Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste motorrijder op de baan gespot, met de zon komt het ongedierte ook terug.
Ik heb de hele winter motorrijders op de baan gezien, de tijden dat die in de winter volledig niet meer buiten kwamen zijn toch al lang voorbij.
Maar om dat nu ongedierte te noemen vind ik wat ver gaan. Er zijn natuurlijk uiteraard wel rotte appels bij, maar daarom zijn ze niet allemaal slecht.
De domme mensen van Tessenderlo. Telkens ik zo'n post van die "ge zijt van..." voorbij zie komen begin ik al stuiptrekkingen te krijgen.

We hadden hier vroeger De Zwarte Markt maar wegens corona is deze gestopt en is die grond verkocht, of staat nog te koop daar is precies wat onduidelijkheid over. Maar dan komen ze eh, de Sarahs, de Godelaines, de Rabia's van deze wereld:

"Zet er een park voor de kinderen! Waarom niets voor de kinderen! Een bowlingbaan voor de kinderen! Een buitenspeeltuin!"

Echt waar, bende gatachterlijke deurknoppen, dat is industriezone, heel dat gebied is een komen en gaan van vrachtwagens. Echt het ideale gebied om een buitenspeeltuin neer te poten. Serieus, hoe die mensen levend door een automatische draaideur raken is mij een raadsel.

En we hebben hier in het centrum al bowlingbanen, zwembad, skatepark, finse piste, voetbalvelden, buitenfitness, tennis, speeltuin, etc. Waarom zou je knal hetzelfde 10 km verderop gaan zetten. Bende flamingo's.

Maar dan heb je ook nog ze ne sus "zet er een feestzaal voor fuiven, die we nu hebben voldoet niet meer". Ja, een feestzaal waar jongeren met de fiets naar een fuif kunnen. In een industriezone, volledig buiten het centrum, waar je enkel raakt via drukke industriewegen vlak bij de autostrade. Zo'n geweldig inzicht, ik zou de politiek ingaan jongen.

En dan hebt ge uiteraard nog die gedeelde, dubbele voornaam accounts genre "Peter Annie" die even komen afgeven op de industrie. Alles voor de industrie! Ja stel u voor, een gemeente die een industriegebied laat gebruiken voor jobgelegenheid.
Ik begrijp je frustratie wel, op degelijke pagina's kan je soms nogal een hoop zever lezen.

Toch kan ik in dit geval wel begrijpen dat er mensen voorstellen proberen te formuleren, ook al zijn ze niet altijd even slim.
Maar dat van die feest /fuif ruimte lijkt me dan nog niet zo slecht.
Met de fiets naar daar rijden lijkt me trouwens ook zo geen groot probleem, er zijn langs die wegen immers fatsoenlijke fietspaden aangelegd (iets wat op andere plaatsten niet altijd het geval is) en ze moeten niet op het industrieterrein zelf komen.
Ook is het mogelijk om bij fuiven een pendeldienst in te leggen (iets wat wij hier in het verleden ook al gedaan hebben).

Of dat de beste optie zou zijn voor dat terrein, daar ga ik mij niet over uitspreken.

Is heel het binnenland op vakantie in de Westhoek of aan de kust? Op wandelroute waar normaal niemand is liep het vandaag vol, plus veel elektrische fietsers die niet weten dat er remmen op staan. 90% van wie ik het kon horen had geen West-Vlaams accent, dus effectief dagjestoeristen. Je kan ze er eigenlijk ook gewoon uithalen aan hun gedrag, locals zeggen goeiedag als ze passeren of merci omdat je de honden kort bij neemt om een fietser te laten passeren, die dagjesmensen kijken in het beste geval eens vies, de meesten negeren je aanwezigheid. Ik zeg dan altijd zelf goeiendag en merci, dat wordt ook nooit geapprecieerd.
Dan ook een die het een uitstekend idee vond om zijn vervelende Jack Russel los te laten lopen in de polders. Op rustige dagen lopen die van ons ook los, maar toch niet op zo'n dagen, en al zeker niet omdat het een agressief kutbeest bleek te zijn. Die kwam gewoon plots dreigend op ons af. Nu, die gaat dat waarschijnlijk geen twee keer doen, nog nooit zo rap een kleine hond zien lopen in de andere richting nadat onze wolf efkens tussen ons en dat mormel ging staan, en niet op een bepaald beleefde manier. Als die niet aan de lijn lag, was er geen Jackske meer te vinden vrees ik.
Tja,het is eens een beetje goed weer, dan gaan de mensen allemaal naar de kust he.
Net zoals ze allemaal naar de ardennen trekken wanneer het een beetje gesneeuwd heeft.

