Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is de reden waarom ik mijn mails blijf behandelen tijdens mijn verlof (toch degenen die ik snel kan behandelen tussendoor).

Ooit als time management advies meegekregen om elke dag af te sluiten met een lege Inbox vooraleer je je werkdag afsluit. Ik ben daar zo op ingesteld dat ik mij op verlof ongemakkellijk voel als er teveel mails blijven zitten.
Dus mijn mailbox met 459 ongelezen mails zou een probleem zijn? :p

Dus mijn mailbox met 459 ongelezen mails zou een probleem zijn? :p
Ik zou daar nerveus van worden, ja. Mocht ik die mailbox moeten overnemen van jou zou ik zorgen dat ze op werkdag 1 terug op 0 items stond. Dan kan ik op werkdag 2 tenminste gerust beginnen met een propere lei. Ik heb het trouwens over gelezen & ongelezen emails, een inbox moet leeg zijn op het einde van een dag.
In je brievenbus voor je huis laat je toch ook geen post van weken oud (gelezen of ongelezen) rondslingeren?

Ik zou daar nerveus van worden, ja. Mocht ik die mailbox moeten overnemen van jou zou ik zorgen dat ze op werkdag 1 terug op 0 items stond. Dan kan ik op werkdag 2 tenminste gerust beginnen met een propere lei. Ik heb het trouwens over gelezen & ongelezen emails, een inbox moet leeg zijn op het einde van een dag.
In je brievenbus voor je huis laat je toch ook geen post van weken oud (gelezen of ongelezen) rondslingeren?
Nee, maar die kan vol geraken, mijn inbox is tot nader order niet in de buurt van vol.

Nu goed ik heb inbox organisatie geprobeerd, maar uiteindelijk doe ik dat toch nooit langer dan 2 dagen dus nu laat ik het gewoon zo. Alles op een hoop en leve de zoek functie.

Net even gechecked. Ik heb nog 5860 ongelezen mails in mijn mailbox .
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de belangrijke er tussen uit filter en veel mails gewoon nooit lees.
En dan om de zoveel maanden eens een "mark all as read" do

Als je op reis gaat lees je toch ook niet elke dag je brieven?

Elke dag nog werken tijdens je verlof en er niets voor krijgen is gewoon zot. Een deftige baas zou dat zelfs niet toelaten imo. Dat is van de baas zijn kant profiteren en van jouw kant 'kijk eens hoeveel ik werk'. En dan zijn er veel burn-outs.

Normaal kijk ik al eens of de mailbox vol loopt maar deze vakantie heb ik dat gelaten. Wat een zaligheid en als die de eerste dagen niet leeg geraakt is dat ook niet erg. Wat vandaag niet af geraakt, kan morgen nog wel. Ik word dan ook maar vergoed voor x aantal uur te werken, net zoals die andere collega's die geen hol in de vakantie doen .

Als je op reis gaat lees je toch ook niet elke dag je brieven?
Eigenlijk wel, telkens als ik een brief per post krijg contacteer ik de afzender om te vertellen dat ik per mail gecontacteerd wil worden.
Die mails lees ik dan ook op reis, dat duurt max een paar minuten.
Elke dag nog werken tijdens je verlof en er niets voor krijgen is gewoon zot. Een deftige baas zou dat zelfs niet toelaten imo. Dat is van de baas zijn kant profiteren en van jouw kant 'kijk eens hoeveel ik werk'. En dan zijn er veel burn-outs.
We hebben die discussie al eens in een ander topic gehad, ik zie dat niet als werk of iets dat ik enkel tijdens de betaalde uren moet doen. Morgenvoormiddag ga ik ook wss weer een paar uur bezig zijn voor een technische migratie, uiteraard onvergoed.
Als student werkte ik ook meer dan 8 uur per dag, op zich is dat niet erg als je studies/werkt dicht tegen je vrije tijds interesses liggen.

wakker geworden en het toilet meteen onteert met een 3 gladde jaken en vloeibaar excretum.
abnormaal vies gevoel sindien, nog nooit meegemaakt dat ik de vloeistof 5 minuten op voorhand hoorde ratelen in de darmen, voorbereidend op de exodus.
Voedselvergiftiging? Vorige keren had ik andere symptomen daarvan.
Covid? onwaarschijnlijk.
Griep? ?.

wakker geworden en het toilet meteen onteert met een 3 gladde jaken en vloeibaar excretum.
abnormaal vies gevoel sindien, nog nooit meegemaakt dat ik de vloeistof 5 minuten op voorhand hoorde ratelen in de darmen, voorbereidend op de exodus.
Covid? onwaarschijnlijk.
Griep? ?.
Nachtelijke pitta?

Covid? onwaarschijnlijk.
Griep? ?.
De buikgriep doet de ronde

-een slachtoffer

Dit. Bon, waarschijnlijk dat ze niet enkel een meloen bestellen maar de hoeveelheid ‘voerkes’ die men voor die belachelijk lage prijs laat doen, terwijl ze blijven hameren op kartonnen rietjes… het concept Prime is eigenlijk des duivels.

D65F65AD-B88D-44D2-89B8-A7026E81C7B6.jpeg

Dit. Bon, waarschijnlijk dat ze niet enkel een meloen bestellen maar de hoeveelheid ‘voerkes’ die men voor die belachelijk lage prijs laat doen, terwijl ze blijven hameren op kartonnen rietjes… het concept Prime is eigenlijk des duivels.

Bekijk bijlage 11777
maar das voor bijna alles wat same day of next day delivery is, imo. Het doet weinig goed voor de samenleving en natuur.
Spijtige is dat je dikwijls zelfs niet de optie hebt om iets minder snel te laten leveren.
Overlaatst ook een sd kaartje op zondag avond besteld (niet bij amazon). Ze hebben dat diezelfde zondagavond nog verpakt en verzonden. Allez, dat hoeft toch niet. Ergste was dan nog dat ze het in een zo grote verpakking hebben gestoken dat het zelfs niet in de brievenbus kon waardoor we uiteindelijk nog naar het postkantoor zijn gemoeten. Had ik dat geweten had ik er evengoed gewoon in de winkel achter kunnen gaan.
Heel dat koerier en verzendingsgebeuren zou eigenlijk eens grondig herbekeken moeten worden.

maar das voor bijna alles wat same day of next day delivery is, imo. Het doet weinig goed voor de samenleving en natuur.
Spijtige is dat je dikwijls zelfs niet de optie hebt om iets minder snel te laten leveren.
Overlaatst ook een sd kaartje op zondag avond besteld (niet bij amazon). Ze hebben dat diezelfde zondagavond nog verpakt en verzonden. Allez, dat hoeft toch niet. Ergste was dan nog dat ze het in een zo grote verpakking hebben gestoken dat het zelfs niet in de brievenbus kon waardoor we uiteindelijk nog naar het postkantoor zijn gemoeten. Had ik dat geweten had ik er evengoed gewoon in de winkel achter kunnen gaan.
Heel dat koerier en verzendingsgebeuren zou eigenlijk eens grondig herbekeken moeten worden.
Ik probeer Amazon te vermijden, 9/10 keer lukt dat ook (en die ene keer dan enkel als het echt voor de kinderen is), maar dat is omwille van het bedrijf als geheel ook, zwaar problematisch. Coolblue kan dat ook, dan ratelt er zo een hoesje in een doos van een halve meter. Ik heb het al eens gezegd: niet levensnoodzakelijk zou geen express mogen hebben. Maar inderdaad, wie beslist dat natuurlijk, het is een onmogelijk idee. Maar herbeken worden zou sowieso moeten.

Zo'n opmerking heeft ze meteen in 't oog.
Het is een doorn in het oog, voor @BlackOccult!

Bekijk bijlage 11777
Maar toch willen velen ook die snelle levering (zelfs als het biet nodig is) en klagen ze als het "te laat" geleverd wordt.

Veel mensen vinden dat ondertussen al een evidentie om morgen te ontvangen wat ze deze avond nog bestellen... Voor kleinere handelszaken compleet onhaalbaar / onbetaalbaar (want uiteraard wil men ook gratis verzending).

Bekijk bijlage 11777
Als iedereen zelf zijn "voerke" dagelijks doet om dat te gaan ophalen, zijn er toch meer voertuigen op baan dan wanneer de leverancier verschillende "voerkes" in 1x meepakt, of redeneer ik nu zo verkeerd?

Als iedereen zelf zijn "voerke" dagelijks doet om dat te gaan ophalen, zijn er toch meer voertuigen op baan dan wanneer de leverancier verschillende "voerkes" in 1x meepakt, of redeneer ik nu zo verkeerd?
Nee, op zich niet verkeerd, maar het gemak zal wel zorgen dat er veel meer gekocht wordt ‘op impuls’ en dus toch meer vervoer zal zijn. Enfin, denk ik toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan