Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergernis vandaag. 5 min te laat om s ochtends met wagen te vertrekken. Zie en hoor betonkraan toekomen voor werf naast me. Me snel aangekleed voor halen koek bij bakker en boswandeling. Te laat, 5min later betonkar voor carport, alsof het net daar moest natuurlijk bij die brave gemakkalijke mens... 1 uur mogen wachten... altijd bij mij hé en niet bij een ander.

Was met buren ook zo toen ik hier kwam wonen , huis stond maar weekje leeg. YAY zeiden de buren, daar maar voor die carport gaan staan, of erop! maar 4x moeten zeggen dat het prive is én een oprit en ik hier al een maand of meer woonde.

ps. Afijn, moest het niet de 20ste keer op de ocharme 10 werkdagen geweest zijn tot nu toe... de grondwerkers waren daarin zeer correct en zeiden goeiemorgen etc. Maar nog es duidelijk maken aan de (andere)aannemer die het huis gaat zetten naast me, ik heb een deurbel!

Laatst bewerkt:
In zijn totaal gaat het toch niet sneller? Ik ben hier een uur tot anderhalf u bezig als ik het wekelijks doe en als ik een maand wacht komt daar amper een half u bij door de bak sneller te moeten legen. Dus 4u/mnd winst!
Als ik bij mijn ouders het gras af deed was dat met machine op snelste
Als dat echt lang gras was dan kreeg die dat niet getrokken (en was nochtans een van de zwaarste Honda benzine's) en moest ik dus langzamer stappen :p
En de bak zat snel vol, elke keer ledigen in de kruiwagen en naar achter

En dat was op 45min gedaan (23 are, pakt de helft gras) dus jij moet een voetbalveld hebben ofzo?

Als ik bij mijn ouders het gras af deed was dat met machine op snelste
Als dat echt lang gras was dan kreeg die dat niet getrokken (en was nochtans een van de zwaarste Honda benzine's) en moest ik dus langzamer stappen :p
En de bak zat snel vol, elke keer ledigen in de kruiwagen en naar achter

En dat was op 45min gedaan (23 are, pakt de helft gras) dus jij moet een voetbalveld hebben ofzo?
Nee, maar veel bomen, bloemenperkjes en nog wat dingen die in de weg staan. 't Is niet klein, maar de indeling vertraagt het maaien wel. :p

Dat ik straks voor mijn werk bij de dierenarts moet zijn die mogelijks door nalatigheid aan de basis staat van het overlijden van mijn kat..had eigenlijl echt geen goesting om die vent in de komende tijd te moeten zien.

Krolse kat weer in huis...
Precies een loop van de Thé exorcist...😶
Gvd da kan jengelen..😭

Een beginnende burenruzie die ik niet verder wil laten escaleren maar wat is het toch verdomd moeilijk om te praten met mensen die niet voor rede vatbaar zijn.

BG to the rescue!

Vriendin moet morgen in Brussel zijn op de VUB voor een examen. Dus ik kan nu zoeken wat de makkelijkste weg is naar Elsene (komende van Limburg) dus de E40.
Ik zie 3 mogelijkheden

1. Sterrebeek rechtdoor centrum in en via de Montgomery tunnel

2. Sterrebeek de ring op tot aansluiting E411 en daar tot de unief

3. Bertem er al af, dan via gewestweg via Leefdaal - Tervuren (Leuvensesteenweg?), stukje ring en dan terug de E411 op.

Ik zou denken 2 of 3 enOptie 3 lijkt mij dan het rustigste ? Ze moet er pas om 5u namiddag zijn
Kan precies beter mee gaan 😅😂

De voorbije jaren meer bezig geweest met TV te resetten dan daadwerkelijk TV te kijken.

Tig-maal kabels in en uit getrokken.
Wifi router herstart tig-keer
Digibox tig-keer herstart
etc...
Heb al vroeger eens gebeld en dan moest ik een nieuw digibox hebben want oud wat verouderd. Enfin.
Na tijdje begonnen weer de problemen met blokjes en haperingen op scherm.
Zondag gebeld ervoor.

Morgenavond komt er technieker.
Als er probleem is waar ik niks kan aan doen zou dit gratis zijn, zoniet zou dit 85 eur of zo zijn.
Bon, khoop dat in orde komt en dak niet plots andere problemen krijg.
Technieker is gepasseerd, 2 nieuwe PLC adapters gezet en tis opgelost nu. Gaat 80 euro kosten, ga nog factuur krijgen.
Blij dat in orde is nu.
(geen ergernis, maar effe mn verhaal afsluiten hier )

BG to the rescue!

Vriendin moet morgen in Brussel zijn op de VUB voor een examen. Dus ik kan nu zoeken wat de makkelijkste weg is naar Elsene (komende van Limburg) dus de E40.
Ik zie 3 mogelijkheden

3. Bertem er al af, dan via gewestweg via Leefdaal - Tervuren (Leuvensesteenweg?), stukje ring en dan terug de E411 op.

Ik zou denken 2 of 3 enOptie 3 lijkt mij dan het rustigste ? Ze moet er pas om 5u namiddag zijn
Integendeel. Sowieso de buitenring proberen te vermijden.
Op de e40 staat vaak wel wat file, maar das net om de ring op te rijden. Als je op de e40 voldoende links houdt kan je vrij snel terug door richting Brussel.

Maar sowieso het live verkeer in de gaten houden, zeker ivm ongevallen, en tijdig vertrekken.

BG to the rescue!

Ik zie 3 mogelijkheden

Een echte BGer zou een helikopter charteren.

Integendeel. Sowieso de buitenring proberen te vermijden.
Op de e40 staat vaak wel wat file, maar das net om de ring op te rijden. Als je op de e40 voldoende links houdt kan je vrij snel terug door richting Brussel.

Maar sowieso het live verkeer in de gaten houden, zeker ivm ongevallen, en tijdig vertrekken.
Aah oké. Dus optie 1 dan ?
Is dat niet de binnenring ? Opt kaartje van België kom ik van rechterkant en rij ik in Brussel richting beneden (en aangezien we rechts rijden zit ik toch aan de binnenkant? ) :unsure: simplistisch gezegd

Ergernis van de dag: Customer care bij dell.

Eerst 2 maand moeten wachten op levering. Tijdens het bestellen niet de mogelijkheid gekregen om mijn zakelijke gegevens in te vullen.
De vraag gestuurd of ze mijn zaak/btw nummer op de factuur kunnen zetten. Dit was niet mogelijk. Ik moest de laptop zakelijk bestellen.
Funny sidenote: je kan de xps zakelijk niet kopen via hun website.

Voorgestelde oplossing (door dell). Ik moet de laptop maar terugsturen, om hem vervolgens zakelijk te bestellen (wat niet mogelijk is).

Tip van de dag: koop NOOIT bij dell :p

BG to the rescue!

Ik zie 3 mogelijkheden

Ik zou gewoon Waze volgen 🤷‍♂️

BG to the rescue!

Ik zie 3 mogelijkheden

Optie 1 zou ik ook nemen.

Aah oké. Dus optie 1 dan ?
Is dat niet de binnenring ? Opt kaartje van België kom ik van rechterkant en rij ik in Brussel richting beneden (en aangezien we rechts rijden zit ik toch aan de binnenkant? ) :unsure: simplistisch gezegd
Haha ja ik heb even de e411 met de a201 verwisseld. Jij rijdt idd dan de binnenring op ipv de buitenring. De binnenring oprijden zou vlot gaan maar richting 4-armen ga je op de ring ook vast staan.

Optie 1 blijft volgens mij de beste optie. Een collega rijdt ook altijd zo van Zaventem nr elsene.

BG to the rescue!

Ik zie 3 mogelijkheden

Ik zou 1 of 2 nemen naargelang verkeer. Voor of na ochtendspits is 2 meestal best maar om 17u en komende van Leuven niet meteen een idee. E411 heeft het voordeel dat je rechtstreeks van autostrade bijna op de Pleinlaan of Triomflaan zit, via optie 1 kan je van Montgomery tot de VUB nog redelijk lang stilstaan.

Nuja veel blabla om Google Maps of Waze te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan