Begin juni wijsheidstand linksonder laten trekken, paar dagen een beetje last van gehad, vooral de draadjes die tegen trokken.
Eind juni laatste wijsheidstand (rechtsonder) laten trekken en vanaf dag 1 al meer last van gehad. Zeker een week pijn van gehad. Dat ging dat wat weg, maar aan de binnenkant van m'n tandvlees bleef het geïrriteerd aanvoelen.
Zoals typisch is voor Waelvis dacht ik wel dat het ging overgaan en probeerde ik het te negeren. Maar het werd stilaan pijnlijker.
Tot vorig weekend, toevallig toen we met de familie in een vakantiehuisje zaten het echt ondraaglijk werd. Elke keer ik slikte was het alsof er een bot mes in m'n tong sneed.
Daar zaterdagvoormiddag naar een huisartsenwachtpost geweest. Die keek eens en zei dat ik met een abces zat.
Dus antibiotica en beiden voorgeschreven. En gezegd dat ik asap naar een tandarts moest om dat abces te laten draineren.
Maandag naar tandarts gebeld en ik mocht dinsdagochtend al gaan.
Daar na 5 seconden kijken vertelde die me direct dat het gelukkig geen abces was, maar een achtergebleven botsplinter die een weg naar buiten aan het zoeken was.
Ze heeft die er heel vlot uitgetrokken en alles was direct een pak beter. Ik moest het een 5-tal dagen in de gaten houden en als ik terug last zou krijgen moest ik terugbellen.
Ze ging gewoon een consultatie aanrekenen.
Kom ik aan de balie om te betalen: "dat is dan 200€ meneer". Code nadien op RIZIV nagekeken en dat zou normaal maar rond de 30€ (+10€ voor dringende consultatie) moeten zijn. Eens zien hoeveel ik terugkrijg van de mutualiteit, anders ga ik toch eens bellen. Ze hebben dit jaar al genoeg aan mij verdient (+- 2000€)
En ge kunt het al raden.
Vrijdag begon de binnenkant van mijn tandvlees weer ruw te worden.
Ondertussen zit de nieuwe botsplinter er nog net niet door.
Maar ik ga daarvoor niet meer daar de tandarts. Huisarts of mijn zus (verpleegkundige) kan da er evengoed uittrekken eens hij erdoor komt en dat kost me niets. (Of een Duvelke).
Desnoods doe ik het zelf als ik kan uitdokteren hoe ik een zaklamp + pincet kan vasthouden en tegelijk in de spiegel kan kijken
Hopelijk blijft het dan bij die 2...