Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
dude, wat een vooroordelen...

En je zou beter genieten van je dagje uit met de kinderen ipv. daar te liggen razen tegen jobstudentes en andere gasten.

Pretparken kosten geld en voor het eten of de rust hoef je daar niet te gaan. Bij Walibi nam ik er daarom altijd een fast pass bij. Geen gedoe met aanschuiven, nope... via de fast lane recht naar de attractie. Kinderen blij, ik blij en je kon het hele park in een halve dag doen vermits je geen seconde tijd verloor door ergens aan te schuiven. Mijn kinderen gingen zo drie tot vier keer na mekaar in een attractie terwijl ze telkens dezelfde mensen konden voorbijsteken. Voilà, zo los je dat op!
Probleem is dat nu iedereen fastpasst en sta je daar nu ook in de rij.

Goh. Met die jobstudent geef ik hem toch wel gelijk. Ge moet beleefd blijven, maar die jobstudent hoeft ook niet met de ogen te rollen. Ge betaalt voor iets en dan moet ge dat ook krijgen. Zeker als dat zoveel geld kost.
Ja, langs de andere kant... het is een gestresseerde jobstudent.

Quoi les bonnes manières?
Pourquoi j'ferais semblant?
Toute façon, elle est payée pour le faire.
Tu t'prends pour ma mère?
Dans une heure, j'reviens,
qu'ce soit propre, qu'on puisse y manger par terre. Trois heures que j'attends.
Franchement, il est fabrique ou quoi?
Heureusement qu' c'est que deux verres.
Appelle-moi ton responsable et fais vite
Elle pourrait se finir comme ça, ta carrière.

Naamloos.png

Ik snap uw redenering wel maar tegelijkertijd wordt ze er toch voor betaald.

Waarom zou een jobstudent daar dan meer relaxed mogen in zijn dan iemand die dit dagelijks doet?

Beleefd zijn kost niets - ook al is een ander dit niet.

All fun and games tot iemand in een Franse colère schiet :laugh:

Bonne. Mijn Frans is niet zo fantastisch, maar met deze paar zinnen kan ik men plan wel trekken over de taalgrens denk ik.

dude, wat een vooroordelen...

En je zou beter genieten van je dagje uit met de kinderen ipv. daar te liggen razen tegen jobstudentes en andere gasten.

Pretparken kosten geld en voor het eten of de rust hoef je daar niet te gaan. Bij Walibi nam ik er daarom altijd een fast pass bij. Geen gedoe met aanschuiven, nope... via de fast lane recht naar de attractie. Kinderen blij, ik blij en je kon het hele park in een halve dag doen vermits je geen seconde tijd verloor door ergens aan te schuiven. Mijn kinderen gingen zo drie tot vier keer na mekaar in een attractie terwijl ze telkens dezelfde mensen konden voorbijsteken. Voilà, zo los je dat op!

Vooroordelen? ik heb heel vriendelijk tegen die mens uitgelegd dat hij daar niet mag lopen en hij leek dat oprecht niet te weten. Ik denk toch echt dat iedereen die geboren en opgegroeid is in ons land weet hoe die kleedkotjes werken, niet? Dus ja, als die mens, met een donkere kleur, dat dan duidelijk niet weet, dan leg ik hem dat, vriendelijk, uit. Hoezo, vooroordelen? Hoezo, razen?

En ook tegen die jobstudente ben ik vriendelijk doch kordaat gebleven. Waar je het haalt dat ik "heb liggen razen"? Ik geniet idd in de eerste plaats van de tijd met mijn gastjes, die gaan mijn "ergernissen" voor geen meter gemerkt hebben, wees gerust.

En neen, Plopsaqua is geen pretpark. Het is een tropisch zwembad. En ik ben niet gegaan voor de rust, hoewel het volk op zich best meeviel, daar zeg ik dan ook niks over. Maar als de prijs voor dat tropisch zwembad amper goedkoper is dan een prachtig, uitgestrekt pretpark als de Efteling, dan stel ik mij daar wel vragen bij. Maar je vergelijkt appels en peren, want een zwembad is geen pretpark. Jouw fastpass oplossing doet dus niks terzake.

Ik denk toch echt dat iedereen die geboren en opgegroeid is in ons land weet hoe die kleedkotjes werken, niet? Dus ja, als die mens, met een donkere kleur, dat dan duidelijk niet weet, dan leg ik hem dat, vriendelijk, uit. Hoezo, vooroordelen? Hoezo, razen?
Newsflash: ook iemand met een donkere kleur kan hier geboren en opgegroeid zijn :wink:.

Newsflash: ook iemand met een donkere kleur kan hier geboren en opgegroeid zijn :wink:.
Ik heb idd een beoordeling gemaakt op basis van enkele feiten dat die man wellicht hier niet geboren en opgegroeid is.

Donkere huidskleur/iets oudere man/gebrekkig Frans en Nederlands met een duidelijk Afrikaans accent/niet weten hoe een zwembad kleedkotje werkt.

Kan zijn dat ik mis ben, dan ben ik schuldig aan vooroordelen, hoewel goedbedoeld. :shy:

Ik heb idd een beoordeling gemaakt op basis van enkele feiten dat die man wellicht hier niet geboren en opgegroeid is.

Donkere huidskleur/iets oudere man/gebrekkig Frans en Nederlands met een duidelijk Afrikaans accent/niet weten hoe een zwembad kleedkotje werkt.

Kan zijn dat ik mis ben, dan ben ik schuldig aan vooroordelen, hoewel goedbedoeld. :shy:
Ik las er ook helemaal geen slechte bedoelingen in hoor.

Ergernis van de dag:

Bij het strijken van een hemd hing er plots een kwalijk zweetgeurtje dat blijkbaar van onder de oksels komt (van het hemdje, niet bij mijzelf :unsure:)

Dus ondanks het wassen volgens de voorschriften blijkt het dus niet 'proper gewassen' te zijn.
Na reukcontrole hebben meerdere hemden en t-shirts hier last van afhankelijk uit welke stof ze zijn gemaakt.

Uiteindelijk stelt één van de vele huis-en-keuken-tips het gebruik van een vlekverwijderaar voor op deze plaatsen om na inweken opnieuw te wassen.
Andere tips stellen weken in azijn voor.

Alles opnieuw in de was nu en we zien of het werkt.

Zijn er hier nog onwelriekende BGers die dit probleem kennen en er een oplossing voor hebben?
Ik volg even mee.

Ik heb dus shirts uit dezelfde stof, zelfde merk, enz. De ene gaat plots na een halve dag ruiken naar het zweet. De andere niet.

Ook heb ik altijd 'gele' ringen ter hoogte van de oksels na 2 maanden. Ik koop dan nieuwe. Is dat van zweten of deo?

Edit: gele ringen bij witte shirts

Ik volg even mee.

Ik heb dus shirts uit dezelfde stof, zelfde merk, enz. De ene gaat plots na een halve dag ruiken naar het zweet. De andere niet.

Ook heb ik altijd 'gele' ringen ter hoogte van de oksels na 2 maanden. Ik koop dan nieuwe. Is dat van zweten of deo?

Edit: gele ringen bij witte shirts
De verkleurde plekken zal wel te wijten zijn aan de gecombineerde chemische reactie van zout zweet + poeder van uw deo - hier hetzelfde probleem bij sommige kledingstukken en bij andere dan weer niets.

De kleur lijkt er niet toe te doen.

Gisteren mijn ouders weggedaan naar de luchthaven van Charleroi, en mijn mede Belgen hebben mijn gedachten weer bevestigd: 90% van de chauffeurs hier zijn incompetente randmongolen bij wie ze 230 volt door de genitaliën zouden moeten jagen als ze er nog maar aan denken om een gemotoriseerd voertuig te besturen.

Een kleine bloemlezing:

• Niemand is blijkbaar in staat om zich laten uit te bollen of op de motor te remmen als ze verderop trager verkeer zien. Nee, gewoon tegen 140 km/u door blijven knallen tot ze er 10 meter vanaf zijn om dan vol in de remmen te gaan. Als je hier in het donker op de autostrade rijdt knipperen de achterlichten zo vaak dat je je in de Versuz waant.

• Ik rij max 130 km/u op de teller, wat een ander daar van vindt kan mij gestolen worden. Maar natuurlijk, dan ben je al sneller dan toegelaten een kolonne vrachtwagens aan het voorbijsteken, dan nog vinden er het nodig om in uw gat te komen halen. Want het gaat niet snel genoeg. Ik moet me dan al inhouden om me niet rustig te laten uitbollen tot 100 km/u, maar bon ik wil ook gewoon doorrijden naar mijn bestemming. Als je zo gehaast bent moet je in het vervolg maar 5 minuten vroeger opstaan.

• Nee, uw grootlichten om de 2 seconden opsteken gaat mij niet plots naar rechts doen gaan als ik oftewel trage auto's aan het voorbij steken zijn of er amper 10 meter ruimte is.

• Pinkers zijn voor de overgrotere meerderheid eerder een optie die standaard op de wagen zat, dan iets dat ze verplicht moeten gebruiken. Om het met de woorden van Alex Agnew te zeggen: Want wij moeten niet weten waar je heen moet, zolang je het zelf maar weet zeker.

• Ja hoor, jij magnifiek persoon, die ruimte die ik tussen mijn voorligger en mezelf laat heb ik speciaal voor u gelaten. Niet omdat ik wil kunnen anticiperen en veilig wil kunnen remmen hoor. Zet u er gezellig tussen joh.

