ugar
Well-known member
Hier past maar één filmpje bijDus elke man heeft in zijn tienerjaren een ware genocide gepleegd?![]()
Zou verplichte lesstof moeten zijn. Zo stopt die genocide!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier past maar één filmpje bijDus elke man heeft in zijn tienerjaren een ware genocide gepleegd?![]()
Neusspoeling!Mijn vrouw vraagt mij waarom ik mijne whisky heb uit gespuwd.
Sidenote: Whisky door uw neus is niet gezellig.
Mijn vrouw vraagt mij waarom ik mijne whisky heb uit gespuwd.
Sidenote: Whisky door uw neus is niet gezellig.

God is enkel simpel voor simpele mensen, atheïst of gelovige maakt zelfs niet uit.Het is simpel, god bestaat niet, maar als jij daar in wilt geloven, heb ik daar geen problemen mee. Maar denk niet dat de maatschappij zich moet/wil aanpassen aan jouw achterhaalde levensvisie.
I feel your pain.proximus tv die alweer niet werkt, blokjes op scherm en andere storting/haperingen.
tis nu aant resetten.
Edit: werkt nog steeds niet na resetten.
Hoevaak dak daar al voor gebeld heb en gekeken, niet normaal.
Periodes dat werkt en dan periodes dat niet werkt.
.Wat zou er dan ingewikkeld kunnen zijn aan dat sprookje?God is enkel simpel voor simpele mensen, atheïst of gelovige maakt zelfs niet uit.
Een "sprookje" van 1000+ bladzijden, geschreven door een groot aantal mensen over verschillende eeuwen heen en waar een schat aan historische en socio-culturele informatie in staat, wat kan daar nu ingewikkeld aan zijn?Wat zou er dan ingewikkeld kunnen zijn aan dat sprookje?
Ah wacht, de klassieker "zonder geloof heb je geen normen en waarden" zeker?Een "sprookje" van 1000+ bladzijden, geschreven door een groot aantal mensen en waar een schat aan historische en socio-culturele informatie in staat, wat kan daar nu ingewikkeld aan zijn?
Om te beginnen kent blijkbaar niemand nog het verschil tussen bijbelse en christelijke ideeën. Een groot deel van de bijbel is een achtergrondcontext waar het christendom een antwoord op zoekt. Dat maakt het echter zeer gemakkelijk om datzelfde christendom als hypocriet af te doen door selectief of zonder inzicht te gaan quoten.
Het onderscheid tussen christendom en katholicisme is nog zo 'n klassieker.
Ik ben zelf ongelovig, dus neen.Ah wacht, de klassieker "zonder geloof heb je geen normen en waarden" zeker?
Dan ben ik maar een simpele duif :') de wereld zou een veel betere plek zijn zonder godsdienst.Ik ben zelf ongelovig, dus neen.
De klassieker van de dag is dat godsdienst enkel simpel is voor simpele mensen.
Een "sprookje" van 1000+ bladzijden, geschreven door een groot aantal mensen over verschillende eeuwen heen en waar een schat aan historische en socio-culturele informatie in staat, wat kan daar nu ingewikkeld aan zijn?
Om te beginnen kent blijkbaar niemand nog het verschil tussen bijbelse en christelijke ideeën. Een groot deel van de bijbel is een achtergrondcontext waar Jezus en de evangeliën een antwoord op zoeken, en nog een ander deel is dan weer een reactie of studie van diezelfde evangeliën door diverse navolgers en vroege kerkgeleerden, niet allemaal even succesvol maar dat is omdat zijzelf slechts kerkgeleerden zijn en niet Jezus zelf. Dat maakt het echter zeer gemakkelijk om datzelfde christendom als hypocriet af te doen door selectief of zonder inzicht te gaan quoten. De essentie van het christendom blijft leven naar het voorbeeld van Jezus, en dat is iets héél anders dan leven naar de bijbel.
God is enkel simpel voor simpele mensen, atheïst of gelovige maakt zelfs niet uit.
Je kan dit natuurlijk allemaal erkennen en er rekening mee houden, en het toch belachelijk vinden dat iemand claimt dat moraliteit enkel vanuit (een bepaalde) godsdienst komt en we het huidig beleid moeten voeren volgens (een interpretatie van een deel) van een heilig boek.Een "sprookje" van 1000+ bladzijden, geschreven door een groot aantal mensen over verschillende eeuwen heen en waar een schat aan historische en socio-culturele informatie in staat, wat kan daar nu ingewikkeld aan zijn?
Om te beginnen kent blijkbaar niemand nog het verschil tussen bijbelse en christelijke ideeën. Een groot deel van de bijbel is een achtergrondcontext waar Jezus en de evangeliën een antwoord op zoeken, en nog een ander deel is dan weer een reactie of studie van diezelfde evangeliën door diverse navolgers en vroege kerkgeleerden, niet allemaal even succesvol maar dat is omdat zijzelf slechts kerkgeleerden zijn en niet Jezus zelf. Dat maakt het echter zeer gemakkelijk om datzelfde christendom als hypocriet af te doen door selectief of zonder inzicht te gaan quoten. De essentie van het christendom blijft leven naar het voorbeeld van Jezus, en dat is iets héél anders dan leven naar de bijbel.
Je reduceert nu zelf het begrip god tot het beeld van een oude grijze man met baard.Je maakt hier ook wel een scherpe bocht tussen god en godsdienst, wat voor mij niet hetzelfde is.
Ik ben atheïst geworden, na een streng katholieke opvoeding, maar als wetenschapper zie ik geen enkel bewijs voor het bestaan van een god. Ik geloof in de wetenschap. Niet in een god die zijn zoon of dochter of who-ever naar deze aarde stuurt om ons zijn boodschap te verkondigen.
Noem mij simpel indien je dat wil, maar wat mij betreft bestaat god niet.
Natuurlijk vind ik dat belachelijk. Iemand die dat claimt doet god(sdienst) namelijk ook veel simpeler af dan het is.Je kan dit natuurlijk allemaal erkennen en er rekening mee houden, en het toch belachelijk vinden dat iemand claimt dat moraliteit enkel vanuit (een bepaalde) godsdienst komt en we het huidig beleid moeten voeren volgens (een interpretatie van een deel) van een heilig boek.
Het is maar wat je god noemt denk ik. Iedereen kan dat voor zichzelf bepalen, dat hoeft helemaal geen god te zijn zoals men die in het christendom of de islam ziet. Als ik voor mijzelf zeg: 'god is al hetgene dat wij als mens nooit kunnen vatten', dan is daar niets verkeerd aan. Dat is natuurlijk niet wetenschappelijk of falsifieerbaar maar dat hoeft ook niet. (en men moet dat ook niet pretenderen) Wij hechten als mens allemaal waarde en betekenis aan zaken zonder dat daar een objectieve reden voor is. Dat je dat dan gebruikt/misbruikt om bepaalde doelen te realiseren, dat is een andere zaak.Je maakt hier ook wel een scherpe bocht tussen god en godsdienst, wat voor mij niet hetzelfde is.
Ik ben atheïst geworden, na een streng katholieke opvoeding, maar als wetenschapper zie ik geen enkel bewijs voor het bestaan van een god. Ik geloof in de wetenschap. Niet in een god die zijn zoon of dochter of who-ever naar deze aarde stuurt om ons zijn boodschap te verkondigen.
Noem mij simpel indien je dat wil, maar wat mij betreft bestaat god niet.
Prachtig ditDe krokante kousen zijn eigenlijk massagraven.

Nu nog werken aan uw dad bodSoms wordt ik plots geconfronteerd met mijn ouder worden (op een zachte manier, geen kwetsuren ofzo).
Vorige vrijdag met mijn vrouw op stap en daar kwamen we twee jobstudentes tegen waar mijn vrouw nog mee gewerkt heeft. Twee op en top knappe vrouwen, groot, slank, leken ook gewoon toffe mensen. Single ik van enkele jaren terug zou waarschijnlijk zwaar onder de indruk geweest zijn en hopen ze nog eens tegen te komen, want wat een modellen.
Maar ze kwamen dus een babbeltje slaan om ons te feliciteren met de zwangerschap, want wij zijn uiteindelijk 35 en zij 22 ofzo![]()

En wat was uw antwoord? "Ik ben niet zwanger trut, ik ben een powerlifter!"Soms wordt ik plots geconfronteerd met mijn ouder worden (op een zachte manier, geen kwetsuren ofzo).
Vorige vrijdag met mijn vrouw op stap en daar kwamen we twee jobstudentes tegen waar mijn vrouw nog mee gewerkt heeft. Twee op en top knappe vrouwen, groot, slank, leken ook gewoon toffe mensen. Single ik van enkele jaren terug zou waarschijnlijk zwaar onder de indruk geweest zijn en hopen ze nog eens tegen te komen, want wat een modellen.
Maar ze kwamen dus een babbeltje slaan om ons te feliciteren met de zwangerschap, want wij zijn uiteindelijk 35 en zij 22 ofzo![]()

Way ahead on that! Sinds dat ik de laatste keer van gewichtscategorie ben verhoogd ben ik daar al klaar voor.Nu nog werken aan uw dad bod![]()
En wat was uw antwoord? "Ik ben niet zwanger trut, ik ben een powerlifter!"![]()