren de terrasstoelen mogen hebben, dan gaat Brugge gaat nooit van haar doodse imago afkomen.
Als ik kijk naar het horeca-aanbod in Gent, Antwerpen, Leuven of zelfs Aalst of Kortrijk ... dan valt Brugge toch echt belachelijk bleek uit. Dit soort regeltjes zijn verstikkend en houden de zielloze eenheidsworst enkel in stand.
De regels voor de gekleurde stoeltjes vind ik ook wat ver gaan. Er moeten wel regels mogen worden opgelegd om wat de gebouwen zelf betreft enige uniformiteit te hebben, zeker in een historische stad, maar dit zijn toch maar kleine details die voor een uniekere uitstraling kunnen zorgen zonder dat er grote ingrepen aan een pand gebeuren.Natuurlijk niet, waar zeg ik dat dan? Ik vind het gewoon exemplarisch voor deze stad. Het bestuur zou originaliteit net moeten aanmoedigen en faciliteren. Met de ingesteldheid dat het nodig is om te dicteren welke kleuren de terrasstoelen mogen hebben, dan gaat Brugge gaat nooit van haar doodse imago afkomen.
Als ik kijk naar het horeca-aanbod in Gent, Antwerpen, Leuven of zelfs Aalst of Kortrijk ... dan valt Brugge toch echt belachelijk bleek uit. Dit soort regeltjes zijn verstikkend en houden de zielloze eenheidsworst enkel in stand.
Als je het klepje naar beneden doet, heb je er geen last vanDe trein: altijd een beetjereizendilemma's oplossen.
Is het chocolade of toch kaka?
![]()
En zoals je misschien kan zien, was het tafeltje van de andere stoel MIA

Tenzij de drol daar plakt.Als je het klepje naar beneden doet, heb je er geen last van![]()
Proef eensDe trein: altijd een beetjereizendilemma's oplossen.
Is het chocolade of toch kaka?
![]()
En zoals je misschien kan zien, was het tafeltje van de andere stoel MIA
Sterk staaltje victim blaming. Wat als mijn vinger uitschiet tijdens dit manoevre?Als je het klepje naar beneden doet, heb je er geen last van![]()

Omdat die ene aangetekend is en de ander niet? Wat heeft logica vd postbode daarmee te zien?Postbode, ik snap uw logica niet. Hij staat met vier brieven voor de deur voor Mr S. Eentje daarvan is een aangetekende van de verzekering, eentje is dat papier van de Staat ivm nieuwe identiteitskaart die klaar is. Mr S is twee huizen verder, het vervang document voor de id ligt hier wel. Maar neen, ik kan de aangetekende niet ontvangen, Mr S moet tekenen. Het papier van *de staat* op zijn naam kan ik ontvangen maar dat andere dus niet.
Ik had het identiteitsbewijs en hij had nog drie stukken op die naam die hij perfect wel kon afgeven. Als Mr S trouwens gewoon mijn naamOmdat die ene aangetekend is en de ander niet? Wat heeft logica vd postbode daarmee te zien?