Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
toegevoegd aan de lijst met redenen niet te trouwen. 2 maanden op voorhand bellen naar ne kapper voor een afspraak? heb daar al moeite mee als het voor morgen is.
Euh nee nee, mijn haar had ik in januari geloof ik al vastgelegd. Visagiste zelfs nog vroeger, november ‘21.
Visagiste raadde mij gisteren dan nog een andere kapster aan. Direct naar gebeld en ze heeft al een bruid en 2 anderen van de suite die dag die (óók, net zoals ikzelf) om 10.30u klaar moeten zijn en ze wil er mij nog bij nemen om 6u ‘s ochtends 🫣 ik hou het in beraad als ik niks anders zou vinden maar vind dat echt wel té vroeg

Euh nee nee, mijn haar had ik in januari geloof ik al vastgelegd. Visagiste zelfs nog vroeger, november ‘21.
Visagiste raadde mij gisteren dan nog een andere kapster aan. Direct naar gebeld en ze heeft al een bruid en 2 anderen van de suite die dag die (óók, net zoals ikzelf) om 10.30u klaar moeten zijn en ze wil er mij nog bij nemen om 6u ‘s ochtends 🫣 ik hou het in beraad als ik niks anders zou vinden maar vind dat echt wel té vroeg
Welke regio is dat?

Gisteren op hln.be het nieuws van een meisje van 18 wat dood blijft omdat ze nog snel de sporen oversteekt om haar trein te halen.
Nu met één treinrit er al twee gezien die de slagbomen negeren en nog snel oversteken 😑
Ze zouden haast gigantische waarschuwingsborden met verhakkelde lijken moeten plaatsen aan de overwegen om mensen te waarschuwen wat er kan gebeuren als je oversteekt terwijl de slagbomen naar beneden zijn.

"Wil jij zo op je afspraak toekomen?"

Ze zouden haast gigantische waarschuwingsborden met verhakkelde lijken moeten plaatsen aan de overwegen om mensen te waarschuwen wat er kan gebeuren als je oversteekt terwijl de slagbomen naar beneden zijn.

Altijd plezant om met de kinderen te staan wachten tot de overgang terug vrij is.

Het is er toch wel zwaar over aan het gaan dat er de laatste tijd voor elke prul een apart topic aangemaakt moet worden.
Dadde.

Edit: dat is een discussie die we beter in een apart topic voeren.

Ergernis is het wel niet echt, want ben blij dat ik niet in sociale woning woon..... MAAR:

iemand die ik ken , alleenstaande met kind ten laste uit vorig huwelijk , heeft een nieuwe sociale woning toegewezen gekregen.

Ondertussen is die mens verandert van job, heeft een groot inkomen nu, heeft een bijberoep, en heeft een afrikaanse vrouw naar België gehaald. (die ondertussen ook haar eigen nagel studio heeft opgestart).

Ik blijf het vreemd vinden, dat zij daar dan recht op hebben, met 3 inkomens .

Onze poetsvrouw opt werk, klaagt al jaren dat zij niet in behandeling genomen word, terwijl ze al zo lang op de wachtrij staat (is alleenstaande, en werkt 4/5).

Ik snap het systeem toch niet helemaal hoor. word je niet jaarlijks opnieuw geëvolueerd?
Op die manier zou een advocaat een jaar slechtbetaalde job kunnen doen, aanvraag doen op sociale woning, en van zodra hij die heeft, terug zijn advocaten functie opnemen en pakken geld verdienen?
Hun huurprijs wordt gebaseerd op hun inkomen, waardoor ze nu waarschijnlijk de maximale huurprijs betalen.
Bijkomend gaan ze na 9 jaar kijken of ze nog voldoen aan de voorwaarden voor inkomen, zo niet uit de woning

Dat haalt nul uit. Mensen hebben een ongelofelijke mogelijkheid om ‘ah, maar ikke nie zenne’ te spelen met werkelijk alles.

Tja wat wil je ... ze hebben de kleine vraagjes afgeschaft.
Elke kleine vraag is toch al een aparte thread? Het gaat hier om een ergernis waar meerdere pagina's discussie uit gevolgd is die geen plaats had in de ergernis thread.

Het idee achter kleine vraagjes was dat een vraag een antwoord kan krijgen en je die kon upvoten. In de praktijk werd dat niet gebruikt en stonden er te veel kleine vraagjes in de verkeerde forum categorieën. Sommige bezoekers volgen bijvoorbeeld alleen hardware, die komen niet op de algemene forums. Als je dan een hardware vraag stelt in kleine vraagjes op het algemene forum, dan zien die dat niet. En mis jij als vrager mogelijks een boel interessante antwoorden. Vandaar hebben we geopperd om die aparte kleine vraagjes forums te stoppen en kan je gewoon die vraag in het juiste subforum rechtstreeks stellen.

Soms wordt er, zoals hier in dit geval, onnodig veel doorgegaan op een kleine ergernis, zoals coldplayke al aangaf in haar antwoord in de feedback thread. Dat willen we (en veel andere bezoekers) ook weer niet. Vaak zijn dat interessante punten op een grotere discussie over te hebben en mag dat onderwerp zijn eigen thread hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan