Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebt ge gevraagd of uw naam zal vermeld worden bij communicatie naar de buur/onderaannemer? Want vaak kan je een klacht niet anoniem indienen maar wordt uw naam niet meegedeeld aan de personen waarover uw klacht gaat. Uw naam is dan enkel voor interne procedures nodig (en inderdaad om er voor te zorgen dat er niet een pestkop is die telkens dezelfde personen viseert voor een bagatel).

Beetje zoals die vrouwen die intern bij de vrt klacht indienden niet anoniem waren voor de VRT (en enkel de bevoegde personen dan) maar wel voor Bart De Pauw.
Maar waarom anoniem? Gaat de nutsvoorziening maffia u komen halen? Gaan ze uw afvoer moedwillig afstoppen? Hun camionet voor uw deur parkeren om u te pesten? Ik zie echt geen reden waarom je een klacht over de werking van een onderaannemer van een nutsvoorzieningsbedrijf anoniem zou moeten kunnen melden. Als je van mening bent dat het overlast veroorzaakt, trek dan je mond open en kom er voor uit, te beginnen met die mannen eens persoonlijk aan te spreken, voor hetzelfde geld zijn die gewoon echt meegaand en is het opgelost met een simpel klapke, zo niet bel je ofwel de nutsvoorziening of gewoon de politie, waarom zou je het moeilijk moeten maken.

Maar waarom anoniem? Gaat de nutsvoorziening maffia u komen halen? Gaan ze uw afvoer moedwillig afstoppen? Hun camionet voor uw deur parkeren om u te pesten? Ik zie echt geen reden waarom je een klacht over de werking van een onderaannemer van een nutsvoorzieningsbedrijf anoniem zou moeten kunnen melden. Als je van mening bent dat het overlast veroorzaakt, trek dan je mond open en kom er voor uit, te beginnen met die mannen eens persoonlijk aan te spreken, voor hetzelfde geld zijn die gewoon echt meegaand en is het opgelost met een simpel klapke, zo niet bel je ofwel de nutsvoorziening of gewoon de politie, waarom zou je het moeilijk moeten maken.

Ik maak geen case pro/contra anoniem he. Ik geef alleen maar mee dat wanneer ze uw naam vragen dat dat niet is om zo door te geven naar de persoon over wie de klacht is. Integendeel, dit wordt vaak niet verder doorgegeven omdat het meestal niet uitmaakt van wie de klacht komt (als ze gegrond is).

En ja, volk genoeg dat rare dingen doet en persoonlijk wordt. Daar zit het hier ook vol mee ze :p. Waarom blijft iedereen hier anoniem op zo'n gemoedelijk en vriendelijk forum?

Iets waar ik al twee dagen over aan het denken ben is het cynische gesprek dat ik heb gehad met een maat van mij. Werkt voor de Vlaamse regering en komt vaak in contact met cabinetards. Het ging eigenlijk over de complete afkeer die hij van de politiek heeft onwikkeld en hoe hij twijfelt of hij ooit nog gaat stemmen. Het is voor hem duidelijk dat het parlement gevuld is met voornamelijk mensen met zekere narcistische trekjes, die vaak incompetent zijn, gewoon wat parlementaire vragen formuleren om aan een quotum te raken, en verder stemmen zoals de partij wil. Kennelijk wordt er onder cabinetard ook openlijk gediscussieerd over hoe incompetent bepaalde politici zijn en wat een poppenkast het is. Hij is er ook van overtuigd dat "het volk dienen" bij niemand ook maar in de buurt komt van de prioriteiten, en het voornamelijk gaat over zichzelf en eigen carrière vrijwaren, en af en toe een bevriende zaakvoerder of andere geldschieter bedienen.

Om de context te schetsen, ik heb met die kerel vroeger heel wat links/rechts discussies gehad, waar ik dus rechtsere standpunten had, en waarbij het P&A bekvechten zou verbleken. Dus wel opvallend.

Iets waar ik al twee dagen over aan het denken ben is het cynische gesprek dat ik heb gehad met een maat van mij. Werkt voor de Vlaamse regering en komt vaak in contact met cabinetards. Het ging eigenlijk over de complete afkeer die hij van de politiek heeft onwikkeld en hoe hij twijfelt of hij ooit nog gaat stemmen. Het is voor hem duidelijk dat het parlement gevuld is met voornamelijk mensen met zekere narcistische trekjes, die vaak incompetent zijn, gewoon wat parlementaire vragen formuleren om aan een quotum te raken, en verder stemmen zoals de partij wil. Kennelijk wordt er onder cabinetard ook openlijk gediscussieerd over hoe incompetent bepaalde politici zijn en wat een poppenkast het is. Hij is er ook van overtuigd dat "het volk dienen" bij niemand ook maar in de buurt komt van de prioriteiten, en het voornamelijk gaat over zichzelf en eigen carrière vrijwaren, en af en toe een bevriende zaakvoerder of andere geldschieter bedienen.

Om de context te schetsen, ik heb met die kerel vroeger heel wat links/rechts discussies gehad, waar ik dus rechtsere standpunten had, en waarbij het P&A bekvechten zou verbleken. Dus wel opvallend.
ik geloof dat je niet moet op de cabinetten werken om dat gevoel te hebben

Dat gezaag over de autokeuring begint mijn kloten uit te hangen. Ik vraag mij af of men ook wacht om het verlof te boeken, af te spreken met vrienden, te reserveren voor verjaardagen tot men een groene brief in de bus krijgt. For fuck sake hoe moeilijk is het om uw persoonlijke verantwoordelijkheden op te nemen zonder hulp van anderen.
Ge zijt vandaag wel een zonnestraaltje he

Contract voor gas genomen bij Luminus met een maandelijkse afrekening. Eerste afrekening was al direct verkeerd. Er was zogezegd voor 14 euro verbruikt terwijl de meter nog hetzelfde staat als begin deze maand (huis staat nog leeg). Dus deze ochtend gebeld met Luminus, na 5 min iemand aan de lijn gekregen: "Sorry meneer ik ga u direct moeten onderbreken maar wij hebben een technisch probleem en kunnen niets opzoeken" Kun je niets noteren en mij terugbellen? "Ahn nee meneer ik kan dat niet voor alle klanten doen" Waarom nemen ze dan nog de telefoon op.

Deze middag dan terug gebeld, 40 min heeft het geduurd vooralleer ze me konden doorverwijzen naar een online klachten formulier. Eerst allerlei excuses: het was mijn fout, het was de fout van Fluvius,... En dan nog de vraag "Meneer bent u zeker dat er nergens een lamp blijven branden is?" Ik bel over een klacht over mij gasafrekening :wallbash: Uiteindelijk dat formulier ingevuld online maar je krijgt daar dus ook 0 feedback van of ze alles goed ontvangen hebben en wanneer je antwoord mag verwachten.

Ik denk dat ge ge zou verschieten waarvoor mensen naar de 112 durven bellen hoor.
Het leven zoals het is de noodcentrale.
Ligt die gestolen boombox niet naast mijn bakken bier? Neje dieje ligt hier neffe uwe wiet.

Ze zijn onderweg over een kwartiertje zijn ze er. ooh moar daaan driiiiink ik er nog ejentje.

Hier kan ik gewoon kiezen voor premium lite, voor 6.99 per maand.
image.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan