Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is wel een wachtpost in de buurt, maar dat vind ik toch niet zo evident. Ik heb een lange geschiedenis van mentale moeilijkheden en dat is ook de reden waarom ik deze week thuis zit. Het is niet makkelijk om een vreemde arts mijn hele verhaal te vertellen...
Te laat om nu te reageren mss, maar in het vervolg:
boek een afspraak bij de wachtpost in de buurt, zeg daar dat je het moeilijk vindt om te praten met vreemden over je problemen, maar dat je een doktersbriefje nodig hebt en bij je eigen arts niet terechtkan.

Zorg er dan wel voor dat je de gegevens van je huisarts en je psycholoog bij de hand hebt, dan kan de dokter van de wachtartsenpost zeker bellen naar een van beide en op basis daarvan een kort ziektebriefje geven en ergens tussengenomen worden bij je huisarts. Artsen onderling doen wel moeite voor elkaar.

Je werkgever geen ziektebriefje bezorgen en zo onwettig afwezig zijn, kan ergere gevolgen hebben en als je doet wat ik vraag, kan je je achteraf minstnes niet verwijten dat je niets hebt geprobeerd.

En ik weet het, het is niet gemakkelijk, maar als je bij een arts binnenstapt, besef dan dat die regelmatig verhalen hoort over verkrachtingen, fysiek partnergeweld, ... Ook al zijn jouw problemen ook belangrijk, een arts heeft waarschijnlijk wel veel lastigere verhalen gehoord dan wat jij hem/haar zal vertellen. Laat je rem op je eigen vertellingen dus niet afhangen van het feit dat je de dokter er niet mee wil belasten, die kan véél meer aan dan je denkt.

(en ja, een dokter zal zelfs ook wel eens een verhaal horen over mensen die "omwille van een futiliteit" héél zware gedachten hebben. Een dokter weet heus dat een futiliteit bij de ene iets héél belangrijks voor een andere kan zijn en dat dit niet enkel tussen je oren zit)

Gisteren na lange tijd nog eens een echt slechte ervaring gehad in Kinepolis. Ik was om 17:30 naar Jurassic World gaan kijken, maar damn wat heb ik mij geërgerd.

Achter mij een rij van 3 klein mannekes en een van hun moeders. Die hebben dus gene seconde hun kwijk gehouden. Kijk, geen probleem dat zo'n kleine enthousiast wordt als hij de T-Rex ziet ofzo. Maar die bleven non stop ambetant doen. Op een gegeven moment aan de moeder gevraagd of ze wat rustiger zouden kunnen zijn, maar buiten een blik gelijkend op die van een koe die naar een voorbijrijdende trein kijkt kreeg ik niet veel respons terug.

Dan links en rechts van mij mensen die continu op hun gsm keken en in mijn rechter ooghoek dan iemand die zelfs nog niet de moeite deed om zijn/haar helderheid af te zetten. Ik ga echt nooit snappen dat je bijna 16 euro uitgeeft aan een film om dan 2 uur op uw gsm te tokkelen.

Ik had een ideale plaats, recht in het midden achter de tafel van zo'n cosy seat dus niemand voor mij. Maar ik heb mij na de pauze gewoon ergens rechts tegen de muur gezet. Ik zit nog liever op een slechtere plaats maar dat ik op zijn minst van de film kan genieten dan dat ik mij continu zit te ergeren.

En dan zwijg ik nog over hoe bagger de film was.
Idem maandag. Maar bij mij waren het 4 pubers. Plots hadden ze er niet beter op gevonden om met lege flessen te slaan naar elkaar. Lang proberen te negeren, maar uiteindelijk de ambetantste clown met mijn voet een tik tegen zijn hoofd gegeven (ze zaten voor me). Het had wel effect en met grote dank van de collega filmkijkers.

De laatste minuut begonnen ze dan weer te knijpen naar elkaar, maarja care voor die laatste minuut.

Ze waren dan weer aan de uit gang irritant aan het doen zodat niemand kon passeren maar 1 vernietigende blik en de uitgang was weer vrij.

Alleen in Limburg en soms in Kortrijk.
Nog een reden waarom wij de superieure provincie zijn.

Idem maandag. Maar bij mij waren het 4 pubers. Plots hadden ze er niet beter op gevonden om met lege flessen te slaan naar elkaar. Lang proberen te negeren, maar uiteindelijk de ambetantste clown met mijn voet een tik tegen zijn hoofd gegeven (ze zaten voor me). Het had wel effect en met grote dank van de collega filmkijkers.

De laatste minuut begonnen ze dan weer te knijpen naar elkaar, maarja care voor die laatste minuut.

Ze waren dan weer aan de uit gang irritant aan het doen zodat niemand kon passeren maar 1 vernietigende blik en de uitgang was weer vrij.
Ik vind het vooral speciaal dat ik alle 3 de Jurassic World films in de cinema ben gaan kijken en dat het bij alle 3 prijs was. Bijvoorbeeld bij Marvel films heb ik daar nog nooit last van gehad.

Bij Spider-Man Homecoming zat ik toevallig schuin achter een moeder met haar zoontje en die kleine gedraagde zich beter dan het gros van de volwassenen in de cinema.

Het is dat ik een absolute bloedhekel heb aan spoilers, anders zou ik gewoon wachten tot ik de films thuis kan zien.

Pfff. Ik heb er 3 en hopelijk haal ik het, maar ik heb gewoon te weinig tijd om te studeren. Heb voor volgend jaar al educatief verlof aangevraagd, maar nu zijn het dus verlofdagen. Ik heb dus normaal morgen een verlofdag aangevraagd om te studeren, maar nu willen ze toch dat ik kom werken omdat er veel werk is. Nochtans is het werk die vroeg om een extra opleiding te volgen.

Daarnaast heb ik het echt moeilijk met mensen die precies niet begrijpen hoe zwaar een opleiding in het avondonderwijs kan zijn in combinatie met werk. Dan hebt ge nog mensen die vragen om in het weekend enkele uren mee te gaan op café of om op zondagvoormiddag te gaan voetballen. Ik snap niet dat die mensen niet doorhebben dat daar gewoon geen tijd voor is in een examenperiode.
Je kan ze uiteraard niet verwijten dat ze je meevragen. Ik doe zelf ook een masteropleiding in avondonderwijs en 't is inderdaad pittig, ik werk ook voltijds. Neem je veel studiepunten op? Met je educatief verlof alleen kom je er wss ook niet... Veel bijhouden doorheen het jaar en je weekends opofferen.

Nog een reden waarom wij de superieure provincie zijn.

Ik vind het vooral speciaal dat ik alle 3 de Jurassic World films in de cinema ben gaan kijken en dat het bij alle 3 prijs was. Bijvoorbeeld bij Marvel films heb ik daar nog nooit last van gehad.

Bij Spider-Man Homecoming zat ik toevallig schuin achter een moeder met haar zoontje en die kleine gedraagde zich beter dan het gros van de volwassenen in de cinema.

Het is dat ik een absolute bloedhekel heb aan spoilers, anders zou ik gewoon wachten tot ik de films thuis kan zien.
Horrorfilms in schoolvakanties zijn ook een ramp.. Die giecheltrutjes die ieder spannend moment met hun hormonen geen blijf weten beginnen dan te lachen.

Vind ik dan eigenlijk nog irritanter dan die onnozelaars met die flessen van maandag.

Gisteren na lange tijd nog eens een echt slechte ervaring gehad in Kinepolis. Ik was om 17:30 naar Jurassic World gaan kijken, maar damn wat heb ik mij geërgerd.
Ge moet altijd geluk hebben in de cinema vind ik. Vorige keer zat ook een oude doos op haar gsm. Maar ik zeg dat dan ook.
Bij de laatste Matrix zaten een stuk of 7 gasten op een rijtje, allemaal vrienden. Ik gok rond tussen de 30-40 jaar. En plezant dat het was, precies een bende pubers die bezig waren. Ik heb mij omgedraaid en heel kort en luid gezegd dat ze hun bek moesten houden. En dan hoor ik ene zeggen: amai, djees, kan hij dat niet normaal vragen?!

Neen, ik kan dat niet normaal vragen. Als je het lef hebt om je tijdens de film te gedragen alsof je daar alleen zit, zonder enige vorm van respect voor de anderen, dan vraag ik dat niet 'normaal' neen.

Is toch altijd in de kinepolis?
Ik heb al pauzes meegemaakt bij een film van 90 minuten. En onlangs bij Top Gun (2u11min) was er dan geen.

In de Euroscoop (Pathé is dat nu zeker) hangt het ook van het moment af. De laatste film in de week heeft zo bvb geen pauze.

De drie pakketjes die hier zijn afgeleverd voor mijn buren door DHL - PostNL en Bpost staan op de track & trace allemaal als afgeleverd. Gewoon bij hun thuis. Het zou me ook niet verbazen dat ze geen briefje hebben nagelaten.

Het is niet aan mij om die uit te leveren. Ze moeten dat maar goed communiceren waar hun pakjes zijn. Als ik ze nu ga uitleveren, komen er nooit klachten.

Achter mij een rij van 3 klein mannekes en een van hun moeders. Die hebben dus gene seconde hun kwijk gehouden. Kijk, geen probleem dat zo'n kleine enthousiast wordt als hij de T-Rex ziet ofzo. Maar die bleven non stop ambetant doen. Op een gegeven moment aan de moeder gevraagd of ze wat rustiger zouden kunnen zijn, maar buiten een blik gelijkend op die van een koe die naar een voorbijrijdende trein kijkt kreeg ik niet veel respons terug.

Dan links en rechts van mij mensen die continu op hun gsm keken en in mijn rechter ooghoek dan iemand die zelfs nog niet de moeite deed om zijn/haar helderheid af te zetten. Ik ga echt nooit snappen dat je bijna 16 euro uitgeeft aan een film om dan 2 uur op uw gsm te tokkelen.

Ik had een ideale plaats, recht in het midden achter de tafel van zo'n cosy seat dus niemand voor mij. Maar ik heb mij na de pauze gewoon ergens rechts tegen de muur gezet. Ik zit nog liever op een slechtere plaats maar dat ik op zijn minst van de film kan genieten dan dat ik mij continu zit te ergeren.

En dan zwijg ik nog over hoe bagger de film was.

Tis daarom dat ik altijd enkel de voorstellingen na 22u pak en enkel op dagen waar de dag erna geen weekend/vrije dag is. Dan heb ge die irritante kinderen al niet en de minste kans op asociale egocentrische idioten.

Wss ga ik vanavond gaan kijken naar Jurassic World als er niet teveel plaatsen bezet zijn, anders is het voor volgende week.

Ik heb ook altijd prijs bij Kinepolis Gent. Jurassic World had precies iedereen zijn kinderen mee. Op een donderdagavond om 21u :sop:
Top Gun: Maverick zaten er drie kleine wijven achter mij onnozel te doen. "Welke film is da eigenlijk?" na 15 minuten.
Ik snap echt niet dat die allemaal zin hebben om 20 euro weg te gooien om wat onnozel te zitten doen. Ik droom echt van 30+ zalen.

Mijn ergernis van vandaag is dat die knop "nieuwe berichten" bovenaan weg is en er ineens drie kliks tussen zitten :headshake:

Efkes vergeten dat ik een grasallergie heb en met sandalen mijn gras gemaaid.. 😭😭😭😭

maxresdefault.jpg

Efkes vergeten dat ik een grasallergie heb en met sandalen mijn gras gemaaid.. 😭😭😭😭

maxresdefault.jpg
Mijn ergernis is dat ik het gras hier niet kan / mag maaien door die operatie aan mijne rug.
De langste stukken zijn al makkelijk 20 cm, ik ga een bosmaaier nodig hebben tegen dat ik dat terug ga mogen doen...

Ik ga vaak 's middags op een schooldag (eigenlijk vooral op dinsdag want dan is het maar 6,5 euro). Dan zit je vaak ook rustig of iig met mensen die bewust naar de film gaan.
Regelmatig zelfs alleen :unsure:

Dit is wel in de Euroscoop/Pathé in Genk.

Bij Star Wars The Force Awakens afgeweken hiervan en had ik helaas het lef niet om te vragen aan de vrouw achter me of de film niet te luid stond. Continu tegen haar vriend bezig :angry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan