Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leopold Lippens overleden.

Over de doden niets dan goeds, maar ik erger mij hoe die wordt verheerlijkt door de inwoners van Knokke om de stad "op niveau te houden". Het is een familie van notoire fraudeurs, die overal belangenvermenging doen, sjoemelen met bouwprojecten etc. Maar als je de frigoboxtoerist uit Knokke houdt, wordt dat blijkbaar allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Tja, inderdaad over de doden niets dan goeds. Dit zal ongetwijfeld zwaar zijn voor zijn familie en vrienden.
Langs de andere kant, het is een restant van het oude Belgique à Papa dat hiermee verdwijnt. Echt helemaal verdwijnen zal het wel nooit, maar hoe minder, hoe beter.

Mailtje sturen naar persoon X van een firma. Automatisch antwoord: 'afwezig tot dan, mail naar A en B'.

Dan maar naar A en B mailen. Van beiden een antwoord 'afwezig tot dan, telefoneer C en D'.

Naar C telefoneren. Kan mij niet verder helpen en verbindt mij door naar D. Die zegt 'daarvoor moet je bij X zijn'.

:scream:

Hopelijk verhuis je nooit naar Hamburg-Noord. :unsure:

Nee, wat een degoutante beslissing. Iedereen verplichten om samen te hokken. Dit gaat goed gaan hoor. :sarcastic:
Vastgoedprijzen voor alleenstaande woningen go brrrrrr

Zolang het op lokaal niveau is doen ze maar op, 't is tenslotte hun eigen stad die ze op die manier tot ghetto omvormen, maar het is inderdaad een degoutante beslissing.

Leopold Lippens overleden.

Over de doden niets dan goeds, maar ik erger mij hoe die wordt verheerlijkt door de inwoners van Knokke om de stad "op niveau te houden". Het is een familie van notoire fraudeurs, die overal belangenvermenging doen, sjoemelen met bouwprojecten etc. Maar als je de frigoboxtoerist uit Knokke houdt, wordt dat blijkbaar allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Bon nu moet ik helemaal kotsen

6ESm4zp.png

Zeer ergerlijk als ik het lees, en ja nachtrust missen kan snel veel dominos doen vallen ivm gezondheid (fysiek en mentaal). En dan de constante lawaai overlast = geen rust in huis en veel stres
Kzou toch politie blijven bellen en hun zeggen dat ze een spel spelen ermee, getuigenissen van bv 2 3 4 buren is ook al iets!

Khad zo een collega ooit, en die haar nieuwe bovenbuur deed z'n verhuis in een hittegolf naar een appartement ... en dan maar van 23h tot 4H snachts met een verhuislift de boel naar boven net voorbij die collega haar slaapkamerraam! En daarna ook veel rumour snachts etc.

Z'on mensen verdienen een marteling ... dark room paar dagen met uren aan stuk slijpschijven ofzo

ps haha die huis afgebrand thread, herinner me die ook nog

Het is heel venijnig. Zoiets weegt mentaal heel hard, je hebt gewoon nooit even wat rust. Zeker niet als je gaat telewerken. Sommigen weigeren dat te begrijpen, of vinden het hun goed recht om te leven naar eigen goeddunken ongeacht wat dat met een ander doet.

Het is ook enorm moeilijk om aan te tonen, toch in mijn geval. De gemakkelijkste oplossing is vaak nog verhuizen, met het risico dat je het weer vlaggen hebt op je nieuw adres.

Hopelijk verhuis je nooit naar Hamburg-Noord. :unsure:

Nee, wat een degoutante beslissing. Iedereen verplichten om samen te hokken. Dit gaat goed gaan hoor. :sarcastic:

Doet me denken aan al die wereldverbeteraars met hun gemeenschappelijke tuinen. Het klinkt allemaal leuk: appartementsblokken met een gemeenschappelijke tuin (eventueel andere gemeenschappelijke delen)... Je wordt one big happy family met je buren + je kan een grotere tuin met luxe extra's hebben als iedereen samen legt.

In de praktijk werkt dat gewoon niet. Iedereen heeft een ander gedacht over hoe het moet — en levenssituaties veranderen over de tijd heen — en sowieso zijn er mensen die het minder boeit dan anderen dus draaien sommigen er meer voor op dan anderen. Of als het je niet boeit, krijg je toch de druk om iets te onderhouden waar jij geen voordeel uit haalt. En dan heb je nog geen vandalenstreken. Je moet al op reis gaan om er gewoon uit te zijn en te kunnen ontspannen zonder dat Bernadette weer over haar rugklachten begint of dat die ettertjes van rechtover weer lastig gaan doen.

In China geraken die gemeenschappelijke delen gewoon in verval; niemand wil ervoor opdraaien, niemand is persoonlijk verantwoordelijk.

Of je kan werken op het principe van gated communities. Allemaal tof en wel, maar je gaat je moeten houden aan de strikte regels van de housing association. Gras te lang? Klacht aan uw been. Niet het juiste soort hout voor uw tuinhek? Boete en breek maar af.

Doet me denken aan al die wereldverbeteraars met hun gemeenschappelijke tuinen. Het klinkt allemaal leuk: appartementsblokken met een gemeenschappelijke tuin (eventueel andere gemeenschappelijke delen)... Je wordt one big happy family met je buren + je kan een grotere tuin met luxe extra's hebben als iedereen samen legt.
Dat kan zeker werken hoor. Heb zo al verschillende community's (in andere landen wel en waren ook geen appartementen) bezocht en dat lijkt toch goed te werken. Iedereen heeft dan zijn eigen huis en dan heb je nog een hoop gemeenschappelijke delen. Natuurlijk moeten er wel heel goede afspraken en communicatie zijn. Je moet ook allemaal wel een beetje dezelfde mindset hebben. Maar dat was natuurlijk wel privé, iedereen die er woonde had er geld ingestoken dus das natuurlijk ook wel anders dan wanneer je iets huurt.

Is wel niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

Ik zie me ooit wel nog in zo een project stappen :)

Wachten in de frituur. Als ze bestellingen altijd maar voorrang geven...
Dat is dan ook het voordeel van bestellen en vrij logisch ook. :p
Hier valt dat goed mee, als het druk is doen er twee de bestellingen en twee de rij, maar dat lukt niet overal. Een andere frituur hier wat verder doet zelfs enkel nog bestellingen.

Dat is dan ook het voordeel van bestellen en vrij logisch ook. :p
Hier valt dat goed mee, als het druk is doen er twee de bestellingen en twee de rij, maar dat lukt niet overal. Een andere frituur hier wat verder doet zelfs enkel nog bestellingen.
Mensen die telefonisch bestellen in de frituur moesten ze vierendelen en in de bouletten draaien!

Mensen die telefonisch bestellen in de frituur moesten ze vierendelen en in de bouletten draaien!
Haal t schavot maar, want ik bel altijd. En bij de andere zaak bestel ik online en mag ik naar de kassa lopen, op t belleke drukken en mijn eten direct aannemen.
‘T is hier trouwens met corona verplicht.

Ik heb dezelfde dagelijkse ergernis van pakweg oktober tot maart-april. Zodra de temperaturen wat dalen, steekt mijn buurman z'n kachel aan, zoals zovelen. Helaas voor mij neemt die het niet zo nauw met wat hij er in steekt. Ik zie 'm hier regelmatig met een kar aankomen, met allerlei soorten slecht hout in. Vaak paletten die mogelijk behandeld zijn om buiten te kunnen staan, ook al een paar keer geverfd hout ertussen zien steken. Komt er ook nog eens bij dat al die bucht in z'n tuin ligt, maar half afgeschermd van weer en wind. Dus sowieso dat die ook nat hout opstookt. Geregeld echt zo'n smerige grijsbruine wolk hier buiten zien hangen.

Ik woon in het appartement boven de zaak waarin ik werk, dus ik heb er eigenlijk continu last van. Omwille van corona moet ik de ventilatie volle bak opzetten in de zaak, dus die smerige rook komt hier normaal allemaal binnen. Ook al in het verleden klachten erover gehad van klanten, dus ondertussen al geïnvesteerd in wat extra filtratie tegen al die troep. Dat verbeterde het probleem wel al wat, ma de deur gaat hier om de zoveel tijd open en langs daar komt het dan ook binnen. Het steekt ook tegen dat ik nu meer moet betalen doordat zo'n eikel zich niet aan de regels houdt.

Heb 'm er al een paar keer op aangesproken, sindsdien komt hij uiteraard niet meer in de zaak. Heb me al geïnformeerd naar mijn opties, maar vooral te horen gekregen dat er niet echt iets tegen te doen is.

Soit, vanavond was het dus weer wat feller dan anders, daarom eenmalig ventileren!

Haal t schavot maar, want ik bel altijd. En bij de andere zaak bestel ik online en mag ik naar de kassa lopen, op t belleke drukken en mijn eten direct aannemen.
‘T is hier trouwens met corona verplicht.
Als het verplicht is voor elke bestelling heb ik er geen probleem mee. Maar in de vorige frituur waar ik ging namen ze zowel telefonisch als in de frituur bestellingen op. En wat kreeg je dan op vrijdag rond 18u? Dat daar +- 10 man staat te wachten en ze ondertussen wel bestellingen blijven aannemen en die ook nog eens voorrang geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan