Mijn ouders!

Doodbrave mensen hè, maar waarschijnlijk herkenbaar voor sommigen hier.
Vorige maand mijn ma: "ja, en toen viel ik achterover he. Zware buil op mijn hoofd en last van mijne rug, niet normaal!" -> onder haar voeten gegeven dat er veel aan de hand kan zijn, zoals een kleine bloeding in de hersenen, fractuurtje in hare rug,.. en dat ze verdorie geen 3x7 meer is die daar rap van herstelt! "Ja, als het volgende week nog zo is, maak jij dan een afspraak bij de huisarts?"
(Huisarts gebeld en gezegd dat ze mijn ouders onder hun voeten moet geven, haar vader is ook zo ne koppige steenezel dus ik weet dat ze precies snapt wat ik bedoel!)
Vandaag mijn pa: "zegeuhm... Van welke oogarts was jij content? Zie al efkes wazig met 1 oog..."
Blijkt sinds vorige week begonnen te zijn en sinds gisteren steeds erger te worden. Gebeld naar de huisarts en hij wordt er vanmiddag tussen genomen zodat die direct met de oogarts of spoed contact op kunnen nemen indien nodig...
Combinatie van "de overbezette dokters niet willen storen voor een prutske" en simpelweg niet kunnen inschatten dat op hun leeftijd een klein symptoom kan wijzen op zware stront aan de knikker.