Maar ook niet iedereen over dezelfde kam scheren he.
Er zullen er ook wel zijn die daar ergens een appartementje hebben of huren, het is niet omdat ze geen West-Vlaams spreken dat het "dagjestoeristen" zijn.
Ook is niet iedereen die uit "het binnenland" komt onbeleefd. Ik zal altijd tegen iedereen vriendelijk zijn, goeiedag zeggen, ...

Godverdomme, dat is vandaag al de derde week op rij dat er hier een dag geen krant word ingestoken.
Drie weken geleden op maandag 08/02/2021 was de eerste keer, vorige week was het op dinsdag 16/02/2021 en vandaag 22/02/2021 de derde keer.

Daarmee zeg je het hè, je weet _nooit_ 100% hoe je beest gaat reageren of wat hem gaat triggeren. Als ik al die keren moet tellen dat er bij ons in het bos plots een hond op mij komt afgestormd... en dan even later "sorry meneer, mo hij doet niks zenne" ... tja als je hem al niet kan intomen om naar u te komen hoe ga je dan weten hoe hij gaat reageren op een vreemde?

Verplicht bij wet, tenzij het in een voor honden voorziene zone is.
Hier is mijn antwoord standaard "maar de mijne wel!" en dan zie je ze toch wel efkes bleek worden... De mijne is ter verduidelijking wél aangelijnd 😉 en een stevige brok mechelaar die liever weg zou rennen dan aan te vallen maar dat kunnen zij onmogelijk weten natuurlijk 😇

Hier is mijn antwoord standaard "maar de mijne wel!" en dan zie je ze toch wel efkes bleek worden... De mijne is ter verduidelijking wél aangelijnd 😉 en een stevige brok mechelaar die liever weg zou rennen dan aan te vallen maar dat kunnen zij onmogelijk weten natuurlijk 😇
Mijn antwoord is 'Maar ik wel'
Mijn jongste zoon (toen 5j) is ooit proberen weg te lopen (onder een auto ) om uit de buurt te geraken van een hond die op hem afkwam.
Ik had hem gelukkig vast.
De bomma die bij die hond liep had dan nog het lef om lachend te zeggen 'Maar jongske hij doet niets'. Mijn stoppen zijn toen doorgeslagen, ik heb haar toen boos gevraagd hoe mijn zoon dat moest weten en of ze niet zag dat mijn zoon angstig reageerde. Dat hij bijna op straat was gelopen, onder de kruisende wagen, en dat ze met haar hond moest oppassen, want dat ik wel iets doe tegen honden die op mijn zoon aflopen.

Mijn schoonbroer loopt trouwens al 45 jaar rond met een litteken in zijn gezicht van een hond die niets deed. Je kan niet zeggen dat je hond 'niets doet', alleen dat 'hij nog niets gedaan heeft'

Inderdaad, ik begrijp dat totaal niet, gooi dat in een vuilbak als die mogelijkheid er is en hou het bij ol bij je thuis weg te gooien als er geen andere mogelijkheid is.

Hier ook, is zo een parking om de hoek. Hebben ze daar McDonals's gevreten en die zak uit de auto gekieperd en 3 meter voor hun neus staat er ne vuilbak he

Los van t feit dat ik wel alles mooi heb achtergelaten zaterdag zaten de vuilnisbakken ook gewoon op een enkele uitzondering na overvol in Antwerpen afgelopen zaterdag. Dat mensen dan hun afval rond de vuilbak zetten begrijp ik nog wel dan.

Diegene die gewoon in t park waar ze zaten alle vuiligheid achterlaten uiteraard volledig fout... .

Mijn antwoord is 'Maar ik wel'
Mijn jongste zoon (toen 5j) is ooit proberen weg te lopen (onder een auto ) om uit de buurt te geraken van een hond die op hem afkwam.
Ik had hem gelukkig vast.
De bomma die bij die hond liep had dan nog het lef om lachend te zeggen 'Maar jongske hij doet niets'. Mijn stoppen zijn toen doorgeslagen, ik heb haar toen boos gevraagd hoe mijn zoon dat moest weten en of ze niet zag dat mijn zoon angstig reageerde. Dat hij bijna op straat was gelopen, onder de kruisende wagen, en dat ze met haar hond moest oppassen, want dat ik wel iets doe tegen honden die op mijn zoon aflopen.

Mijn schoonbroer loopt trouwens al 45 jaar rond met een litteken in zijn gezicht van een hond die niets deed. Je kan niet zeggen dat je hond 'niets doet', alleen dat 'hij nog niets gedaan heeft'
Ik heb graag honden maar kan enkel akkoord gaan. Als kind ook gebeten door "nen brave" die waarschijnlijk wild van het spelen het niet slecht bedoelde, maar ik was 4 jaar. Recenter ook twee keer dat iemand met een hond los aan het wandelen was, hij anders toch altijd zo braaf was, maar op de onze af kwam stormen of recht een tuin inging om kippen op te jagen. Het blijft een dier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan