Iets waar ik al twee dagen over aan het denken ben is het cynische gesprek dat ik heb gehad met een maat van mij. Werkt voor de Vlaamse regering en komt vaak in contact met cabinetards. Het ging eigenlijk over de complete afkeer die hij van de politiek heeft onwikkeld en hoe hij twijfelt of hij ooit nog gaat stemmen. Het is voor hem duidelijk dat het parlement gevuld is met voornamelijk mensen met zekere narcistische trekjes, die vaak incompetent zijn, gewoon wat parlementaire vragen formuleren om aan een quotum te raken, en verder stemmen zoals de partij wil. Kennelijk wordt er onder cabinetard ook openlijk gediscussieerd over hoe incompetent bepaalde politici zijn en wat een poppenkast het is. Hij is er ook van overtuigd dat "het volk dienen" bij niemand ook maar in de buurt komt van de prioriteiten, en het voornamelijk gaat over zichzelf en eigen carrière vrijwaren, en af en toe een bevriende zaakvoerder of andere geldschieter bedienen.
Om de context te schetsen, ik heb met die kerel vroeger heel wat links/rechts discussies gehad, waar ik dus rechtsere standpunten had, en waarbij het P&A bekvechten zou verbleken. Dus wel opvallend.