• Nee, als ik een vrachtwagen voorbij ben en 20 meter verder hangt de volgende ga ik niet naar rechts opschuiven. Maar dat houdt onze vrienden op hun motors niet tegen om nog snel langs rechts voorbij te vlammen. Want stel u voor dat je 2 seconden langer over uw rit doet. Maar elk jaar in het begin van de zomer wel in het nieuws komen janken hou de stoute automobilisten gaan rekening houden met hen.

• Werfcamionetten, 'nuff said.
En dat is dan nog niet alles, maar dat heb ik PTSD-gewijs al verdrongen. Om gewoon van Tessenderlo naar Charleroi te rijden en terug. En even voor de duidelijkheid, ik ga altijd zo snel mogelijk naar rechts. De tijd dat ik mij op het linkse vak ga zitten ergeren ligt al lang achter mij, laat mij maar op het gemak rechts rijden. Maar als ik een rij wagens die trager rijden aan het voorbijsteken ben ga ik niet continu van links naar rechts zitten rijden omdat er toevallig een paar meter ruimte is waardoor ik sowieso weer op de remmen zou moeten gaan.

Laatst bewerkt:
Gisteren mijn ouders weggedaan naar de luchthaven van Charleroi, en mijn mede Belgen hebben mijn gedachten weer bevestigd: 90% van de chauffeurs hier zijn incompetente randmongolen bij wie ze 230 volt door de genitaliën zouden moeten jagen als ze er nog maar aan denken om een gemotoriseerd voertuig te besturen.

Een kleine bloemlezing:

• Niemand is blijkbaar in staat om zich laten uit te bollen of op de motor te remmen als ze verderop trager verkeer zien. Nee, gewoon tegen 140 km/u door blijven knallen tot ze er 10 meter vanaf zijn om dan vol in de remmen te gaan. Als je hier in het donker op de autostrade rijdt knipperen de achterlichten zo vaak dat je je in de Versuz waant.

• Ik rij max 130 km/u op de teller, wat een ander daar van vindt kan mij gestolen worden. Maar natuurlijk, dan ben je al sneller dan toegelaten een kolonne vrachtwagens aan het voorbijsteken, dan nog vinden er het nodig om in uw gat te komen halen. Want het gaat niet snel genoeg. Ik moet me dan al inhouden om me niet rustig te laten uitbollen tot 100 km/u, maar bon ik wil ook gewoon doorrijden naar mijn bestemming. Als je zo gehaast bent moet je in het vervolg maar 5 minuten vroeger opstaan.

• Nee, uw grootlichten om de 2 seconden opsteken gaat mij niet plots naar rechts doen gaan als ik oftewel trage auto's aan het voorbij steken zijn of er amper 10 meter ruimte is.

• Pinkers zijn voor de overgrotere meerderheid eerder een optie die standaard op de wagen zat, dan iets dat ze verplicht moeten gebruiken. Om het met de woorden van Alex Agnew te zeggen: Want wij moeten niet weten waar je heen moet, zolang je het zelf maar weet zeker.

• Ja hoor, jij magnifiek persoon, die ruimte die ik tussen mijn tegenligger en mezelf laat heb ik speciaal voor u gelaten. Niet omdat ik wil kunnen anticiperen en veilig wil kunnen remmen hoor. Zet u er gezellig tussen joh.

• Nee, als ik een vrachtwagen voorbij ben en 20 meter verder hangt de volgende ga ik niet naar rechts opschuiven. Maar dat houdt onze vrienden op hun motors niet tegen om nog snel langs rechts voorbij te vlammen. Want stel u voor dat je 2 seconden langer over uw rit doet. Maar elk jaar in het begin van de zomer wel in het nieuws komen janken hou de stoute automobilisten gaan rekening houden met hen.

• Werfcamionetten, 'nuff said.
En dat is dan nog niet alles, maar dat heb ik PTSD-gewijs al verdrongen. Om gewoon van Tessenderlo naar Charleroi te rijden en terug. En even voor de duidelijkheid, ik ga altijd zo snel mogelijk naar rechts. De tijd dat ik mij op het linkse vak ga zitten ergeren ligt al lang achter mij, laar mij maar op het gemak rechts rijden. Maar als ik een rij wagens die trager rijden aan het voorbijsteken ben ga ik niet continu van links naar rechts zitten rijden omdat er toevallig een paar meter ruimte is waardoor ik sowieso weer op de remmen zou moeten gaan.
Ik heb onlangs zo ene tegengekomen. Die wou per sé aan de hele wereld tonen hoe voorbeeldig hij was in het verkeer. Het was heel druk en die ging voortdurend van links naar rechts, van rechts naar links. Die wrong hem overal tussen.

I get it, probeer zoveel mogelijk rechts te rijden. Maar die was gewoon echt onnozel bezig. Bleef dan ook in ene zijn gat plakken omdat die volgens hem een middenvak rijder was. Maar dat was helemaal niet zo. Als er over 20 meter weer vrachtwagens aankomen ga ik ook niet rechts rijden om mij dan weer naar 't midden te gooien als het druk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan