Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
das bij verzekeringen/leningen e.d. dikwijls ook zo. Zeker met onlinesimulaties: al wat je wil is het resultaat van die simulatie, maar in 90% van de gevallen willen ze uw gegevens om u te contacteren en krijg je niets van resultaten als je dat niet ingeeft.
En meestal laten ze u dat eerst volledig invullen om dan pas u in de laatste stap te vraagen achter die gegevens. Das zo hatelijk. :angry: Geef me de resultaten en ik zal wel zelf beslissen of het de moeite is dat er met u contact wordt opgenomen :angry:

Werkt geweldig voor dat soort zaken. Moeite met het verzinnen van een naam en adres?

Het enige dat die mannen nog interesseert is hun commissie binnenhalen, het verkoopt zichzelf toch en boven de prijs, waarom nog moeite doen dan?

Inderdaad.

Huis te koop te huur. De eerst dag, snel pakken mails en telefoons op de advertentie. Filter er een 10 - 20 tal uit als immo makelaar, en de rest hoort niets meer. Job done en geld 99% reeds binnen.

Laatst bewerkt:
Dokters van wacht, wat een bende ongeïnteresseerde, uit de hoogte, arrogante ***** zijn me dat.
De paar keer dat we er naartoe gingen, telkens met een hap en ne snauw.
Nog erger dan die dokters van bij Idewe in de tijd!

Gaan vandaag met kindje van 3 jaar, heeft al 2 dagen 39 graden koorts en raakt er niet vanaf met normale medicatie.
(Zijn zusje van 5 heeft oorontsteking en neemt hiervoor al paar dagen antibiotica notabene.)

Komen daar, met ne platte 3 jarige. Da stuk onbenul, ja tis voor iedereen warm e!, wachten tot koeler weer.
Wilde nekeer in zen oren en keel zien meneer de doktor, zijn zus heeft dit en dat en neemt dat en blablaba.
Met veel zuchten pak hij zijn toestel, bwa beetje rood maar nog geen ontsteking, afwachten.
Arrogant stuk onbenul🤬🤬

Lekke band gereden met de fiets. :sop: Ik had beter moeten weten, op een hobbelig stuk weg met veel scherpe stenen waar ik al vaker door ben gereden (anders is het een omweg). Toen ik erover knotste dacht ik nog 'wat gek dat ik hier nog nooit mijn banden op heb stuk gereden'. Een paar seconden later: 💥

Vanaf nu dan maar de omweg. :sop:

Sommige vragen zijn misschien gemakkelijker om telefonisch te bespreken?
Dit hé. Allé, uiteraard weten we niet wat de vraag hier was, maar ik vraag ook soms het telefoonnummer wanneer ik een mail binnenkrijg, omdat het makkelijker is om bepaalde zaken via telefoon te bespreken.

Als ik een ganse epistel per mail krijg, als eerste contact, met vragen in de zin van "wij wensen een nieuwbouw te zetten, kan u E-peil 10 halen en hoe, hoe zou u de verwarming voorzien, wat is het verschil tussen ventilatie C+ en D, welke materialen voor afwerking voorziet u, kan u uitleggen wat de volgende stappen zijn,...." sorry, daar ga ik ook niet zo maar meteen per mail een ganse uiteenzetting op antwoorden. Die eerste antwoorden geef ik liever per telefoon, zo kan ik ook makkelijker de juiste vragen stellen en screenen of het überhaupt wel interessant is om met die mensen af te spreken of offerte op te maken.

Gisteren sinds heel lang nog eens sprakeloos geweest.
Waren gaan uiteten met 2 andere koppels en ze hadden hun kinderen bij (2,5 en bijna 2j)

Moet denken, dat was nu de 3e keer in een goei 2 maand dat we daar gingen.
Ze waren nog net bezig "amai het gaat goed met de kinderen, zo braaf, dat kunnen we eigenlijk wel vaker doen"

Opeens komt de garcon "sorry, maar ik moet jullie vragen of jullie de kinderen wat stiller kunnen houden, er is een tafel die klaagt"

Like WTF kerel?! Daar staat geen aan/uit of volumeknop op hè + ze waren echt wel braaf.
Hij wou niet zeggen wie, de tafel achter ons was zelfs gegeneerd en zei al er niks van te moeten aantrekken. Er zaten maar 5 tafels binnen en ge zijt maar een gewoon zaak, geen Sterren zaak ofzo.
De eigenaar kennen we intussen en heeft zelf een baby dus nee onbegrijpelijk.
Helaas dan de laatste keer daar ook al is het super goed qua eten.

Natuurlijk 2 minuten later bijt de kleinste op zijn lip en is het wenen en stoot de oudste een glas cola om :sop: :rofl:

Laatst bewerkt:
Tijdens mijn zoektocht was "wanneer zou ik het huis kunnen bezichtigen? Ik kan me elke dag van 8u tot 12u30 vrijmaken" al voldoende om "gelieve al uw gegevens in te vullen en blablabla" terug te krijgen.
Dit was natuurlijk voor de huizen die niet met een vast kijkmoment werkten.

Gisteren sinds heel lang nog eens sprakeloos geweest.
Waren gaan uiteten met 2 andere koppels en ze hadden hun kinderen bij (2,5 en bijna 2j)

Moet denken, dat was nu de 3e keer in een goei 2 maand dat we daar gingen.
Ze waren nog net bezig "amai het gaat goed met de kinderen, zo braaf, dat kunnen we eigenlijk wel vaker doen"

Opeens komt de garcon "sorry, maar ik moet jullie vragen of jullie de kinderen wat stiller kunnen houden, er is een tafel die klaagt"

Like WTF kerel?! Daar staat geen aan/uit of volumeknop op hè + ze waren echt wel braaf.
Hij wou niet zeggen wie, de tafel achter ons was zelfs gegeneerd en zei al er niks van te moeten aantrekken. Er zaten maar 5 tafels binnen en ge zijt maar een gewoon zaak, geen Sterren zaak ofzo.
De eigenaar kennen we intussen en heeft zelf een baby dus nee onbegrijpelijk.
Helaas dan de laatste keer daar ook al is het super goed qua eten.

Natuurlijk 2 minuten later bijt de kleinste op zijn lip en is het wenen en stoot de oudste een glas cola om :sop: :rofl:
Maar ik zie niet waarom het de fout is van de zaak eigenlijk. Allezja, ik denk dat je als ober moeillijk tegen klanten kan zeggen dat hun klachten maar onzin zijn. Dus misschien dacht die (overijverige) ober het even pro forma te komen zeggen, dunno.

Algemeen vind ik het ook wel gewoon belachelijk als mensen voor zoiets gaan klagen, het zijn kinderen hé, die maken al eens lawaai.

Tijdens mijn zoektocht was "wanneer zou ik het huis kunnen bezichtigen? Ik kan me elke dag van 8u tot 12u30 vrijmaken" al voldoende om "gelieve al uw gegevens in te vullen en blablabla" terug te krijgen.
Dit was natuurlijk voor de huizen die niet met een vast kijkmoment werkten.
Je moet begrijpen dag huisbezoeken heel veel tijd innemen en dat men uiteraard eerst graag screent per telefoon. Mss zijn er aan een huis ook wel speciale zaken die je als kandidaat koper moet weten en die mss een no go zijn.

Niets hatelijker, voor alle partijen, dan een bezoek inplannen om dan na 5 minuten te moeten horen "oei, nee, dit is niks voor ons, had ik dat geweten ik was zelfs niet gekomen." Dan ben je ieders tijd aan het verdoen, toch?

En je moest eens weten hoeveel mensen gewoon niet komen opdagen bij een afspraak. Die kans is gewoon kleiner wanneer je een telefoonnummer hebt én dan kan je de mensen ook sneller contacteren wanneer er andere onvoorziene omstandigheden zouden zijn, wanneer je bv zelf iets later bent ofzo. Ik ga zelf echt nooit afspreken met mensen van wie ik het telefoonnummer niet heb.

Maar is dat een probleem?

Dan is het aan de rest om te zien of ze dat weekend kunnen of anders gaat hij niet mee. Toch niet moeilijk ?

Neen, het is dat type bijeenkomst dat iedereen er altijd bij is en er een gezamenlijke datum gevonden wordt. Enfin, "gezamenlijk" is een relatief begrip natuurlijk wanneer één iemand gans de agenda voor 2022 claimt op basis van zijn eigen gemakzucht en ten koste van de anderen hun agenda.

We leven echt in een vuile degoutante egoïstische maatschappij waarbij je zelfs voor de kleinste, meest evidente zaken constant in "vechtmodus" moet zijn. Niets mag evident zijn. Er moeten altijd problemen gemaakt worden. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat moet je met het mes tussen de tanden door het leven. Eén moment van onoplettendheid en er wordt van jou geprofiteerd.

Dus vanaf nu zijn zelfs weekendjes onder vrienden ook niet langer ontspannend maar een gevecht. Al vanaf de Doodle moet je je keihard opstellen, een goede onderhandelingspositie afdwingen door alles op rood te zetten, enzovoort enzovoort. Vermoeiend hoor. Mensen toch. Zeker omdat zo'n vuile mentaliteit een spiraal creëert waarin je wordt meegezogen:
- Mensen die zich inschikkelijk opstellen, dat wordt uitgebuit en is alleen maar reden voor anderen om zich nog hufteriger op te stellen
- Mensen die zich hufterig opstellen, daar ondervinden de inschikkelijken rechtstreeks nadeel van en zij worden meegezogen in die spiraal. Je moet meedoen met de hufterigheid of ondergaan dat er van jou geprofiteerd wordt.

Hufterigheid en egoïsme is dus uiterst besmettelijk en verspreidt zich razendsnel voort. Dat is misschien wel de grootste onopgemerkte epidemie in onze maatschappij. En dan vinden mensen het raar dat onze maatschappij steeds killer wordt zeker?

Soit, om al mijn rants even samen te vatten: ik ben het boek "The Subtle Art of Not Giving a Fuck" aan het lezen. Niet omdat ik vind dat mijn mentaliteit moet veranderen want ik ben van mening dat ik niet minder fucks moet geven, maar dat de rest van de maatschappij dringend eens wat méér "fucks" zou mogen geven. Maar ik lees het boek uit pure zelfbescherming om te kunnen overleven tussen zo'n nest degoutante egoïsten dag in dag uit.

Laatst bewerkt:
Maar ik zie niet waarom het de fout is van de zaak eigenlijk. Allezja, ik denk dat je als ober moeillijk tegen klanten kan zeggen dat hun klachten maar onzin zijn. Dus misschien dacht die (overijverige) ober het even pro forma te komen zeggen, dunno.

Algemeen vind ik het ook wel gewoon belachelijk als mensen voor zoiets gaan klagen, het zijn kinderen hé, die maken al eens lawaai.
Waarom niet ? Je kan als ober gerust zeggen dat als men er aanstoot aan neemt men nog op het terras kan gaan zitten.
Vroeger was er zelfs een speelhoekje voor kinderen binnen.

Ik denk wel dat hij achteraf besefte dat hij te snel geweest is want één van de ouders is nog even zijn gedacht gaan zeggen.

Jammere is dan vooral dat hij niet wilt zeggen wie het was of dat die personen niet zelf even kwamen.
Moesten ze nu door de zaak lopen of en roepen en krijsen dan mag daar op gewezen worden en dienen de ouders idd in te grijpen, maar ze zaten braaf aan tafel

Waarom niet ? Je kan als ober gerust zeggen dat als men er aanstoot aan neemt men nog op het terras kan gaan zitten.
Vroeger was er zelfs een speelhoekje voor kinderen binnen.

Ik denk wel dat hij achteraf besefte dat hij te snel geweest is want één van de ouders is nog even zijn gedacht gaan zeggen.

Jammere is dan vooral dat hij niet wilt zeggen wie het was of dat die personen niet zelf even kwamen.

Moesten ze nu door de zaak lopen of en roepen en krijsen dan mag daar op gewezen worden en dienen de ouders idd in te grijpen, maar ze zaten braaf aan tafel
Tja, mensen vermijden liever conflict zeker. En ik vind het nu ook wel logisch dat iemand die in een horecazaak werkt niet gaat zeggen wie er klaagt over iets, kwestie van erger te vermijden.

Allezja, het is onnozel van de originele klager, maar ik zie niet echt wat die ober nu net verkeerd deed. Die zal er misschien ook het zijne van denken, maar heeft de klacht doorgegeven.

Neen, het is dat type bijeenkomst dat iedereen er altijd bij is en er een gezamenlijke datum gevonden wordt. Enfin, "gezamenlijk" is een relatief begrip natuurlijk wanneer één iemand gans de agenda voor 2022 claimt op basis van zijn eigen gemakzucht en ten koste van de anderen hun agenda.

We leven echt in een vuile degoutante egoïstische maatschappij waarbij je zelfs voor de kleinste, meest evidente zaken constant in "vechtmodus" moet zijn. Niets mag evident zijn. Er moeten altijd problemen gemaakt worden. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat moet je met het mes tussen de tanden door het leven. Eén moment van onoplettendheid en er wordt van jou geprofiteerd.

Dus vanaf nu zijn zelfs weekendjes onder vrienden ook niet langer ontspannend maar een gevecht. Al vanaf de Doodle moet je je keihard opstellen, een goede onderhandelingspositie afdwingen door alles op rood te zetten, enzovoort enzovoort. Vermoeiend hoor. Mensen toch. Zeker omdat zo'n vuile mentaliteit een spiraal creëert waarin je wordt meegezogen:
- Mensen die zich inschikkelijk opstellen, dat wordt uitgebuit en is alleen maar reden voor anderen om zich nog hufteriger op te stellen
- Mensen die zich hufterig opstellen, daar ondervinden de inschikkelijken rechtstreeks nadeel van en zij worden meegezogen in die spiraal. Je moet meedoen met de hufterigheid of ondergaan dat er van jou geprofiteerd wordt.

Hufterigheid en egoïsme is dus uiterst besmettelijk en verspreidt zich razendsnel voort. Dat is misschien wel de grootste onopgemerkte epidemie in onze maatschappij. En dan vinden mensen het raar dat onze maatschappij steeds killer wordt zeker?

Soit, om al mijn rants even samen te vatten: ik ben het boek "The Subtle Art of Not Giving a Fuck" aan het lezen. Niet omdat ik vind dat mijn mentaliteit moet veranderen want ik ben van mening dat ik niet minder fucks moet geven, maar dat de rest van de maatschappij dringend eens wat méér "fucks" zou mogen geven. Maar ik lees het boek uit pure zelfbescherming om te kunnen overleven tussen zo'n nest degoutante egoïsten dag in dag uit.
Ik zou eens leren relativeren.

Je moet begrijpen dag huisbezoeken heel veel tijd innemen en dat men uiteraard eerst graag screent per telefoon. Mss zijn er aan een huis ook wel speciale zaken die je als kandidaat koper moet weten en die mss een no go zijn.

Niets hatelijker, voor alle partijen, dan een bezoek inplannen om dan na 5 minuten te moeten horen "oei, nee, dit is niks voor ons, had ik dat geweten ik was zelfs niet gekomen." Dan ben je ieders tijd aan het verdoen, toch?

En je moest eens weten hoeveel mensen gewoon niet komen opdagen bij een afspraak. Die kans is gewoon kleiner wanneer je een telefoonnummer hebt én dan kan je de mensen ook sneller contacteren wanneer er andere onvoorziene omstandigheden zouden zijn, wanneer je bv zelf iets later bent ofzo. Ik ga zelf echt nooit afspreken met mensen van wie ik het telefoonnummer niet heb.
Toch raar dat andere makelaars in de regio probleemloos kunnen sturen: "Hey Mulan, zou dinsdag de 16de om 9u30 passen voor jou? Wil je via kerende bevestigen en je gsm - nummer doorgeven mocht er iets tussen komen, wil ik je graag kunnen bereiken. Bedankt! Makelaar X"

Niet toevallig een groot kantoor met een "CEO" die met zijn smoel al eens graag in de media verschijnt die daar dus niet aan mee doet. Nee hoor, je krijgt gewoon een mail terug met "gelieve het invulformulier te gebruiken dat je niet kan verzenden zonder eerst al je info -nog net niet je pincode en slipmaat- in te vullen. Ciaokes!"

Dan zegt ge gewoon dat het voor u op die manier niet hoeft. Maak gewoon die keuze voor uzelf ipv te verwachten dat andere mensen zich naar uw verwachtingen gedragen.

Ik denk dat gij toch eens op zoek moet gaan naar wat er onderliggend is dat u zo frustreert aan de wereld/anderen/uzelf.

Het debiele gedrag van wappies, klimaatontkenners en "niet mijn regering" mensen. Met de beste wil van de wereld maar ik kan er echt minder en minder mee omgaan. Meer nog, dat begint mij echt zo zwaar de keel uit te hangen dat ik er agressief van wordt en bang ben dat ik vroeg of laat door het lint zal gaan. Het lukt me echt niet meer om dat gewoon los te laten.

Het debiele gedrag van wappies, klimaatontkenners en "niet mijn regering" mensen. Met de beste wil van de wereld maar ik kan er echt minder en minder mee omgaan. Meer nog, dat begint mij echt zo zwaar de keel uit te hangen dat ik er agressief van wordt en bang ben dat ik vroeg of laat door het lint zal gaan. Het lukt me echt niet meer om dat gewoon los te laten.
Kijktip:
TELEMMGLPICT000155681471_1_trans_NvBQzQNjv4BqHaZ8JMGQ_nOZ1URPL9FaE8iZ_6TH--rKxBA8mEVjkI4.jpeg

Moet nog veel doen in huis, maar ben te lui. Allemaal de schuld door de warmte.
Idem. Ik moet zelfs nog enkele uren werk inhalen omdat ik eind vorige week eentje met koorts (zonneslag) niet naar de opvang kon brengen. 🙈
Morgen zullen we wél productief zijn zeker? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan