Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
sinds 1 week "mieren" in de keuken.

vreemd, voordien nooit gehad, en nu opeens elke ochtend een stuk of 50.

ik heb al zo'n "lokdozen met vergif" gekocht, maar als ik die binnen in keuken zet, zitten ze daar allemaal rond te lopen en is het nog steeds vol van mieren natuurlijk.
en als ik die dan buiten zet, aan de achterdeur van waar ze komen, zitten ze in grote getallen ook daar rond te lopen en komen er ook enkelen naar binnen natuurlijk.

ik denk dat ik maar es m'n vader moet inroepen, om nog es alles goed te siliconen onderaan de ramen en aan de deur kassementen....

zo hatelijk en vies, smorgens ontbijten, en een mier zien passeren op de grond, of nog ergerlijk, rond uw koffie kom .

I WANT TO BUILD A WALL AND LET THE ANTS PAY FOR IT !!

Na 11 dagen is Proximus er uit dat het probleem is dat ze voor de verkaveling hierachter een kabel doorsneden hebben en van piekens gebaard hebben. Je zag al dat ’Zwanegoed’ van bordkarton en lijm gaat zijn, kennelijk over heel de lijn. Tegen morgen zou het moeten opgelost zijn. Fingers crossed.

Soms wordt ik plots geconfronteerd met mijn ouder worden (op een zachte manier, geen kwetsuren ofzo).

Vorige vrijdag met mijn vrouw op stap en daar kwamen we twee jobstudentes tegen waar mijn vrouw nog mee gewerkt heeft. Twee op en top knappe vrouwen, groot, slank, leken ook gewoon toffe mensen. Single ik van enkele jaren terug zou waarschijnlijk zwaar onder de indruk geweest zijn en hopen ze nog eens tegen te komen, want wat een modellen.

Maar ze kwamen dus een babbeltje slaan om ons te feliciteren met de zwangerschap, want wij zijn uiteindelijk 35 en zij 22 ofzo :unsure:

Ik vind het altijd wel confronterend als ge jongvolwassen mensen ontmoet waarvan ge in het geval van een kerel denkt "oh toffe kerel om mee te babbelen" en in het geval van een vrouw ook wel eens denkt "damn, mocht ik single zijn dan zou ik het wel weten", om vervolgens vast te stellen dat die hun ouders eigenlijk méér uw generatie zijn dan zijzelf. Vroeger waren "ouders van twintigers" in uw perspectief gewoon al oudere saaie mensen, tegenwoordig zijn "ouders van twintigers" eigenlijk gewoon leeftijdsgenoten. Het besef dat ge dus dichter bij de 40 zit dan bij de 20. Als ik volgend jaar 36 ben dan is zelfs de 50 dichterbij dan de 20... :unsure:

Ik vind het altijd wel confronterend als ge jongvolwassen mensen ontmoet waarvan ge in het geval van een kerel denkt "oh toffe kerel om mee te babbelen" en in het geval van een vrouw ook wel eens denkt "damn, mocht ik single zijn dan zou ik het wel weten", om vervolgens vast te stellen dat die hun ouders eigenlijk méér uw generatie zijn dan zijzelf. Vroeger waren "ouders van twintigers" in uw perspectief gewoon al oudere saaie mensen, tegenwoordig zijn "ouders van twintigers" eigenlijk gewoon leeftijdsgenoten. Het besef dat ge dus dichter bij de 40 zit dan bij de 20. Als ik volgend jaar 36 ben dan is zelfs de 50 dichterbij dan de 20... :unsure:
Inderdaad, exact dat dus hé. In je hoofd blijf je toch wat steken in je twintigerjaren: ah een knap ding van pak 22 jaar, nice. Als ik er (heel) vroeg bij was kon ik al haar vader zijn. Ik ben er bijna 36...nog eens 35 jaar en ik ben 70, wtf.

Ik heb daar dus weinig last van, als ik denk "njammie!" Is dat eigenlijk altijd bij dertiger plussers.. (niewaar, @kay-gell ? 😇)
Goh origineel ging het me over al die kleine zaken waaraan je merkt dat je geen jong veulen meer bent. Maar specifiek over aantrekking dacht ik wel eens ergens gelezen te hebben dat vrouwen over het algemeen mannen aantrekkelijk vinden die niet te hard afwijken van hun leeftijd. Mannen daarintegen bleven altijd ergens halfweg de 20 de meest aantrekkelijke exemplaren zien. Ik herinner me niet waar ik dat hoorde dus misschien is het complete zever.

Maar als man zijnde zou ik, moest ik single zijn uiteraard, niet meteen een groot probleem zien bij seks of een relatie met een vrouw van 25 zo lang ze al wat matuur is (afgestudeerd bv.).

Laatst bewerkt:
Itunes die opeens moeilijk doet.
Kan geen muziek meer in mijn bibliotheek zetten. Zoeken op google geeft ook weinig resultaat waar ik iets mee ben.

Straks is mijn ipod classic niet meer bruikbaar :sop: .

Hier in gemeente is afval via DifTar: dus je betaald voor uw afval per kilo (zowel aan huis als in containerpark voor betalend gedeelte)

Maar ze komen daar blijkbaar niet mee toe dus moet er elk jaar per ophaalpunt 55 euro extra betaald worden.

In zou denken: pas uw tarieven dan aan (zodat mensen die veel afval hebben ook meer betalen in verhouding) en niet een alleenstaande die evenveel mag bijleggen als een gezin van 10...

Hier in gemeente is afval via DifTar: dus je betaald voor uw afval per kilo (zowel aan huis als in containerpark voor betalend gedeelte)

Maar ze komen daar blijkbaar niet mee toe dus moet er elk jaar per ophaalpunt 55 euro extra betaald worden.

In zou denken: pas uw tarieven dan aan (zodat mensen die veel afval hebben ook meer betalen in verhouding) en niet een alleenstaande die evenveel mag bijleggen als een gezin van 10...
Da's ook veel :o. Op jaarbasis betalen wij 36 euro voor onze huisvuilophaling (diftar). Wij hebben wel nog een gemeentebelasting van 38 euro per jaar (30,5 euro vast + 7,5 euro per extra volwassene boven de eerste per adres)

Da's ook veel :eek:. Op jaarbasis betalen wij 36 euro voor onze huisvuilophaling (diftar). Wij hebben wel nog een gemeentebelasting van 38 euro per jaar (30,5 euro vast + 7,5 euro per extra volwassene boven de eerste per adres)
Ik vind dat ook. Die 55 euro is meer dan ons huisvuil en GFT op jaarbasis
We hebben wel 200kg snoeiafval gratis maar dat gebruik ik niet op (kleine tuin). Dus als ik gras eens afrij (ipv mulchen) dan dump ik dat als snoeiafval gratis in containerpark, na!

Menne buurman die z'n gras (2x/week) begint te maaien tussen 20u en 21u, stop daarmee snul wij leggen dan net de kinderen in bed!

Da's ook veel :eek:. Op jaarbasis betalen wij 36 euro voor onze huisvuilophaling (diftar). Wij hebben wel nog een gemeentebelasting van 38 euro per jaar (30,5 euro vast + 7,5 euro per extra volwassene boven de eerste per adres)
Limburg.net hier. Da's +-150 per jaar voor de ophaling, 45 euro/jaar voor de GFT container en dan op het containerpark is het betalen voor hout/grof/snoeiafval als ge boven de 250kg ofzo gaat/bouwpuin/...

En dan nog betalen voor de vuilzakken zelf. (iets van een €1,50 per zak voor de restafvalzakken, de PMD is goedkoper en daar mag sinds een jaar ook de gewone plastiek in.)

Mag tot 22u he
Ik zeg ook nergens dat dat niet mag, het stoort gewoon soms dat dat net het moment is dat we de kinderen in bed leggen. Ik zou daar nooit over gaan klagen tegen die mens hoor.

En dat uur is variabel, da's op gemeenteniveau te bepalen, hier is dat bvb maar tot 20u.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan