Mijn ergernis van de dag:
Volwassen vrouwen van 35 jaar die beweren van zichzelf dat ze oud genoeg zijn om een mening te hebben, te gaan stemmen, seks te hebben, een serieuze job uit te oefenen, ... Maar die zich dan wel zo infantiel gedragen als onzekere pubermeisjes om bij de groep te horen. Met alle bijhorend geslijm vandien.
In onze kennissengroep zit er zo'n vrouw X die heel graag "besties" zou worden met een andere vrouw Y en waarbij ze zich niet schaamt om het er ook vingerdik op te leggen. Altijd en overal sec reageren, maar dan:
- Op elke foto van vrouw Y, reageert vrouw X met: "Ooooooooh, jij STRAALT echt op die foto!

"
- Op elk voorstel van vrouw Y, reageert vrouw X met: "Oooooh, dat is een KEILEUK idee!!!! Doen we!!!

"
- Op elk mopje of woordspeling: "HAHAHAHAHAHAHAHAHA, zo grappig!

"
Fuck wijf, gij werkt op mijn systeem. Hou nu toch gewoon uw onnozel bakkes.
Elk vrij moment gaat ze ook daar langs, in de hoop om zo elkaars gepriviligeerde vriendin te worden. En als ze dan de laatste nieuwtjes weet van haar, dan gaat het tegen de anderen van de groep constant: "Ja, ik wist dat al van haar. Maar wij komen dan ook KEI-GOED overeen!".
Elke keer als ze zo bezig is heb ik goesting om ostentatief mijn vinger in mijn keel te steken en luid in haar richting te kokhalzen. Maar dat is dan weer niet sociaal aanvaard zeker?