Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks, maar blijft wel raar dat een Mac die bekendstaat voor gebruiksgemak zulke functioniteit mankeert.
Weinig gemak aan als ge extra apps moet installeren voor wat functionaliteit.
Maar waarschijnlijk ga ik gewoon nog veel shortcuts moeten leren. Kzat ook eerst op ctrl+c en ctrl+v te duwen en maar vloeken dat het niet werkte :rofl:
't Mankeert toch niet, 't is gelukt met de option-key! 😶
en ge hebt functioniteit geschreven

op mac os 2 vensters naast elkaar zetten: maximaliseer beide vensters, open overzicht workspaces en sleep de 2 workspaces naar elkaar om ze naast elkaar te zetten. ik prefereer de windows manier hier, maar de magic mouse geeft hier wat extra gemak met gestures. horizontaal scrollen bijvoorbeeld, etc. en zo geraakt ge vendoe locked tenzij ge beide systemen gebruikt voor andere doeleinden, best of both worlds. (al zou ik nooit eerstehands apple materiaal meer kopen en zeker geen mobile stuff van apple)

Met de vensters open geslapen om nog rap wat koelere lucht binnen te trekken, zit er een kat de halve nacht in mijn voortuin te bleiten.

Nu heb ik ook ineens de reden gevonden waarom er 2 plantjes doodgaan terwijl de rest het wel goed doet, dat lomp beest zit erop :sop:

Laatst bewerkt:
Met de vensters open geslapen om nog rap wat koelere lucht binnen te trekken, zit er een kat de halve nacht in mijn voortuin te bleiten.
Nu heb ik ook ineens de reden gevonden waarom er 2 plantjes doodgaan terwijl de rest het wel goed doet, dat lomp beest zit erop :sop:
Eigenlijk heb je dan de halve nacht naar kattensechs geluisterd :unsure:

Allé mijn scherm is gemaakt. De man vroeg of ik er ook extra tempered glas op wou, heb maar ja gezegd. 123 euro in totaal, wél met ecocheques kunnen betalen dus dat voelt minder zuur, da’s precies geen ‘echt geld’ 😝
Face ID kon wel niet meer gemaakt worden en de conditie van mijn batterij is ook niet goed, ze staat zelfs op onderhoud nodig.
Blijkbaar komt zoiets door o.a uw telefoon té lang op te laden en da’s exact wat wij hier beiden thuis doen, die heel de nacht in de oplader laten zitten 🤷🏻‍♀️

Allé mijn scherm is gemaakt. De man vroeg of ik er ook extra tempered glas op wou, heb maar ja gezegd. 123 euro in totaal, wél met ecocheques kunnen betalen dus dat voelt minder zuur, da’s precies geen ‘echt geld’ 😝
Face ID kon wel niet meer gemaakt worden en de conditie van mijn batterij is ook niet goed, ze staat zelfs op onderhoud nodig.
Blijkbaar komt zoiets door o.a uw telefoon té lang op te laden en da’s exact wat wij hier beiden thuis doen, die heel de nacht in de oplader laten zitten 🤷🏻‍♀️
Door de Optimized Battery Charging feature zou dat geen probleem mogen zijn afaik.

Een kapitaal aan vliegramen gespendeerd. Letterlijk voor élk opendraaiend raam hebben we een vliegraam. Om dan quasi elke nacht wakker te worden van muggen. :wtf: Onze kleine zijn gezicht staat weer vol.

Dan kijk je naar de buren: ramen wagenwijd open zonder vliegramen. -> Kleine heeft een perfect gave huid, niets aan het handje.

What is happening? Wat doen we verkeerd?
Heb je van die ventilatie type C toevallig? Hier kruipen die klootzakken door die RENSON roosters boven de ramen, die dingen gaan dus dicht in de zomer en de ramen op kipstand, sindsdien nooit meer last van muggen.

Sinds 8 uur deze ochtend geen internet.. rond 10 uur naar telenet gebeld en aan hun kant was alles oké.. tot ik plots besef dat het misschien mijn internetswitch is die weer eens kut deed. En ja hoor, even de switch zonder spanning zetten en het werkte weer meteen.

Heb je van die ventilatie type C toevallig? Hier kruipen die klootzakken door die RENSON roosters boven de ramen, die dingen gaan dus dicht in de zomer en de ramen op kipstand, sindsdien nooit meer last van muggen.

Inderdaad type C.

Maar ik heb akoestisch gedempte en gewone roosters. Ik dacht dat die niet door de akoestisch gedempte roosters konden (die andere laten we dicht). Maar ik gooi ze misschien beter allemaal dicht dan.

Afspraak om een huurhuis te bezoeken die afgezegd werd wegens al een kandidaat gevonden, ondanks zo vroeg mogelijk een afspraak gemaakt te hebben.

Dat meer zaken tegenwoordig als abonnementsformules oid worden aangeboden... Nu ook al automerken die je van sommige opties, die wel al in je auto zitten, maar je er pas ebruik van laten maken als ja er maandelijks zoveel euro voor betaalt (https://www.standaard.be/cnt/dmf20220715_95397680).

Zelfde met sommige streamingplatformen. Je hebt films aangekocht en ineens beslist men van ze offline te halen (https://tweakers.net/nieuws/198746/...films-in-playstation-store-offline-halen.html).

Of Windows 11: je mag een volledige versie kopen. Alle functies zitten in de software. Maar je moet registreren en met een Microsoft-account werken (https://tweakers.net/nieuws/193418/windows-11-pro-installatie-gaat-microsoft-account-vereisen.html) om van functie X en Y gebruik te mogen maken. Dat je er 160 EUR voor betaald hebt, maakt niet uit.

Bah.

De voorpagina van het Nieuwsblad ivm de warmste dag van het jaar. Doe efkes kalm met jullie foto's van vuurzeeën en weet ik veel. Ja er zijn bosbranden en andere schrijnende toestanden maar doen alsof morgen de apocalyps gaat gebeuren....

De voorpagina van het Nieuwsblad ivm de warmste dag van het jaar. Doe efkes kalm met jullie foto's van vuurzeeën en weet ik veel. Ja er zijn bosbranden en andere schrijnende toestanden maar doen alsof morgen de apocalyps gaat gebeuren....

Mevrouw voor mij in de apotheek die al vijftien dingen nodig had en dan besliste om nog eens een belleke te doen en te checken of die en die soms iets nodig hadden. Drie keer vragen om de naam van een product te herhalen, overleggen over de dertig of zestig verpakking, … mens alstublieft 😡 En haar string had een bloemetje met zeven blaadjes, dat heb ik volledig tegen mijn wil kunnen leren met haar fucking doorkijkjurk. Wat op 75 niet meer ok is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan