Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is zelfs geen komkommernieuws meer maar "shit, we hebben nog een lege A4 in onze krant"

Ik moet wel zeggen dat ik de auto minder vaak helemaal voltank, maar het hou op "maar" 50 euro. Zeker als ik merk als de prijzen weer hoog staan. Als het "maar" 1,9 euro is voor diesel gooi ik hem wel helemaal vol. :unsure:

Mijn ouders! 🤬🤬🤬🤬

Doodbrave mensen hè, maar waarschijnlijk herkenbaar voor sommigen hier.

Vorige maand mijn ma: "ja, en toen viel ik achterover he. Zware buil op mijn hoofd en last van mijne rug, niet normaal!" -> onder haar voeten gegeven dat er veel aan de hand kan zijn, zoals een kleine bloeding in de hersenen, fractuurtje in hare rug,.. en dat ze verdorie geen 3x7 meer is die daar rap van herstelt! "Ja, als het volgende week nog zo is, maak jij dan een afspraak bij de huisarts?"
(Huisarts gebeld en gezegd dat ze mijn ouders onder hun voeten moet geven, haar vader is ook zo ne koppige steenezel dus ik weet dat ze precies snapt wat ik bedoel!)

Vandaag mijn pa: "zegeuhm... Van welke oogarts was jij content? Zie al efkes wazig met 1 oog..."
Blijkt sinds vorige week begonnen te zijn en sinds gisteren steeds erger te worden. Gebeld naar de huisarts en hij wordt er vanmiddag tussen genomen zodat die direct met de oogarts of spoed contact op kunnen nemen indien nodig...

Combinatie van "de overbezette dokters niet willen storen voor een prutske" en simpelweg niet kunnen inschatten dat op hun leeftijd een klein symptoom kan wijzen op zware stront aan de knikker. 🙈

Mijn ouders! 🤬🤬🤬🤬

Vorige maand mijn ma: "ja, en toen viel ik achterover he. Zware buil op mijn hoofd en last van mijne rug, niet normaal!" -> onder haar voeten gegeven dat er veel aan de hand kan zijn, zoals een kleine bloeding in de hersenen, fractuurtje in hare rug,.. en dat ze verdorie geen 3x7 meer is die daar rap van herstelt! "Ja, als het volgende week nog zo is, maak jij dan een afspraak bij de huisarts?"
(Huisarts gebeld en gezegd dat ze mijn ouders onder hun voeten moet geven, haar vader is ook zo ne koppige steenezel dus ik weet dat ze precies snapt wat ik bedoel!)

Vandaag mijn pa: "zegeuhm... Van welke oogarts was jij content? Zie al efkes wazig met 1 oog..."
Blijkt sinds vorige week begonnen te zijn en sinds gisteren steeds erger te worden. Gebeld naar de huisarts en hij wordt er vanmiddag tussen genomen zodat die direct met de oogarts of spoed contact op kunnen nemen indien nodig...

Combinatie van "de overbezette dokters niet willen storen voor een prutske" en simpelweg niet kunnen inschatten dat op hun leeftijd een klein symptoom kan wijzen op zware stront aan de knikker. 🙈
Inderdaad, echt hatelijk. Zo direct bij het minste lichamelijk probleem dat er zich iemand moeit en begint te insinueren dat je waarschijnlijk terminaal bent :unsure:

Mijn ouders! 🤬🤬🤬🤬

Ik zit aan de andere kant van die slinger :lol:

overbezorgde moeder (en grootmoeder) en alles kan levensbedreigend zijn: "hebt ge daar vaak last van? zou je da toch es ni laten nakijken?"

Ik weet niet of het onder "ouder worden" valt of dat het gelinkt is met COVID (want toen is het begonnen), maar ik word soms gewoon moe wakker. Iedereen heeft dat wel eens, maar het valt me nu gewoon meer op. Tijdens de dag ben ik dan wel ok, maar 's avonds minder. Het lijkt wel of ik van avondmens naar ochtendmens ben gegaan ofzo.
Ik heb altijd een grondige hekel gehad aan overdag slapen, dat was voor 's nachts. Gisteren rond 18u heb ik gewoon in de zetel even mijn ogen gesloten en een klein uur geslapen. WTF.

Inderdaad, echt hatelijk. Zo direct bij het minste lichamelijk probleem dat er zich iemand moeit en begint te insinueren dat je waarschijnlijk terminaal bent :unsure:
Eer mijn ouders een fysieke klacht uitspreken zijn ze effectief al terminaal. 😟

Dat zijn geen klagers met andere woorden.

Ik zit aan de andere kant van die slinger :laugh:

overbezorgde moeder (en grootmoeder) en alles kan levensbedreigend zijn: "hebt ge daar vaak last van? zou je da toch es ni laten nakijken?"
Hier ook , vre-se-lijk!
Mijn ma zoekt alles dan nog eens op op Google. Gaat van elk bloedonderzoek haar waardes nog eens zelf googlen om het dan beter te weten dan de dokter.
Als ze een dag op ons kind gelet heeft zijn er altijd wel dingen die we best eens nader laten onderzoeken...

Hier ook , vre-se-lijk!
Mijn ma zoekt alles dan nog eens op op Google. Gaat van elk bloedonderzoek haar waardes nog eens zelf googlen om het dan beter te weten dan de dokter.
Als ze een dag op ons kind gelet heeft zijn er altijd wel dingen die we best eens nader laten onderzoeken...
Toen mijn vrouw de eerste keer zwanger was en wat pijn had, heeft ze dat achter mijn rug ook opgezocht en was het volgens dr. Google eierstokkanker. Daar heeft ze dan een week angstig mee rondgelopen tot ik haar eens zei dat ze best een zwangerschaptest zou doen.

Hier ook , vre-se-lijk!

Bij die van ons is het pure beroepsmisvorming. 45 jaar in de verpleging gestaan.

Eer mijn ouders een fysieke klacht uitspreken zijn ze effectief al terminaal. 😟

Dat zijn geen klagers met andere woorden.
Ik geloof nog altijd dat iedere persoon nog altijd zelf het best kan aanvoelen hoe "erg" bepaalde ongemakken aanvoelen. Door daar altijd direct op te reageren bekom je bij velen eerder het effect dat ze er de volgende keer gewoon zullen over zwijgen.

Afspraak bij de huisarts willen maken omdat ik inschat dat ik de rest van de week best thuis kan blijven van het werk... "Sorry meneer, de eerst volgende afspraak is maandag". :wallbash:
Nu dus eigenlijk onwettig afwezig en hopen dat de huisarts een briefje met terugwerkende kracht wil schrijven.

Ik weet niet of het onder "ouder worden" valt of dat het gelinkt is met COVID (want toen is het begonnen), maar ik word soms gewoon moe wakker. Iedereen heeft dat wel eens, maar het valt me nu gewoon meer op. Tijdens de dag ben ik dan wel ok, maar 's avonds minder. Het lijkt wel of ik van avondmens naar ochtendmens ben gegaan ofzo.
Ik heb altijd een grondige hekel gehad aan overdag slapen, dat was voor 's nachts. Gisteren rond 18u heb ik gewoon in de zetel even mijn ogen gesloten en een klein uur geslapen. WTF.
Wacht maar tot binnenkort, dan ga je een nieuw niveau van moe zijn bereiken #parentlife

Vandaag nog eens van een collega van op het werk gehoord dat er iemand zei dat ik toch wel echt een profiteur ben omdat ik al zo lang op ziekenverlof sta.
Alsof ik daar echt zelf voor zo kiezen om zo lang thuis te zitten. (Ik weet dat er mensen zijn die wel zo zijn, maar wie mj kent weet dat ik niet zo ben)
Zo zijn er altijd. probeer er u echt geen kloten van aan te trekken. Ik ben zelf 19 maanden out geweest en heb nooit stil gestaan bij wat anderen dachten. Al heb ik het ook aan een bepaalde groep volk nooit verteld, omdat ik wist dat daar scheve opmerkingen konden komen.
Dat was juist hetzelfde toen ik veel gewicht was verloren. in 't gezicht feliciteren ze u, en dan moet je horen dat er achter je rug zijn die zeggen dat je u hebt laten opereren.

Zo zijn er altijd. probeer er u echt geen kloten van aan te trekken. Ik ben zelf 19 maanden out geweest en heb nooit stil gestaan bij wat anderen dachten. Al heb ik het ook aan een bepaalde groep volk nooit verteld, omdat ik wist dat daar scheve opmerkingen konden komen.
Dat was juist hetzelfde toen ik veel gewicht was verloren. in 't gezicht feliciteren ze u, en dan moet je horen dat er achter je rug zijn die zeggen dat je u hebt laten opereren.
Gebeurd bij ons constant, allemaal te wijten bij ons aan die CAO overeenkomsten met bijhorende "bonussen" voor afwezigheids/aanwezigheids percentages.
Als het moment eraankomt dat die bonussen uitgedeeld worden is iedereen de rekening aan maken over hun collega's.

Afspraak bij de huisarts willen maken omdat ik inschat dat ik de rest van de week best thuis kan blijven van het werk... "Sorry meneer, de eerst volgende afspraak is maandag". :wallbash:
Nu dus eigenlijk onwettig afwezig en hopen dat de huisarts een briefje met terugwerkende kracht wil schrijven.
Is er geen huisartsen-wachtpost in de buurt?

Hier is er eentje in de regio in de week van 18u-8u en van vrijdag 19u tot maandag 8u.
Kan je altijd wel redelijk snel bij (binnen aantal uur).

Extra pluspunt is dat je er enkel je remgeld betaald, dus voor een paar euro ben je geholpen.

Jou probleem al een paar keer gehad.
Dit met het verschil dat ze wel een briefje voor werk willen schrijven tot ik er bij kan. (omdat ze na al die jaren wel weten dat ik niet thuisblijf indien niet nodig)
Maar meestal zijn het prullen waar ik perfect mee kan gaan werken, dus geen briefje nodig, maar medicatie:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan