Avondland
Well-known member
Ah ja, kinderen. Sjans dat die geen geld kosten ...Meer kinderen maken!

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah ja, kinderen. Sjans dat die geen geld kosten ...Meer kinderen maken!

Het kindergeld gaat omhoog, de belasting naar beneden. Het is een geldmachineAh ja, kinderen. Sjans dat die geen geld kosten ...![]()

Én ge krijgt er nog eens zoveel van terug!Het kindergeld gaat omhoog, de belasting naar beneden. Het is een geldmachine![]()
Ah ja, kinderen. Sjans dat die geen geld kosten ...![]()
Neen, het is dat type bijeenkomst dat iedereen er altijd bij is en er een gezamenlijke datum gevonden wordt. Enfin, "gezamenlijk" is een relatief begrip natuurlijk wanneer één iemand gans de agenda voor 2022 claimt op basis van zijn eigen gemakzucht en ten koste van de anderen hun agenda.
We leven echt in een vuile degoutante egoïstische maatschappij waarbij je zelfs voor de kleinste, meest evidente zaken constant in "vechtmodus" moet zijn. Niets mag evident zijn. Er moeten altijd problemen gemaakt worden. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat moet je met het mes tussen de tanden door het leven. Eén moment van onoplettendheid en er wordt van jou geprofiteerd.
Dus vanaf nu zijn zelfs weekendjes onder vrienden ook niet langer ontspannend maar een gevecht. Al vanaf de Doodle moet je je keihard opstellen, een goede onderhandelingspositie afdwingen door alles op rood te zetten, enzovoort enzovoort. Vermoeiend hoor. Mensen toch. Zeker omdat zo'n vuile mentaliteit een spiraal creëert waarin je wordt meegezogen:
- Mensen die zich inschikkelijk opstellen, dat wordt uitgebuit en is alleen maar reden voor anderen om zich nog hufteriger op te stellen
- Mensen die zich hufterig opstellen, daar ondervinden de inschikkelijken rechtstreeks nadeel van en zij worden meegezogen in die spiraal. Je moet meedoen met de hufterigheid of ondergaan dat er van jou geprofiteerd wordt.
Hufterigheid en egoïsme is dus uiterst besmettelijk en verspreidt zich razendsnel voort. Dat is misschien wel de grootste onopgemerkte epidemie in onze maatschappij. En dan vinden mensen het raar dat onze maatschappij steeds killer wordt zeker?
Soit, om al mijn rants even samen te vatten: ik ben het boek "The Subtle Art of Not Giving a Fuck" aan het lezen. Niet omdat ik vind dat mijn mentaliteit moet veranderen want ik ben van mening dat ik niet minder fucks moet geven, maar dat de rest van de maatschappij dringend eens wat méér "fucks" zou mogen geven. Maar ik lees het boek uit pure zelfbescherming om te kunnen overleven tussen zo'n nest degoutante egoïsten dag in dag uit.
Normaal zou dat bedrag genoeg moeten zijn voor de inkom in een tropisch zwembad, nee, hier is dat de prijs voor de parking. De inkom kost nl 23.50€, zowel voor kindjes als volwassenen. Daarnaast nog eens 3€ om een locker te mogen gebruiken, thank you very much. Maaaaaaarrrrrrrrrrrr...de zwemvestjes voor de kleinste waren wel gratis, whoop whoop. 
(en dan bleek ze, toen ik aan tafel kwam, nog een mayonaiseke vergeten te zijn, maar dat heb ik dan maar zo gelaten...)
Gisteren een dagje PlopsAqua in Hannuit met de kindjes, kwestie van dit topic nog wat te kunnen komen vullen.
Los van het feit dat het duidelijk is dat alles in Plopsa "we willen zoveel mogelijk geld uit uw zakken slaan via uw kindjes" ademt, toch wel een paar ergernissen gehad:
- 12,50€ voor de parking. Twaalf komma vijftig F***** Euro!?Normaal zou dat bedrag genoeg moeten zijn voor de inkom in een tropisch zwembad, nee, hier is dat de prijs voor de parking. De inkom kost nl 23.50€, zowel voor kindjes als volwassenen. Daarnaast nog eens 3€ om een locker te mogen gebruiken, thank you very much. Maaaaaaarrrrrrrrrrrr...de zwemvestjes voor de kleinste waren wel gratis, whoop whoop.
- Puur boeredrog op hun website: bij de attracties, de glijbanen dus, staat duidelijk aangegeven vanaf welke lengte kindjes erop mogen, al dan niet begeleid. Op basis daarvan voor dit zwembad gekozen, want onze kleinste mocht op quasi alles behalve 2 glijbanen, de meesten waren vanaf 1m10 toegankelijk onder begeleiding. Daar aangekomen, staan bordjes bij die glijbanen dat ze pas vanaf 1m20 toegankelijk zijn. Dan rijd je dus +1u en betaal je 100€ inkom om dat dan te zien. Uiteraard hebben we het ons niet aangetrokken, net zoals de meeste mensen overigens, maar mocht daar aan elke glijbaan een medewerker hebben gestaan met zo een lengtestok zoals in Plopsaland mocht onze kleinste dus nergens op. Maar je hebt wel al mooi betaald natuurlijk. Ik ga dit in elk geval wel melden aan hun organisatie, want dit is je reinste boerebedrog.
- Het eten: 15,99€ voor een menu Bicky Mexicano met koude slappe frieten en een drankje, 14,99€ voor een gewone Bicky met diezelfde koude slappe frieten, 12.99€ voor een menu Frikandel met...diezelfde koude slappe frieten (en een donut, hooray!!). Kwestie van het niet te laten opvallen dat ze het geld nog net niet zelf uit uw portefeuille komen halen.
- Maar dan: ze leggen 2 gewone Bicky's op mijn plateauke, toen ik dat aangaf snapte die kerel eerst niet wat ik bedoelde, soit, uiteindelijk heb ik toch mijn Bicky Mexicano gekregen, anders had ik al 1€ teveel betaald voor die gewone Bicky.
- Maar dan: ze leggen chicken nuggets op mijn plateauke ipv die frikandel. "Ah, oei, sorry mijnheer, hier is uw frikandel ipv de chicken nuggets, smakelijk". Toen ik aangaf dat ze wel die Chicken Nuggets hadden aangerekend en dit 1€ meer kost en ik dus graag mijn 1€ had gekregen, rolde de studente achter de toog met haar ogen. Echt, dat was voor mij toch wel het sein om, in het Frans, dat kind even goed op haar plaats te zetten. Heb haar duidelijk gemaakt dat zowel ik als zijzelf als alle andere mensen daar hard werken voor hun zuurverdiende centen, dat dat dagje daar ons als gezin +150€ kost inclusief alle verteer ed en dat het leven al duur genoeg is geworden, om zomaar 1€ in de vuilbak te gaan kieperen. Het kind probeerde er telkens tussen te komen, maar dat lukte haar uiteraard niet. Op haar plaats heb ik haar gezet en op haar plaats stond ze, nèh.(en dan bleek ze, toen ik aan tafel kwam, nog een mayonaiseke vergeten te zijn, maar dat heb ik dan maar zo gelaten...)
- Bij het verlaten van het zwembad aan de lockers, staat een man met 2 kinderen met hun schoenen, gekleed en al, in de zone waar je dus niet met schoenen mag. Die hadden zich dus omgekleed en zijn gewoon terug naar de lockers gegaan, waar iedereen met zijn blote voeten rondloopt. Ik die mens duidelijk gemaakt dat dat niet hoort, dat wij daar allemaal rondlopen met onze blote voeten en dat het dus allesbehalve hygiënisch is dat zij daar met hun schoenen rondlopen. "Ah, oei, maar wij willen naar buiten." Ja mijnheer, dan moet ge het ander deurtje in uw kleedkamer pakken, die waarop duidelijk staat "uitgang, weg van het zwembad". Pas op, ik heb dat vriendelijk gezegd hoor tegen die mens, het waren donkergekleurde mensen en dan vermoed ik dat die effectief er geen graten in zagen en niet eens wisten dat wat hij deed fout was, vroeger zou ik daar niets van hebben gezegd, nu houd ik mij daarover echt niet meer in. Liever hen duidelijk maken dat wat ze doen niet kan en fout is, dan binnensmonds frustratie zitten mompelen en opborrelen.
Maar de kinsjes vonden het FAN-TAS-TISCH.![]()

Ook een keer gedaan, maar omdat het er zo hard opligt dat ze zoveel mogelijk centen uit uw zakken willen kloppen zien ze me daar niet meer.Gisteren een dagje PlopsAqua in Hannuit met de kindjes, kwestie van dit topic nog wat te kunnen komen vullen.
Los van het feit dat het duidelijk is dat alles in Plopsa "we willen zoveel mogelijk geld uit uw zakken slaan via uw kindjes" ademt, toch wel een paar ergernissen gehad:
- 12,50€ voor de parking. Twaalf komma vijftig F***** Euro!?Normaal zou dat bedrag genoeg moeten zijn voor de inkom in een tropisch zwembad, nee, hier is dat de prijs voor de parking. De inkom kost nl 23.50€, zowel voor kindjes als volwassenen. Daarnaast nog eens 3€ om een locker te mogen gebruiken, thank you very much. Maaaaaaarrrrrrrrrrrr...de zwemvestjes voor de kleinste waren wel gratis, whoop whoop.
- Puur boeredrog op hun website: bij de attracties, de glijbanen dus, staat duidelijk aangegeven vanaf welke lengte kindjes erop mogen, al dan niet begeleid. Op basis daarvan voor dit zwembad gekozen, want onze kleinste mocht op quasi alles behalve 2 glijbanen, de meesten waren vanaf 1m10 toegankelijk onder begeleiding. Daar aangekomen, staan bordjes bij die glijbanen dat ze pas vanaf 1m20 toegankelijk zijn. Dan rijd je dus +1u en betaal je 100€ inkom om dat dan te zien. Uiteraard hebben we het ons niet aangetrokken, net zoals de meeste mensen overigens, maar mocht daar aan elke glijbaan een medewerker hebben gestaan met zo een lengtestok zoals in Plopsaland mocht onze kleinste dus nergens op. Maar je hebt wel al mooi betaald natuurlijk. Ik ga dit in elk geval wel melden aan hun organisatie, want dit is je reinste boerebedrog.
- Het eten: 15,99€ voor een menu Bicky Mexicano met koude slappe frieten en een drankje, 14,99€ voor een gewone Bicky met diezelfde koude slappe frieten, 12.99€ voor een menu Frikandel met...diezelfde koude slappe frieten (en een donut, hooray!!). Kwestie van het niet te laten opvallen dat ze het geld nog net niet zelf uit uw portefeuille komen halen.
- Maar dan: ze leggen 2 gewone Bicky's op mijn plateauke, toen ik dat aangaf snapte die kerel eerst niet wat ik bedoelde, soit, uiteindelijk heb ik toch mijn Bicky Mexicano gekregen, anders had ik al 1€ teveel betaald voor die gewone Bicky.
- Maar dan: ze leggen chicken nuggets op mijn plateauke ipv die frikandel. "Ah, oei, sorry mijnheer, hier is uw frikandel ipv de chicken nuggets, smakelijk". Toen ik aangaf dat ze wel die Chicken Nuggets hadden aangerekend en dit 1€ meer kost en ik dus graag mijn 1€ had gekregen, rolde de studente achter de toog met haar ogen. Echt, dat was voor mij toch wel het sein om, in het Frans, dat kind even goed op haar plaats te zetten. Heb haar duidelijk gemaakt dat zowel ik als zijzelf als alle andere mensen daar hard werken voor hun zuurverdiende centen, dat dat dagje daar ons als gezin +150€ kost inclusief alle verteer ed en dat het leven al duur genoeg is geworden, om zomaar 1€ in de vuilbak te gaan kieperen. Het kind probeerde er telkens tussen te komen, maar dat lukte haar uiteraard niet. Op haar plaats heb ik haar gezet en op haar plaats stond ze, nèh.(en dan bleek ze, toen ik aan tafel kwam, nog een mayonaiseke vergeten te zijn, maar dat heb ik dan maar zo gelaten...)
- Bij het verlaten van het zwembad aan de lockers, staat een man met 2 kinderen met hun schoenen, gekleed en al, in de zone waar je dus niet met schoenen mag. Die hadden zich dus omgekleed en zijn gewoon terug naar de lockers gegaan, waar iedereen met zijn blote voeten rondloopt. Ik die mens duidelijk gemaakt dat dat niet hoort, dat wij daar allemaal rondlopen met onze blote voeten en dat het dus allesbehalve hygiënisch is dat zij daar met hun schoenen rondlopen. "Ah, oei, maar wij willen naar buiten." Ja mijnheer, dan moet ge het ander deurtje in uw kleedkamer pakken, die waarop duidelijk staat "uitgang, weg van het zwembad". Pas op, ik heb dat vriendelijk gezegd hoor tegen die mens, het waren donkergekleurde mensen en dan vermoed ik dat die effectief er geen graten in zagen en niet eens wisten dat wat hij deed fout was, vroeger zou ik daar niets van hebben gezegd, nu houd ik mij daarover echt niet meer in. Liever hen duidelijk maken dat wat ze doen niet kan en fout is, dan binnensmonds frustratie zitten mompelen en opborrelen.
Maar de kindjes vonden het FAN-TAS-TISCH.![]()
Wil je een frietje eten, reken dan op 150-200 euro.Da’s uiteindelijk wat telt, maar idd dan zijn er andere gelegenheden die ze wsl even fantastisch vinden voor een fractie van de prijs.Maar de kindjes vonden het FAN-TAS-TISCH.![]()
idd, volgende keer ga ik gewoon terug naar de Rozebroeken in Gent, 10€ inkom voor de kindjes of 20€ met eten bij, gratis parking, quasi evenveel fun, alleen niet de "Plopsasfeer"Da’s uiteindelijk wat telt, maar idd dan zijn er andere gelegenheden die ze wsl even fantastisch vinden voor een fractie van de prijs.
.Mevrouw van de apotheek wist te vertellen dat één reden al was dat ze ‘vergeten’ waren een bepaalde machine voor fietspaden aan te vragen.Wanneer gaan ze bij jullie nu eigenlijk klaar zijn met de wegenwerken? Is toch al verdomd lang dat al die Ferrari's en maseratis van de wijk tegenover je door de steenslag moeten rijden
Dit zijn er nu van De Panne, maar daar is het niet veel beter.Gisteren een dagje PlopsAqua in Hannuit met de kindjes, kwestie van dit topic nog wat te kunnen komen vullen.
- Maar dan: ze leggen chicken nuggets op mijn plateauke ipv die frikandel. "Ah, oei, sorry mijnheer, hier is uw frikandel ipv de chicken nuggets, smakelijk". Toen ik aangaf dat ze wel die Chicken Nuggets hadden aangerekend en dit 1€ meer kost en ik dus graag mijn 1€ had gekregen, rolde de studente achter de toog met haar ogen. Echt, dat was voor mij toch wel het sein om, in het Frans, dat kind even goed op haar plaats te zetten. Heb haar duidelijk gemaakt dat zowel ik als zijzelf als alle andere mensen daar hard werken voor hun zuurverdiende centen, dat dat dagje daar ons als gezin +150€ kost inclusief alle verteer ed en dat het leven al duur genoeg is geworden, om zomaar 1€ in de vuilbak te gaan kieperen. Het kind probeerde er telkens tussen te komen, maar dat lukte haar uiteraard niet. Op haar plaats ging ik haar zetten en op haar plaats stond ze, nèh.(en dan bleek ze, toen ik aan tafel kwam, nog een mayonaiseke vergeten te zijn, maar dat heb ik dan maar zo gelaten...)
Gisteren een dagje PlopsAqua in Hannuit met de kindjes, kwestie van dit topic nog wat te kunnen komen vullen.
- Maar dan: ze leggen chicken nuggets op mijn plateauke ipv die frikandel. "Ah, oei, sorry mijnheer, hier is uw frikandel ipv de chicken nuggets, smakelijk". Toen ik aangaf dat ze wel die Chicken Nuggets hadden aangerekend en dit 1€ meer kost en ik dus graag mijn 1€ had gekregen, rolde de studente achter de toog met haar ogen. Echt, dat was voor mij toch wel het sein om, in het Frans, dat kind even goed op haar plaats te zetten. Heb haar duidelijk gemaakt dat zowel ik als zijzelf als alle andere mensen daar hard werken voor hun zuurverdiende centen, dat dat dagje daar ons als gezin +150€ kost inclusief alle verteer ed en dat het leven al duur genoeg is geworden, om zomaar 1€ in de vuilbak te gaan kieperen. Het kind probeerde er telkens tussen te komen, maar dat lukte haar uiteraard niet. Op haar plaats ging ik haar zetten en op haar plaats stond ze, nèh.(en dan bleek ze, toen ik aan tafel kwam, nog een mayonaiseke vergeten te zijn, maar dat heb ik dan maar zo gelaten...)
)En iedereen maar zeggen dat mensen onverdraagzaam geworden zijn door de hitte. Nenee Gertje f*cking Verhulst is de oorzaak!
Ik kap soms sodakristallen bij mijn was, zeker als het gymkleren zijn bij dit weer. Dat lijkt toch vrij goed te werken. Je kan ook iets warmer/langer wassen natuurlijk (bv. 40 °C i.p.v. 30 °C) al weet ik niet of dat de grote winst is.Ergernis van de dag:
Bij het strijken van een hemd hing er plots een kwalijk zweetgeurtje dat blijkbaar van onder de oksels komt (van het hemdje, niet bij mijzelf)
Dus ondanks het wassen volgens de voorschriften blijkt het dus niet 'proper gewassen' te zijn.
Na reukcontrole hebben meerdere hemden en t-shirts hier last van afhankelijk uit welke stof ze zijn gemaakt.
Uiteindelijk stelt één van de vele huis-en-keuken-tips het gebruik van een vlekverwijderaar voor op deze plaatsen om na inweken opnieuw te wassen.
Andere tips stellen weken in azijn voor.
Alles opnieuw in de was nu en we zien of het werkt.
Zijn er hier nog onwelriekende BGers die dit probleem kennen en er een oplossing voor hebben?
Dr Beckman met ossengal (is een grote fles, niet die vlek-specifieke kleintjes) een dop bij het wasmiddel óf inwrijven op de plaats, na 10min uitspoelen en dan gewoon wassen. Werkt op álles van vlek en geur.Ergernis van de dag:
Bij het strijken van een hemd hing er plots een kwalijk zweetgeurtje dat blijkbaar van onder de oksels komt (van het hemdje, niet bij mijzelf)
Dus ondanks het wassen volgens de voorschriften blijkt het dus niet 'proper gewassen' te zijn.
Na reukcontrole hebben meerdere hemden en t-shirts hier last van afhankelijk uit welke stof ze zijn gemaakt.
Uiteindelijk stelt één van de vele huis-en-keuken-tips het gebruik van een vlekverwijderaar voor op deze plaatsen om na inweken opnieuw te wassen.
Andere tips stellen weken in azijn voor.
Alles opnieuw in de was nu en we zien of het werkt.
Zijn er hier nog onwelriekende BGers die dit probleem kennen en er een oplossing voor hebben?
Mijn sportkleren laat ik om de zoveel tijd is weken in water en azijn en daarna gewoon wassen.Zijn er hier nog onwelriekende BGers die dit probleem kennen en er een oplossing voor hebben?
dude, wat een vooroordelen......het waren donkergekleurde mensen en dan vermoed ik dat die effectief er geen graten in zagen en niet eens wisten dat wat hij deed fout was, ...
Goh. Met die jobstudent geef ik hem toch wel gelijk. Ge moet beleefd blijven, maar die jobstudent hoeft ook niet met de ogen te rollen. Ge betaalt voor iets en dan moet ge dat ook krijgen. Zeker als dat zoveel geld kost.dude, wat een vooroordelen...
En je zou beter genieten van je dagje uit met de kinderen ipv. daar te liggen razen tegen jobstudentes en andere gasten.
Pretparken kosten geld en voor het eten of de rust hoef je daar niet te gaan. Bij Walibi nam ik er daarom altijd een fast pass bij. Geen gedoe met aanschuiven, nope... via de fast lane recht naar de attractie. Kinderen blij, ik blij en je kon het hele park in een halve dag doen vermits je geen seconde tijd verloor door ergens aan te schuiven. Mijn kinderen gingen zo drie tot vier keer na mekaar in een attractie terwijl ze telkens dezelfde mensen konden voorbijsteken. Voilà, zo los je dat op!