Ik heb zelf geen FB, maar die groepen doen mij denken aan Hoplr. In eerste instantie dacht ik dat het niveau daar iets hoger ging zijn omdat bepaalde dingen die op FB toegelaten zijn dat daar niet zijn, maar de onwetendheid, de hypocrisie en het, huh, "bijzonder" gedrag van een bepaalde leeftijdsgroepspatten er toch weer vanaf.
Genre "Wie heft er noh internetproblemen met Proxemus?????"
en dan die reacties
"...straat geen problemen",
"ja, wij ook!!!"
Ok, en nu?
Of een bouwfirma die blijkbaar te vroeg begint met zijn werken, vorige maand
"Willen de buurtbewoners in die wijk waar ze om 4:30 (wat?!) beginnen werken er rekening mee houden dat er wel studenten hun slaap nodig hebben voor de examens??????"
Right, en wat kunnen die buurtbewoners daar juist aan doen?
Ik denk er dan ook aan mij daar af te melden eerlijk gezegd. Meer dan een beetje browsen doe ik er toch al lang niet meer.
Ook, het is een zogezegd leuk initiatief om buurtbewoners "dichter bij elkaar te brengen" en ze vinden zichzelf allemaal oh zo sociaal en vriendelijk voor elkaar (), maar als puntje bij paaltje komt zijn het gewoon weg een bende asociale hypocrieten bij elkaar.
Zovan die types die er altijd als de kippen bij zijn om te reageren op nuttige, leuke,... spullen die gratis worden weggegeven (dus geen brol).
Ikke, ikke, ikke, maar kijk mij toch eens lief zijn voor de buren!1!1! (Of voor iemand anders die er lid is; "die kan dat misschien gebruiken".)
(Het is natuurlijk heel goed dat die dingen een nieuwe thuis vinden en niet in de vuilnisbak belanden, daar niet van.)
Nog asocialer vind ik het als het om een lot van iets gaat (bv. boeken) en de eerste de beste dan zegt "Ik neem ze allemaal!!!"
Als er vervolgens dingen worden opgezet waar men ocharme misschien €5 voor vraagt komt er dan echt héél zelden reactie. Zelf heb ik zo een tweedehandszetel gekocht vorig jaar (ja, natuurlijk voor meer dan €5), maar had ik dat toen niet gedaan hadden die mensen hem nog altijd gehad denk ik.
Of hondenkak, het gaat zo vaak over hondenkak
spatten er toch weer vanaf.
), maar als puntje bij paaltje komt zijn het gewoon weg een bende asociale hypocrieten bij elkaar.