Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
studeren op latere leeftijd als je fulltime job hebt, kinderen (en gezinsleven tout court) die tot 8-9u 's avonds al je energie uitzuigen. Niet evident.

gelukkig is het maar 1 examen.

Pfff. Ik heb er 3 en hopelijk haal ik het, maar ik heb gewoon te weinig tijd om te studeren. Heb voor volgend jaar al educatief verlof aangevraagd, maar nu zijn het dus verlofdagen. Ik heb dus normaal morgen een verlofdag aangevraagd om te studeren, maar nu willen ze toch dat ik kom werken omdat er veel werk is. Nochtans is het werk die vroeg om een extra opleiding te volgen.

Daarnaast heb ik het echt moeilijk met mensen die precies niet begrijpen hoe zwaar een opleiding in het avondonderwijs kan zijn in combinatie met werk. Dan hebt ge nog mensen die vragen om in het weekend enkele uren mee te gaan op café of om op zondagvoormiddag te gaan voetballen. Ik snap niet dat die mensen niet doorhebben dat daar gewoon geen tijd voor is in een examenperiode.

Ik deel die frustratie wel, niemand snapt hoe zwaar zoiets is (hier is het een bachelor in afstandsonderwijs) maar het feit dat ze je meevragen is natuurlijk wel positief. Ik heb al veel getwijfeld om gwn mijn ontslag te geven en hier en daar een flexijob te doen maar financieel is dat niet haalbaar. Ik heb sinds dit jaar educatief verlof (of om de juiste term te gebruiken: Vlaams opleidingsverlof) en tis toch een mooie extra. In zet dat telkens de week voor de examens in en enkele donderdagen (hele kalme dag bij ons) in het jaar om aan groepswerken te kunnen werken of al een beetje te studeren. Naar volgend schooljaar toe ga ik nog 32u werken (4 x 8u) ipv full time (5 x7-8u) om toch nog net iets meer studietijd te hebben.

Blij dat ik niet alleen ben, ik heb nog 2 examens in juni waarvan één nu dinsdag en ik kan me er niet aanzetten. Ik heb te veel te doen, elke studie-vakantiedag zorgt ervoor dat ik verder achterloop in mijn (voltijdse) job, maar tegelijk wil ik ook slagen voor die examens en ik ben net verhuisd waardoor het hier ook niet 100% loopt. Als ik nu slaag voor die vakken heb ik volgend academiejaar nog 1 vak en de thesis dus het einde is wel in zicht maar ik heb de laatste dagen echt moeite met motivatie. Het helpt ook niet dat het moeilijke vakken zijn, dinsdag "corporate finance" en dan volgende week "gevorderde topics in financiële rapportering", op zich wel interessant maar niet gemakkelijk & ik stel het uit. Ik hoop dat ik in eerste zit slaag voor de vakken en dat het op het einde van de rit het allemaal waard is geweest.

Gvd, het snoer van een stofzuiger is altijd net te kort.

En als het uit het stopcontact springt van dan knalt dat ding keihard tegen uw enkel :angry:

Gvd, het snoer van een stofzuiger is altijd net te kort.

En als het uit het stopcontact springt van dan knalt dat ding keihard tegen uw enkel :angry:
Leve de draadloze stofzuiger.
En dan komt de volgende ergernis "Gvd, die batterij gaat altijd net niet lang genoeg mee op alles te doen wat ik wil doen" :p

Leve de draadloze stofzuiger.
En dan komt de volgende ergernis "Gvd, die batterij gaat altijd net niet lang genoeg mee op alles te doen wat ik wil doen" :p
Wij hebben beiden, maar die draadloze is verre van krachtig genoeg vind ik. We moeten wel elke dag een tapijt van hondenhaar opzuigen natuurlijk, dus mss niet de standaardgebruiker. :p

Wij hebben beiden, maar die draadloze is verre van krachtig genoeg vind ik. We moeten wel elke dag een tapijt van hondenhaar opzuigen natuurlijk, dus mss niet de standaardgebruiker. :p
Dyson kopen. Mijn v11 torque plus of iets in die aard is echt geniale stofzuiger. Ik stofzuiger der zelfs mijn kachel mee :unsure:

Ga naar Auchan, na de boodschappen ga ik mijn kar terugzetten. Komt daar een lompe boer - een Vlaming - ‘kgoa ze kik pakken’ en neemt mijn kar uit mijn handen, met mijn Euro en al. Heb ze teruggesnokt en met Euro en al aan een Franse madam gegeven. Moet maar zo boertig niet zijn.

Tijdens het eten iets gedronken met alcohol maar het is hier weer 25 graden in mijn appartement dus nu heb ik het nóg warmer door de alcohol inclus rooie kop. Ventilator aan en wat kleren uitdoen zeker dan 😒

De gewoonlijke rant na een familiefeest:
- mijn moeder die het niet kon nalaten om opmerkingen te geven over de organisatie van het familiefeest ipv gewoon te zwijgen en blij te zijn dat ik haar heb uitgenodigd

- schoonbroer dat 1 veel te warm gekleed is voor dit weer, waardoor hij veel zweet, met een geurtje erbij. Meneer op een bepaald moment te weinig aandacht kreeg en dan maar een irritante pieptoon liet horen uit zijn smartphone en ons eerst laten zoeken waar dat fucking geluid vandaan kwam.

- de vrouw die deBuren voor het feest mijne kop zot maakt door mij weg te sturen om nog dingen te gaan halen, dan als ik weg ben mij op te jagen door om de 5 minuten een sms te sturen, met waar ik blijf want ze moet nog eten, het huis kuisen en nog douchen,.... Maar geen besef hebben dat ze mij wegstuurt op een fucking zaterdag voormiddag, naar winkels waar ik anders nooit kom en er geen parking voor de deur is. En dan is natuurlijk juist vandaag nog 1 of ander activiteit in de buurt van die winkels waardoor er extra volk onder hunne steen is uitgekropen en er zelfs geen parking te vinden in de buurt van waar ik moet zijn.

- als dan eindelijk iedereen weg is, blijkt mijn schoonmoeder hier te blijven slapen zodat zij en mijn vrouw morgen naar een rommelmarkt kunnen. Maar schoonmoeder gaat niet slapen voor middernacht en kan alleen maar slapen als de tv opstaat. Aangezien wij enkel streamen, en de schoonmoeder hier nog nooit heeft van gehoord, zit ze nu mijne kop vol te zagen hoe ze nu tv kan kijken terwijl ik de kinderen probeer slapen te leggen.

End rant tot ergens midden augustus, hoop ik toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan