Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stad Antwerpen heeft besloten dat we een nieuwe nummering toegekend krijgen op het adres waar we wonen. Vroeger was het .....16 bus 3. Nu wordt dat ....16 bus 302. 3 voor derde verdieping, 2 voor appartement rechts ( voor mij). Kan je uw tijd weer verschijten door extra administratieve rompslomp. Echt met wat zijn ze bezig? 🙄
Misschien dat ze gewoon een universele nummering willen hebben voor alle appartementen?

Is al lang aan de gang en is opgelegd boven stad Antwerpen zelf. Is voor de brandweer zodat ze bij brand gemakkelijker weten welk appartement waar ligt. Elk nummer heeft vanaf nu dezelfde logische structuur, bvb gaat men nummeren vanaf de trap/lift.
Dikke zever JPV , na al die jaren zou het plots een probleem zijn? Komaan niet zwansen hé? Bij ons zijn er maar 3 verdiepen met op elk verdiep 2 appartementen , 1 links en 1 rechts. Bij een groot appartement kan ik het nog begrijpen. Wat is het volgende? Een andere straatnaam.🙄

Laatst bewerkt:
Dikke zever JPV , na al die jaren zou het plots een probleem zijn? Komaan niet zwansen hé? Bij ons zijn er maar 3 verdiepen met op elk verdiep 2 appartementen , 1 links en 1 rechts. Bij een groot appartement kan ik het nog begrijpen. Wat is het volgende? Een andere straatnaam.🙄
Verder denken dan je neus lang is. De bedoeling is niet dat de brandweer bij elke woning moet denken: hoe hebben ze hier de nummering gedaan? Met de eenvormige nummering hebben ze direct de structuur van het gebouw in kaart, nog voor ze toekomen.

En dat is niet nu plots een probleem, da's al jaren een probleem. Wordt ook al jaren aangepast, maar niet alles in 1 keer.

Ook voor post en rijksregister is dat trouwens handig

Verder denken dan je neus lang is. De bedoeling is niet dat de brandweer bij elke woning moet denken: hoe hebben ze hier de nummering gedaan? Met de eenvormige nummering hebben ze direct de structuur van het gebouw in kaart, nog voor ze toekomen.

En dat is niet nu plots een probleem, da's al jaren een probleem. Wordt ook al jaren aangepast, maar niet alles in 1 keer.
Ja JPV jij hebt uw mening er over, ik het mijne. Echt 1 = linkse appartement, 2 = rechtse appartement, bv. 101 = 1ste verdiep, linkse appartement. Doe dan toch gewoon 1L, 1steverdiep Linkse appartement, wat bij ons al jaren op de brievenbus staat en nog eens op de deur van het appartement zelf. Nee laten we de mensen wat tijd verschijten met administratieve rompslomp. Ik heb wel wat anders te doen met mij er mee bezig te houden. Ik zal wel een afspraak maken met de gemeente voor een adres nummer wijziging als mijn identiteitskaart vervallen is, en dat is pas in 2026. En voor de post handig? Op de brievenbus staat een naam en op de post staat ook een naam. En de meeste post gast via Doccle of Ebox als het van de overheid komt. Trouwens werk jij voor het Stad omdat jij je precies aangevallen voelt?

Laatst bewerkt:
Aan begin van onze straat een verbodsbord dat wil zeggen binnen 120 meter kan je niet rechts afslaan. Links kan ook niet want is opengebroken. je hebt dus in wezen geen reden/toestemming om de straat *in* te rijden, uit kan wel nog. Tientallen auto’s en vrachtwagens per dag die dan achteruit terug de straat uit moeten en 4 op de 10 die er zich geen fluit van aantrekken en toch indraaien. Om dan prompt op de motoragent te botsen.
Wanneer gaan ze bij jullie nu eigenlijk klaar zijn met de wegenwerken? Is toch al verdomd lang dat al die Ferrari's en maseratis van de wijk tegenover je door de steenslag moeten rijden

@Calfons
@JPV geeft u een goede uitleg waarom ze (gefaseerd) de huisnummers aan het aanpassen zijn naar een uniform systeem, waaronder de brandweer die gemakkelijk de indeling van het gebouw op voorhand kan weten en jij komt af met “doe gewoon 1L voor links appartement”.

Dus ze werken een uniform systeem uit dat voor elk gebouw kan werken en jij wil een systeem op maat van jouw gebouw, dat uw logica volgt, niet die van de gemeente of hulpdiensten, nee nee.

Zelfs al zouden ze “uw logica” volgen, dan zou je alsnog je huisnummer overal moeten laten aanpassen naar “16L bus 3” met evenveel administratief werk…

Dus nee, uw egoïstische gedachtegang gaat niet op.

Ja JPV jij hebt uw mening er over, ik het mijne. Echt 1 = linkse appartement, 2 = rechtse appartement, bv. 101 = 1ste verdiep, linkse appartement. Doe dan toch gewoon 1L, 1steverdiep Linkse appartement, wat bij ons al jaren op de brievenbus staat en nog eens op de deur van het appartement zelf. Nee laten we de mensen wat tijd verschijten met administratieve rompslomp. Ik heb wel wat anders te doen met mij er mee bezig te houden. Ik zal wel een afspraak maken met de gemeente voor een adres nummer wijziging als mijn identiteitskaart vervallen is, en dat is pas in 2026. En voor de post handig? Op de brievenbus staat een naam en op de post staat ook een naam. En de meeste post gast via Doccle of Ebox als het van de overheid komt. Trouwens werk jij voor het Stad omdat jij je precies aangevallen voelt?
Opnieuw: er is meer dan je appartement, niet elk appartement heeft enkel een links en rechts of is mooi rechthoekig zodat je een links/rechts/voor/achter heeft. Laat staan dat je altijd nog kan weten als je de trappen opgaat in een appartementsgebouw of je nu naar links of rechts moet voor 1L of 1R.

Voor de post heeft het trouwens niet enkel nut voor officiële postbedeling, ook voor zaken zoals 'marktstraat 1 b 3' is het vaak zoeken wat dat zou betekenen.
En ik voel me niet aangevallen, ik zeg gewoon dat je niet enkel naar je eigen situatie moet kijken.

De reden waarom ik wel iets harder reageer is omdat jij afkomt met termen als 'dikke zever'.

Laatst bewerkt:
Opnieuw: er is meer dan je appartement, niet elk appartement heeft enkel een links en rechts of is mooi rechthoekig zodat je een links/rechts/voor/achter heeft. Laat staan dat je altijd nog kan weten als je de trappen opgaat in een appartementsgebouw of je nu naar links of rechts moet voor 1L of 1R.

Voor de post heeft het trouwens niet enkel nut voor officiële postbedeling, ook voor zaken zoals 'marktstraat 1 b 3' is het vaak zoeken wat dat zou betekenen.
En ik voel me niet aangevallen, ik zeg gewoon dat je niet enkel naar je eigen situatie moet kijken.

De reden waarom ik wel iets harder reageer is omdat jij afkomt met termen als 'dikke zever'.
Jij hebt uw mening er over ik de mijne, einde discussie.

Ik word al 2 dagen door randomnummers gebeld die me vertellen dat ze terugbellen omdat ik hen heb gebeld...
terwijl ik die mensen van haar nog pluimen ken en ze ook helemaal niet heb opgebeld.
Kent iemand dit fenomeen? Zou mijn nummer ergens gelekt zijn om te gebruiken bij phishing ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan